Felix Molin
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Student 2. Familj? Mamma, pappa, två systrar 3. Ålder? 19 4. Position? V9 5. Styrka? - 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 0 (Nyförvärv) 7. Har du spelat i några andra klubbar? Ja 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Joel 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att vinna Bosseligan 10. Hur laddar du inför match? Kenta Gustafsson 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? 1:a blir Siffen och sist blir Upsala
Herr
24 sep 2011
0kommentarer
Inför Upsala IF - Vallentuna HK
Imorgon söndag så är det seriepremiär för Vallentunas herrlag säsongen 2011/2012. Man börjar borta mot nykomlingen Upsala IF. Vallentuna vet inte så mycket om sina motståndare förutom att de gick upp från div4 till den här säsongen och kom efter Fjärdhundra i den fyran. Vallentuna får koncentrera sig på sitt eget spel och att komma igång med det ordentligt denna match. Dels ha man ett par nya spelare i truppen som fortfarande håller på att hitta sin plats i spelet och sedan är det alltid lite rostigt i början av serien så det vore bra att få en riktigt bra start i den här matchen. På förhand kan detta kännas som en match som Vallentuna inte ska ha några problem att vinna men vi vet alla hur bra nykomlingarna var förra säsongen. Både Borlänge och Team Rimbo som var nykomlingar placerade sig bra i tabellen och inledde med att köra över sitt motstånd. Välkomna att hejja fram erat herrlag i Stenhagshallen i Uppsala kl. 17:00 imorgon, söndag den 25/9!
Herr
24 sep 2011
0kommentarer
Erik Altin
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Pluggar på Universitetet. 2. Familj? Singel, bor fortfarande hemma hos päronen. 3. Ålder? 24 år. 4. Position? Allround, spelar där jag behövs, oftast m9, h9 eller m6. 5. Styrka? Spelförståelse och positiv. 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 7-8 år. 7. Har du spelat i några andra klubbar? Moderklubb. 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Laget har en bra lagkemi och vi har alltid roligt oavsett om det är träning eller match, vid vinst eller förlust. 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att laget gör en bättre säsongen än året innan både spelmässigt och placeringsmässigt. Att laget kan hålla en jämnare nivå över hela säsongen. Som spelare att bli bättre genom att våga ta för mig mer på planen. 10. Hur laddar du inför match? Försöker peppa mina lagkamrater. Sitter sedan i mina egna tankar och lyssnar på musik samt fokuserar på den kommande matchen. 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? SIF:en har en bra chans att vinna, de brukar alltid gå bra. Fjärdhundra, Upsala, och Ludvika ligger väl sämst till att åka ur.
Herr
23 sep 2011
0kommentarer
Laget söndag 25/9
På söndag är det seriepremiär för herrlaget och matchen spelas 17:00 i Uppsala mot Upsala IF. De som är uttagna att spela är: Mv Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Erik Altin Patrik Friberg Oskar Ånnegård Felix Molin Joel Samfors Fredrik Sundblad 6m Tomas Friberg Fredrik Lindfors Lasse Gustafsson Robert Jurell Alexander Jansson Felix Larsson
Herr
23 sep 2011
0kommentarer
Mats Stichel
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Pluggar Teknik på Åva 2. Familj? Päron och två systrar 3. Ålder? 18 år 4. Position? Kant/ mitt-9a 5. Styrka? Liten och snabb (irriterande) 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 1 år 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Stämning i laget och fokus 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Utveckla ett bättre lagspel istället för individuellt spel 10. Hur laddar du inför match? Spelar igenom matchen i huvudet 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Dålig koll på serien
Herr
22 sep 2011
0kommentarer
Alexander Jansson
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Jobbar på Eniro 2. Familj? Mamma, pappa och 3 syskon 3. Ålder? 25 år 4. Position? Mitt-6 5. Styrka? Försvarsspelet 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 7-8 totalt, uppdelat på 2 sejourer 7. Har du spelat i några andra klubbar? Några säsonger i Täby 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Sammanhållningen 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att vi inför varje enskild match ska gå in med inställningen att vinna den 10. Hur laddar du inför match? Går igenom matchen i huvudet 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Vallentuna vinner serien. Vilka som åker ur får dem andra spela om.
Herr
21 sep 2011
0kommentarer
Joel Samfors
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Jobbar på Bring Mail 2. Familj? Mamma, pappa och en lillasyster 3. Ålder? 19 4. Position? V9 5. Styrka? Snabb och uthållig 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? Typ 2 år 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nope, men erbjudanden till Bundesliga kommer hela tiden (A) 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Alla roliga filurer som spelar i herrlaget 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att vi når det mål som vi sätter upp 10. Hur laddar du inför match? Antingen skojar av mig lite innan eller tänker igenom hur jag vill att jag ska spela. Beroende lite på match. 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Borlänge/Siffen vinner och Fjärdhundra eller Falun åker ur
Herr
20 sep 2011
0kommentarer
Lasse Gustafsson
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Betongare /Skanska 2. Familj? Förlovad 3. Ålder? 26år 4. Position? Vänsterkant 5. Styrka? Kan man ju inte skriva ifall motståndarna läser ) /vet ej 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 4 7. Har du spelat i några andra klubbar? Täby 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Spelarna 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Ha kul 10. Hur laddar du inför match? Genom att inte tänka på den 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Sifen och Avesta
Herr
19 sep 2011
0kommentarer
Spelarpresentation
Från och med måndag 19/9 kommer herrlagets hemsida att presentera en spelare ur A-lagstruppen varje dag under några veckor framöver. Detta hoppas vi kommer att få intresserade att lära känna gruppen lite bättre och kan vara ett bra sätt för föreningens ungdomar att få veta lite mer om spelarna i representationslaget på herrsidan.
Herr
18 sep 2011
0kommentarer
Sundsvall dag 2
Efter att ha varit uppe halva natten och gjort lagaktiviteter i form av grupparbeten som skulle leda till bättre samarbete inom gruppen samt få ihop en samlad målsättning, gick Vallentunagrabbarna upp tidigt och åt frukost inför dagens nya utmaningar. Dagens första utmaning blev att ta sig igenom äventyrsstigen "Björnstigen" uppe på Norra berget. Efter att samtliga i truppen inklusive ledare hade tagit sig igenom och fått många goda skratt åkte gruppen vidare till Skönsbergshallen för dagens handbollspass. Detta träningspass blev en förlängning av gårdagens matcher med lite prat om det som hade varit samt ett ganska lättsamt handbollspass där alla fick utmärka sig på sitt eget sätt och lite grundläggande spel vässades till inför den kommande seriepremiären. Efter träningen åkte man och städade, packade och åt en gemensam lunch i centrala Sundsvall innan bussarna rullade hemåt igen. Vallentunas herrlag tackar Sundsvall för denna gång och ser fram emot fler samarbeten i framtiden!
Herr
18 sep 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter