Träningsmatcher
Lördag den 3:e september ska Vallentunas herrlag spela två stycken träningsmatcher. Matcherna spelas enligt nedan: 1. VHK - Sundsvall kl. 10:00 i Vallentuna Sporthall Samling: 09:00 i Vallentuna Sporthall 2. Handen - VHK kl. 14:00 i Torvalla Sporthall (Handen) Samling: 12:00 i Vallentuna Sporthall Förutom dessa träningsmatcher kommer Vallentuna spela två träningsmatcher under Falunlägret och två träningsmatcher under Sundsvallslägret. Mer information om dessa kommer på hemsidan.
Herr
19 aug 2011
0kommentarer
Lottningen för reservlaget klart
Hej, Damer div 2 är inte lottat ännu så vi får hålla oss till tåls vad gäller schemat. Däremot har reservlagserien lottats. Vi börjar mot Berga den 17 september hemma och det ska ju bli kul . Resten av serien kan du kolla in genom att klicka på länkar. 10 spelare är med till Falun och däribland finns Liv Tångring som vi hälsar välkommen in i gänget och tillbaka till handbollen. Kjelle
Dam
15 aug 2011
0kommentarer
Preliminärt spelschema klart
Nu finns det ett preliminärt spelschema publicerat på Upplands Handbollsförbunds hemsida. Eftersom detta ännu är preliminärt så läggs denna serie inte upp på hemsidan än men nedan kan ni gå in via länk och läsa själva: Serien 2011
Herr
14 aug 2011
0kommentarer
Två veckor in
Nu ha Vallentunas herrlag tränat två veckor tillsammans varav en i hall med boll. Försäsongen är igång på allvar och det laget ska hinna med innan serien drar igång är, förutom en massa tränande, två träningsläger samt några träningsmatcher. Detaljerna för de olika träningsmatcherna man ska göra håller på att hamna på plats och de två första blir under träningslägret i Falun om två veckor. Träningsläger nr 2 som herrlaget åker iväg på själva kommer också att innehålla två matcher mot bra motstånd så laget är bra förberedda inför årets seriespel. Mer information om läger och matcher kommer här på hemsidan när de har fallit helt på plats.
Herr
14 aug 2011
0kommentarer
Nu är vi igång
Denna vecka har Vallentunas herrlag startat upp de kollektiva träningarna med två ganska hårda fyspass uppe vid Vallentuna IP och det har varit hyfsad närvaro och alla har kört på bra. Nästa vecka går laget in i hall och drar igång med bollövningar blandat med fys.
Herr
4 aug 2011
0kommentarer
Nu kör vi!
Nu är uppehållet över och imorgon tisdag 2/8 sätter Valentunas herrlag igång med de kollektiva träningarna igen. Första veckan kommer laget att träna styrka och kondition uppe vid Vallentuna IP då hallen fortfarande är stängd men från och med tisdag 9/8 kör laget på i Vallentuna Sporthall. Förhoppningsvis har grabbarna kört på bra under sommaren för nu kör vi igång med 100% redan från början så laget får en kort startsträcka inför kommande utmaningar. Träningarna denna vecka ser ut som följer: -Tisdag på Vallentuna IP kl. 18:30 -Torsdag på Vallentuna IP kl. 20:00 För koll på planeringen framöver se hemsidans Kalender Vi ses på IP!
Herr
1 aug 2011
0kommentarer
Snart så...
Nu är det en vecka kvar av sommaruppehållet innan Vallentunas herrlag börjar träna igen inför den stundande säsongen. Tisdag 2/8 samlas laget vid Vallentuna IP för att träna kondition och styrka. Från och med tisdag 9/8 kommer laget att sätta igång bollträningen. Träningstider kommer upp i kalendern på hemsidan så fort de är klara. Se till att njuta av den sista semesterveckan nu så ses vi i augusti!
Herr
22 jul 2011
0kommentarer
Kerstin Adebjörk ny lagledare
VHKs damlag stärker upp organisationen inför hösten med en ny lagledare. Kerstin har varit en engagerad förälder i klubben i mer än 10 år och känner alla i laget bra. Hennes roll blir att sköta allt praktiskt runt laget tillsammans med Sebastian. Förutom ett stort engagemang för handbollen så är Kerstin utbildad sjukgymnast och hennes yrkeskunskaper kommer säkert väl till pass under match och träning. Jag kommer fortsättningsvis att finnas kvar i laget och ta hand om information och lite praktiskt runt kontakter med STHF andra lag etc. samt uppdatering av hemsidan. Under några lata semesterdagar har vi lyckats får en mycket bra organisation på plats för att lyckas under kommande säsong. Lagledare: Kerstin Adebjörk, Tel: 0737082022 Information: Kjell Persson, Tel: 0705115151 Tränare: Sebastian Stichel Bitr. tränare : Lasse Jagervall Vi ska komma betydligt bättre förberedda till kommande säsong jämfört med i fjol och jag hoppas även på några nytillskott i form av spelare. VHK har egna damjuniorer som förhoppningsvis vill kliva upp och vara med i damlaget under säsongen men vi skulle också behöva förstärka truppen med några nya spelare. Vet du som läser det här någon som är sugen på att vara med i ett härligt handbollsgäng i Div 2 kommande säsong så ring mig eller Kerstin. Bästa Handbollshälsningar och fortsatt trevlig semester Kjelle
Dam
12 jul 2011
0kommentarer
Sommarträning
Nu har de flesta hunnit påbörja sina semestrar och vädret gör en verkligen sugen på att gå ut och röra på sig. Alla spelare i Vallentunas herrlag har fått ett träningsschema för sommaren så det är lika bra att utnyttja det fina vädret på bästa sätt och ge sig ut och springa! Som vanligt så kommer träningarna att dra igång med full fart från början i augusti så det är lika bra att försäkra sig om att få en bättre start med att bibehålla den konditionen man har. Trevlig sommar så ses vi i augusti igen!
Herr
7 jul 2011
0kommentarer
Vi åker till Falun!
Nu är vi tillräckligt många för att resan till Falun blir av den 26-28 Augusti. De som anmält sig är Alex,Anna,Disa, Jenny K, Kajan,Linnea, Lovisa,Maria, Miriam och Sarah totalt 10 spelare. Kanske från Tinna....om det fixar sig med jobbet. Jennie M har jag inte fått fatt i. Ring mig. Jag har också talat med Martina och hon kan tyvärr inte vara med p.g.a. sitt knä som inte är bra och det ser inte så ljust ut för henne att fortsätta spela handboll tyvärr. Om det är någon som jag missat så RING ! Kjelle
Dam
4 jul 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter