Vinst i Premiären!
Vallentunas damlag spelade i helgen seriepremiär på bortaplan mot Vassunda. Det var en taggad trupp som åkte iväg till Knivsta. Innan matchen pratade vi om att våga lite på varandra och att hålla humöret uppe. Matchen började lite segt åt båda hållen och man märkte av premiärnerver från båda lagen. Efter dryga 3 minuter tog Vallentuna ledningen med 1-0. Någon minut senare kvitterade hemmalaget, men i nästa anfall kunde Vallentuna återta ledningen, hålla den och dryga ut genom hela matchen. Vassunda lyckades få ännu ett mål i första halvlek, då på straff. Lagen gick till halvtidsvila med ledning för Vallentuna med 2-9. I halvtid pratade vi i Vallentunas omklädningsrum om att ha mer tålamod i anfallen och att fortsätta hålla den goda stämningen uppe, vilket vi också gjorde! Vallentuna säkte tempot i början av andra halvlek då utvisningarna avlöste varandra - åt båda hållen. Vassunda kunde knapra in på resultattavlan, men Vallentuna lät dem inte komma nära. Matchen slutade med en säker seger för Vallentunas damer med 11-21. Vallentuna bjöd på riktigt bra kämparglöd, vilja och ett fantastiskt målvaktsspel och försvar. Trots de sju utvisningar och de många straffar man fick emot sig slutade man aldrig kämpa och tog hem säsongens första seger! På söndag, den 25 september blir det ytterligare en bortamatch mot Arbrå HF i Bollnäs Sporthall. Då gäller det verkligen att tagga till igen mot en av nykomlingarna i serien. Disa & Kjelle
Dam
18 sep 2011
0kommentarer
Sundsvall dag 1
Denna lördag vaknade Vallentuna i Sundsvall efter att ha åkt upp under fredagskvällen. Laget åt frukost, packade ihop sig och åkte till Härnösand. Matchen mot Brännan började jämnt för att i slutet av den första halvleken tas över helt av Brännan som gick till halvtidsvila med 14-8. Under halvtidsvilan pratade VHK om att jobba med tålamodet i både anfall och försvar och det var precis det man gjorde under den andra halvleken. Matchbilden vände till Vallentunas favör och i slutet med två mål ned så missar Vallentunagrabbarna tyvärr ett par frilägen och matchen slutar 23-20 till Brännan. Klart godkänt resultat! Match nummer två mot Sundsvall innehöll en helt annan matchbild där Vallentuna ägde matchen från början till slut. Vallentuna ledde som mest med sex eller sju mål och matchen slutar med en fyramålsvinst för Vallentuna. En godkänd dag med det bästa spelet under den andra halvleken mot Brännan. Dagen avslutas med middag på Allstar.
Herr
17 sep 2011
0kommentarer
Idag åker VHK till Sundsvall
17:00 går första bussen upp till Sundsvall med det gänget som ska se till att allt är på plats inför helgen i Sundsvall. 18:00 går de andra två bussarna och alla som allt är det 24 personer som åker upp, Helgen kommer att innehålla: - 2 matcher mot div2-lagen Brännan och Sundsvall - Team Building - Träning - Målsättning - En hel del annat Detta blir lagets sista uppladdning inför att seriespelet drar igång nästa söndag och detta blir ett bra tillfälle att sammansvetsa gruppen samt att få upp tempot mot de två div2-lagen.
Herr
16 sep 2011
0kommentarer
Cirkelträningen drar igång igen
Söndag den 2:a oktober drar klubben igång med Cirkelträning på söndagskvällarna igen. Träningen pågår ca en timme med start 19:00. Vi dessa tillfällen får deltagarna en ordentlig genomkörare av: - Rörlighet - Uthållighet - Koordination - Styrka - Snabbhet Alla medlemmar i Vallentuna HK födda 1999 och senare är välkomna!
Vallentuna HK
13 sep 2011
0kommentarer
Cirkelträningen drar igång igen
Söndag den 2:a oktober drar klubben igång med Cirkelträning på söndagskvällarna igen. Träningen pågår ca en timme med start 19:00. Vi dessa tillfällen får deltagarna en ordentlig genomkörare av: - Rörlighet - Uthållighet - Koordination - Styrka - Snabbhet Alla medlemmar i Vallentuna HK födda 1999 och senare är välkomna!
Herr
10 sep 2011
0kommentarer
Herrlaget åker till Sundsvall
Kommande helg 16/18 september åker Vallentunas herrlag på träningsläger i Sundsvall som en repris på föregående års uppladdning. Detta läger blir perfekt för laget att ta en sista samling och teambuilda lite inför seriespelet som drar igång helgen efter. Målsättningen ska dessutom fastställas under detta läger. Det blir ca 25 personer som åker upp och man kommer att bo tillsammans i en stor centralt belägen lägenhet i Sundsvall. Program: Fredag 16/9 17:00 åker första minibussen från Vallentuna Sporthall mot Sundsvall 18:00 åker de andra två bussarna från Vallentuna Sporthall mot Sundsvall Lördag 17/9 10:00 Match i Härnösand mot Brännans IF 12:00 Lunch 14:00 Lagaktivitet 16:00 Match i Sundsvall mot Sundsvalls HK 19:00 Gemensam middag Söndag 18/9 09:00 Lagaktivitet 10:30-12:30 handbollsträning i Sundsvall 13:00 Lunch 14:00 Hemresa till Vallentuna Sundsvall och Brännan placerade sig båda på övre halvan av div2 förra säsongen och vid en träningsmatch för någon vecka sedan så vann Brännan över Sundsvall med ett mål så detta blir två riktigt bra träningsmatcher för Vallentuna inför seriestarten.
Herr
9 sep 2011
0kommentarer
Serier 2011/2012
Nu ligger alla tre lagens (A-laget, B-laget och Herrjuniorerna) serier upplagda på hemsidan med Vallentunas spelschema kopplat till kalendern. Serierna är än så länge preliminära och det finns bland annat en match som ska bokas om och det är A-lagets bortamatch mot Team Rimbo HF som har blivit inplanerad en torsdag 15:00 i Rimbo. A-lagets serie administreras i år av Upplands Handbollsförbund. De andra två serierna administreras av Stockholms Handbollsförbund som vanligt. Serierna hittar ni under menyvalen i vänsterlisten på hemsidan och alla matcherna finns dessutom i kalendern.
Herr
7 sep 2011
0kommentarer
Träningsmatch mot Berga
På torsdag kl 20:00 spelar vi mot Åkersberga. Matchstart 20:15 cirka så vi får lite uppvärmning på planen. Samling utanför Vallentuna Sporthall kl 19 . Samåkningen gör vi upp på träningen i morgon tisdag. Bra uppladdning inför seriestarten. Hoppas ni alla känner suget och är taggade till matchen. Kerstin, Kjelle & Sebastian
Dam
5 sep 2011
0kommentarer
Lyckad matchdag
Denna lördagsmorgon tog Vallentunas herrlag emot Sundsvalls HK, som kvällen innan hade spelat mot Sollentuna, i Vallentuna Sporthall. Den matchen förlorade Sundsvall ganska stort. Matchen hade ganska bra tempo med en blandning av tekniska fel från båda sidor. Matchen böljade fram och tillbaka hela tiden och när det började närma sig slutet så trodde nog Vallentunas herrar att man hade lite kontroll på matchen men då låste det sig totalt i anfallsspelet och matchen slutade oavgjort. Ett rättvist resultat mellan två lag som körde på vad man kunde med de resurser som man hade tillgängliga. Det som var mest positivt för Vallentuna var att man fick en ordentlig genomkörare inför säsongen och denna och resterande träningsmatcher kommer att ge Vallentuna chansen att komma upp i bra tempo inför seriepremiären. En andra positiv sak med matchen var att få spela in nya spelare och att ge alla spelare mycket speltid. Efter matchen vinkade man av Sundsvall som skulle åka hem och Vallentunakillarna gick och åt lunch innan det var dags att åka till Handen för dagens andra match. Vallentuna kom lite sent och fick endast 25 minuter på sig att byta om och värma upp inför matchen vilket nog både var en fördel och nackdel i sammanhanget. Matchen började i bra tempo från båda igen och man ville mer än vad man visade. Det var mycket slarv och det syntes att Vallentunakillarna var slitna efter förmiddagens match för man hade lite svårt med fotarbetet och de val man skulle göra. Matchen höll sig jämn fram till slutet. När det var tio minuter kvar så leder Handen med ett mål och matchen står och väger. Båda lagen försöker ge sitt sista och de som gör detta mest framgångsrikt är Handen som lyckas dra ifrån till 4 mål när det är två och en halv minut och Vallentuna tar timeout. Laget är helt slutkört efter en lång dag men testar att köra en lite annorlunda taktik för att se om det går att äta upp fyramålsledningen under de sista minuterna. Detta får man tyvärr inte alls till och Handen lyckas öka till 33-27 innan domarna blåser av matchen. Summan av dagen är att Vallentuna fick spela två tuffa matcher mot motstånd från den högre serien och lyckas hålla jämna steg med båda. Detta är väldigt bra för laget som behöver få upp tempoträningen så att man blir bra i serien och när resten av spelarna kan vara med så blir man ännu bättre.
Herr
3 sep 2011
0kommentarer
Matchdag på lördag 3/9
Nu på lördag 3/9 spelar Vallentunas herrlag två stycken träningsmatcher. Den första spelas hemma mot Sundsvalls HK som kvällen innan också spelar mot Sollentuna. Sundsvall avslutade förra säsongens div2-serie med att hamna på övre halvan så det blir en riktigt tuff motstånd för Vallentuna. Samling: 09:00 i Vallentuna Sporthall Matchen spelas 10:00. Nästa match är i Handen mot Handens SK som Vallentuna senaste mötte på Eken Cup och då slutade matchen oavgjort mellan lagen. Handen hamnade på undre halvan av div2 i våras och har sedan dess fått ett par riktigt heta nyförvärv så även detta blir en riktigt tuff nöt att knäcka för Vallentunagrabbarna. Dessutom spelas matchen under Handens jubileumsdag då flera av deras lag spelar uppvisningsmatcher och klubben ställer till med en del jippon. Vallentuna äter lunch efter Sundsvallsmatchen och ser till att vara i Handen senast 13:00. Matchen mot Handen spelas i Torvalla Sporthall i Handen kl. 14:00 Har ni vägarna förbi får ni gärna komma och heja fram era Vallentunagrabbar i dessa tuffa träningsmatcher!
Herr
1 sep 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter