Falun 26-28 Augusti och Kjelle
Hej Alla ! Jag hoppas att ni har haft en fin midsommar och att Eken blev en kul handbollshelg för er alla som var med. Sebastians träningstråd under sommaren hoppas jag alla har tagit till sig och att laget i Augusti ska ha en bra grundkondition. Talang det har ni ju alla så det räcker men orken har kanske inte alltid varit den bästa, och det hopps vi kommer att bli den stora skillnaden kommande säsong. FALUN behöver vi minst 8 spelare som anmäler sig för att vi ska vara med. Ni som bestämt er hoppas jag hör av er och ni som inte ska med har redan SMSat in er icke deltagande. Under veckan som kommer vill vi får in betalningen till lagkassan . Handelsbanken, Clearingnr 6915 konto 465 981 828 senast den 1 Juli 2011. Kjelle tar ett steg tillbaka! Vi kommer att presentera en ny lagledare inom kort som kommer att sköta mycket av det praktiska i hallen samt vid match. Mitt jobb blir mera "Back office" med hemsidan och lite administration. Den nya lagledaren är vidtalad och har tackat ja, men jag vill få lite mer info om hennes glödande handbollshjärta innan vi lägger ut något på denna hemsida. Trevlig sommar Kjelle
Dam
25 jun 2011
0kommentarer
Glad Midsommar!
Herrlaget önskar alla en glad Midsommar!
Herr
23 jun 2011
0kommentarer
Klubbläger i Falun 26-28 augusti
Idag har alla spelare som är registrerade på denna hemsida fått en mail med information och bifogat brev från klubben angående Falunlägret 26-28 augusti. På detta läger kommer herrlaget att bygga grunden inför den kommande säsongen med: - Målsättning - Val av lagkapten - Val av spelarråd - Internt regelverk inom herrlaget - Grundspel Lagledningen vill att samtliga spelare prioriterar detta så att dessa punkter får bra förankring i hela truppen. Anmäl er som fort som möjligt! Trevlig sommar!
Herr
22 jun 2011
0kommentarer
Tack för denna säsong
Eken är över och nu tar ett skönt sommaruppehåll vid. Men glöm för den skull inte bort att hålla er fysik vid liv :-) så att ni kommer väl förberedda till Falulägret den 26-28 augusti, för dit har/skall ni väl anmäla er via lagledningen snarast? Väl mött i höst //Styrelsen
Vallentuna HK
21 jun 2011
0kommentarer
4 lag vidare i slutspelet
Måndag 20 juni FA spelar i B-slutspelet 11:40 mot IK Bolton F99 spelar i B-slutspelet 09:00 mot IK Bolton P99 spelar i A-slutspelet 09:00 mot Skuru IK P00 spelar i B-slutspelet 09:00 mot Dicken från Finland
Vallentuna HK
19 jun 2011
0kommentarer
Slutspel i år igen
Inför årets upplaga av Eken Cup så hade man lite andra förutsättningar än förra året. Dels saknade man i år några ordinarie spelare som har spelat under säsongen men dessutom hade man några som inte har varit med. Vallentuna hade hamnat i en tuff grupp med div2-lagen Handen, AIK och Jakobsberg samt div5-laget GT/Söder. En på pappret lite väl svår uppgift med det laget som Vallentuna kunde ställa upp med men det kunde inte stoppa Vallentuna denna dag. Laget inledde dagen med att möte Handen som hade fått några nyförvärv sedan man mötter i Eken Cup förra året. Matchen svallade lite fram och tillbaka och under den andra halvleken tar tyvärr Handen initiativet men Vallentuna lyckas bryta tillbaka och matchen slutar oavgjort, 15-15. I match nummer två mötte Vallentuna AIK som avslutade innesäsongen med att kvala till div 1. Matchen började helt jämnt men ju längre den första halvleken går ju mer tar AIK över initiativet och halvtidsresultatet stannar vid tremålsledning för AIK. Vallentuna gör tyvärr en lite sämre andra halvlek och blir stundvis väldigt passiva i såväl försvar- som anfallsspel. AIK vinner matchen med 24-18. Inför den tredje matchen mot gruppens jumbolag GT/Söder lovade Vallentunagrabbarna varann att se till att vad det än stod i matchen så skulle man ha en helt annan inställning än i de två första matcherna och bara köra på hur det än såg ut. Detta betalade sig och man vann och såg dessutom till att få bra målskillnad inför avgörandet i gruppen med hela 41-13. När Vallentuna skulle möta de obesegrade Jakobsberg som sista motståndare i gruppspelet så hade Handen precis lyckats besegra AIK vilket innebar att vid Vallentunaseger så var man i slutspel. Vallentuna gör här sin bästa match i årets upplaga av Eken Cup och vinner faktiskt med hela 22-15 i denna avgörande match som ser till att man får spela 8-delsfinal samma kväll. I slutspelet fick Vallentuna spela mot fjolårsfinalisten Stockholm Finest. Båda lagen visa tydliga tecken på att man var slitna efter en lång dag på fältet och mitt i den andra halvleken så leder Finest med tre mål och det ser ut som att de har avgjort matchen. Vallentuna rycker tillbaka och med bara sekunder kvar så står det helt lika. Tyvärr får Finest in en boll till sin M6 som får avgöra matchen och Vallentuna hinner tyvärr inte replikera. Analys Lagets insats i Eken Cup är klart godkänd då man även i år tar sig till slutspel trots en på papprfet svår grupp. Jakobsbergsmatchen är höjdpunkten på dagen spelmässigt även om utklassningsmatchen mot GT/Söder är kul då alla får spela mycket och göra mål på sitt alldeles egna speciella sett då man bland annat hde två utespelande målvakter. Det som genomgående var Vallentunas problem denna lördag var försvarsspelet mot M6. Detta avgjorde tyvärr också att man inte kunde avgöra den avgörande matchen men som sagt, tur att vi inte är fullärda och fortfarande kan utvecklas :-) Årets upplaga av Eken Cup är över för Vallentunas herrar och nu väntar sommarledighet med visst mått träning innan man ses igen i augusti. Trevlig sommar!
Herr
18 jun 2011
0kommentarer
Ekenresultat VHK
FA Grupp 03 F96 Grupp 02 F97 Grupp 01 F98 Grupp 02 F99 Grupp 02 F00 Grupp 04 F01 Grupp 03 P97 Grupp 01 P99 Grupp 04 P00 Grupp 04 P01 Grupp 01 Damer Grupp 06 Herrar Grupp 03
Vallentuna HK
17 jun 2011
0kommentarer
Eken Cup på lördag!
Nu på lördag ska Vallentunas herrlag delta i årets upplaga av Eken Cup. Laget samlas utanför Vallentunas HKs tält en timme innan den första matchen, dvs 08:50. Vallentuna spelar sina matcher 18/6 på plan 19. 09:50 VHK - Handens SK 12:20 AIK - VHK 14:50 VHK - GT Söder 16:30 Jakobsbergs GOIF - VHK Ikväll, torsdag, genomförde laget sin sista handbollsträning innan sommaruppehållet och inför Eken Cup och det var bra uppslutning och allt såg bra ut inför helgen. Vi ses på fältet!
Herr
16 jun 2011
0kommentarer
Sista träningen idag!
Idag torsdag så har Vallentunas herrlag sin sista kollektiva träning innan sommaruppehållet. Förhoppningsvis kommer det många spelare och tränar så laget har bästa möjliga förutsättningar inför helgens tuffa drabbningar på Gubbängen. Vi ses på flygfältet ikväll!
Herr
16 jun 2011
0kommentarer
Tältet är på plats
Klappat och klart onsdag kväll 21:15 Vi som gjorde det var, Erik, Roland & Börje
Vallentuna HK
15 jun 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter