• Boll-Lekis

    Boll-lekis för de yngre talangerna är nu igång vi kör torsdagar i Sporthallen tiden är 16:15-17:00 Vi vänder oss till barn födda 2003-2006. Till våren blir det sedvanlig Handbollsskola där vi i år har den för ÅK2 dvs barn födda 2003, är man född något tidigare/senare hör av er. uppdaterad 9 okt Vallentuna HK 1 sep 2011 0kommentarer
  • En lyckad helg i Falun

    Tack för ett jättefint läger. Det var mycket vilja på träningarna och på matchen mot Falun som vi vann med 30:19. Vi spelade ett faktiskt ganska bra 3:2:1 försvar under första halvleken. Framförallt vill jag dock framhäva den fina stämningen som jag tycker fanns i laget under hela helgen. Vi har också börjat att bygga upp en bra kontakt till FA. Det ser ut som om flera av dem vill satsa på att fasas in i damlaget under säsongen. De är varmt välkomna. Grattis till nya lagkaptenen Maria och till nya lagrådet som består av Maria, Disa och Linnea. Nu har vi fått våra ordinarie träningstider: Må 20-22 (vi springer ute så länge vädret tillåter. Hallträning börjar 20.30) To 19-20.30 (De som vill får gärna springa innan den träningen också. Liv har föreslagit att alla som kan och vill det träffas en halvtimme innan) Det är väldigt kul också att Liv och Linnea har börjat med handboll igen. Välkomna ni också. Igår var vi faktiskt 14 tjejer på träningen trots att det var dagen efter lägret. Jag är mycket motiverad just nu. Tyvärr kommer jag att vara borta de kommande två måndagar pga. jobbet. Det passar mig inte alls kan jag säga. Just nu vill jag bara träna med er så mycket det går. Det är ju mindre än tre veckor kvar till första matchen. Jag har inte fått den exakta tiden för träningsmatchen mot Åkersberga den 8 september än. AIK tränaren har inte hört av sig igen. Vi ses på torsdag. Hälsningar Sebastian Dam 30 aug 2011 0kommentarer
  • Hemma och bilder

    Nu är Falunlägret avklarat och alla som åkte hem trötta och slitna på söndagseftermiddagen var nöjda efter ett bra träningsläger. Under lägret valdes följande förtroenderoller: - Lagkapten: Patrik Friberg - Spelarråd: Erik Altin - Spelarråd: Lasse Gustafsson Målsättningen började diskuteras och den sätts definitivt under Sundsvallslägret när laget har hunnit formas lite mer och man har hunnit ta del av dels sina egna träningsmatcher och även seriekollegornas träningsresultat. Några bilder från lägret ligger nu i mappen "Falun 2011" under menyvalet "Bilder" i vänsterkolumnen. Nu laddar laget om inför de två tuffa träningsmatcherna mot Sundsvall hemma och Handen borta på lördag. Herr 29 aug 2011 0kommentarer
  • Hallschemat

    Vid lägret i Falun spikades det utskickade förslaget och finns nu upplagt under "Dokument" Vallentuna HK 28 aug 2011 0kommentarer
  • Storvinst mot Kristinehamn

    Även dag 2 på Falunlägret inleddes med ett riktigt bra träningspass och trots slitna kroppar och trötta huvuden körde alla på riktigt bra. Träningsmatchen mot Kristinehamn började ganska dåligt men efter en timeout fick Vallentuna ordning på spelet och körde över sina motståndare. Slutresultatet stannade vid 33-19. Nu är klubblägret över för denna gång men redan nästa helg så träningsspelar Vallentuna mot Sundsvall och Handen. Då blir det betydligt mycket hårdare motstånd. Herr 28 aug 2011 0kommentarer
  • VHK slog Falu HK

    Under träningslägrets första dag så spelade Vallentuna på eftermiddagen en träningsmatch mot seriekollegan Falu IK som i år är nykomlingar i div 3. Efter framför allt bra målvaktsspel så gick Vallentuna till seger med blygsamma 21-18. Under söndagen möter laget Kristinehamn. Då siktar man på att få igång framför allt målskyttet lite bättre. Herr 27 aug 2011 0kommentarer
  • Idag åker VHK till Falun

    Idag fredag 26:e augusti åker hela Vallentunas handbollsförening till Falun och Lugnet för träningsläger. Bussarna går 18:00 från Sporthallen så var där i tid så att du inte missar din buss! Ladda inför en fullspäckad helg i handbollens och lagandans tecken! Herr 26 aug 2011 0kommentarer
  • Info om Falun

    Dags för lägret i Falun! Vi är drygt 200 spelare, ledare och tränare som åker iväg,vilket är riktigt kul. Info om Bussar Avgår kl 18 Buss 1, dubbeldäckare: herr, HJ, F00, P97 Buss 2: P01, P00, F99 Buss 3: F97, F98, Dam, P98 Avgår kl 19 Buss 4: FA, F01, P99 Bussresa hem Alla fyra bussarna avgår kl 1430 på söndagen med samma fördelning av lag som på ditvägen. Eventuellt buntas herrar och damer ihop i en buss som går en kvart senare så att de hinner duscha klart efter sitt sista pass, men det görs i så fall upp i god tid med berörda ledare. Även på hemvägen är det viktigt att alla åker i anvisad buss. Kjelle Dam 22 aug 2011 0kommentarer
  • Info från Coachen

    Tisdagsträningen denna vecka: Sebastian kommer 20:30. Spring 1,6 km slingan innan inomhusträningen börjar. Inför Falun: Bussen avgår 18:00 . Kom i tid ! Ta med matsäck eftersom det inte serveras någon middag på fredag. Ni som har matchtröjor i bagen eller hemma, ta med dom till träningen på tisdag Reservlaget kommer vi att dra ur reservlagserien. Tyvärr har vi inte praktiska möjligheter att köra det i år. Dam 22 aug 2011 0kommentarer
  • Träningsläger i Falun 26-28 augusti

    Nu är tiderna klara för klubbens träningsläger i Falun. Herrlagets buss går 18:00 från Sporthallen och man delar en dubbeldeckare med HJ, F00 och P97. Herrlagets träningstider ser ut så här: Lördag 1000-1130, 1530-1700 Söndag 0830-0930 (varav 0900-0930 på samma plan som HJ), 1230-1400 På två av dessa tider ska laget spela träningsmatcher: Falun - Vallentuna kl. 15:45 på lördag 27/8 Vallentuna - Kristinehamn kl. 12:45 på söndag 28/8 Förutom de träningar och matcher som är inplanerade så ska laget hinna med lite team buliding och sätta internt regelverk för den kommande säsongen inklusive välja lagkapten och spelarråd. Vi ses på bussen! Herr 21 aug 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter