Patrik Friberg
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Byggare 2. Familj? Ja 3. Ålder? 23 år 4. Position? M9 5. Styrka? Det kan någon annan tala om kanske 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 8 7. Har du spelat i några andra klubbar? 0 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Sammanhållningen 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Samma som laget 10. Hur laddar du inför match? Sover 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? 1. SIF 11. Ludvika 12. Upsala
Herr
30 sep 2011
0kommentarer
Laget lördag 1/10
Nu på lördag 1 oktober tar Vallentunas herrlag emot Dalalaget Avesta Brovallen på hemmaplan i Vallentuna Sporthall 15:00. De som ska spela är: Mv Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Oskar Ånnegård Fredrik Sundblad Erik Altin Joel Samfors 6m Alexander Jansson Mikael Jagerwall Tomas Friberg Robert Jurell Fredrik Lindfors Lars Gustafsson
Herr
29 sep 2011
0kommentarer
Inför VHK - Avesta/Brovallen
På lördag 15:00 tar Vallentunas herrlag emot etta av fyra Dalalag i denna serie, avesta Brovallen för match i Vallentuna Sporthall. Vallentuna brukar vinna dessa matcher men förra säsongen föll VHK på bortaplan efter några för många återbud. Nu är det hemmamatch och situationen ser annorlunda ut. Avesta Brovallen har två år i rad varit ett ganska stabilt mittenlag i serien och har tränats av gamla Skånelaprofilen Peter Lindqvister. Hur lag och tränarkonstellation ser ut till denna säsong är oklart och det ska bli intressant att se vad det är för lag de färgar på lördag. Det enda VHK-grabbarna kan göra är att fortsätta jobba med det egna spelet och få en ännu bättre stabilitet bakåt, tryck framåt och skärpa i avsluten så ska detta åtminstone bli en match man har god chans att vinna. Välkomna ner till Vallentuna Sporthall på lördag 1 oktober 15:00 och hejja!
Herr
29 sep 2011
0kommentarer
Oskar Ånnegård
1. Sysselsättning (jobb/studier)? XXL-sport och vildmark - stjärnsäljare 2. Familj? Ja 3. Ålder? 25 år 4. Position? 9m 5. Styrka? Stark, skytte 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? Sedan 2003 7. Har du spelat i några andra klubbar? Täby HBK 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Finns mycket. Sköna lirare, underbar sporthall, roliga träningar 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att vi placerar oss högre i toppen än förra året samt att någon annan toppar utvisningsligan 10. Hur laddar du inför match? Banan, creatine och linement 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Vinner: SIF Åker ut: Fjärdhundra HK. 100 kr på det om Lill-E bettar emot
Herr
29 sep 2011
0kommentarer
Robert Jagerwall
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Skola 2. Familj? Ja 3. Ålder? 20 år 4. Position? Kant 5. Styrka? Stark 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? Vet ej 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Roligt gäng som är roliga att träna med 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att allt ska gå bra 10. Hur laddar du inför match? Olika 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Borlänge vinner och Ludvika åker ur
Herr
28 sep 2011
0kommentarer
Fredrik Lindfors
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Arbetslös! 2. Familj? Två bröder, mor och far 3. Ålder? 18 år 4. Position? Vänster 6 5. Styrka? Kontringar 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 0,1 (Nyförvärv) 7. Har du spelat i några andra klubbar? Åkersberga och Täby HBK 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Bra stämning och kvalité på handbollen 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Hamna högt upp i serien 10. Hur laddar du inför match? Egen musik. ordentlig frukost och högt tempo på uppvärmningen 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Borlänge vinner, Ludvika åker ur
Herr
27 sep 2011
0kommentarer
Johan Bondesson
1.Sysselsättning (jobb/studier)? Tjänstledig, jobbar och studerar. 2.Familj? Tillsammans med min fru har vi nyligen fått vårat tredje tillskott till handbollsakademin. 3.Ålder? 27 sommrar 4.Position? Keeper 5.Styrka? Lugn o laganda 6.Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? Ska hämta miniräknaren... 13år 7.Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8.Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? En laganda och gemensamma mål som blivit grymt bra de senaste åren. Spelarna kämpar för varandra! 9.Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? A-laget kommer gå bra, ingen tvekan om det. Med ett "nytt" B-lag blir det spännande och se vilka nya förmågor som tar för sig. 10.Hur laddar du inför match? Ladda gjorde man när man var ung. Nu får man se till att krafterna räcker tills matchstart. 11.Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Grattis Märsta och Skånela och tyvärr Fjärdhundra detta år är inte erat år.
Herr
26 sep 2011
0kommentarer
Storvinst mot Upsala IF i premiären
Vallentunas herrlag åkte denna söndag till en hall i Uppsala som de flesta i laget inte hade varit i förrut men alla kom fram som de skulle. Vallentuna gick in i matchen med gott självförtroende men försökte trots att man mötte en nykomling i serien att inte underskatta sina motståndare då man kände igen några ansikten från andra klubbar i de svartvita tröjorna. Vallentuna tar direkt kommandot men Upsala hänger med ca tio minuter in i matchen då bortalagtet lyckas göra sitt först miniryck och sedan drar Vallentuna sakta men säkert ifrån i målprotokollet. Detta gör man med stabilt försvars- och målvaktsspel och bra tryck i kontring och anfallsspel. Efter tjugo minuter försöker Upsala få stopp på tempohöjningen och tar timeout. En period med lite mer motgångar i form av främst utvisningar drabbar nu Vallentuna men man fortsätter att kämpa på och lyckas trots detta att utöka sin ledning och halvtidsresultatet stannar vid 10-20. I pausen pratar Vallentuna om att man måste bli bättre på att utnyttja de svagheter man har sett hos sina motståndare och att täppa till bättre där de är lite vassare. Den andra halvleken blir så klart en transportsträcka till slutsignalen där ingen av lagen egentligen tar några större initiativ förutom att Vallentuna hela matchen kan spela igenom hela laget och fler och fler ser till att de vill presentera sig för publiken och synas i målprotokollet. Matchen slutar 36-20, dvs Vallentunaseger med 16 mål som är den marginalen som man borde ha mot ett nykomlingslag om man ska finnas med i toppstriden i årets upplaga av serien. Analys Typisk premiärmatch där båda lagen hade svårt att komma igång och ta för sig ordentligt i inledningen men som öppnade upp sig efter en stund. Det märks att Vallentuna har träningsspelat mer i år än tidigare säsonger för man har en bättre trygghet i spelet så här tidigt och de nyförvärv som har kommit in har börjat hitta sina platser i spelet. Detta är så klart en perfekt start för laget och alla 14 spelare som åkte med fick spela ungefär lika mycket. Det är viktigt för framtiden då man så klart kommer att behöva alla spelare under en lång säsong. Då hade man ändå sparkapital hemma som inte var med denna match. Det är kul att truppen är så bred denna säsong!
Herr
25 sep 2011
0kommentarer
Kryss mot Arbrå
Den här helgen styrde minibussarna mot Bollnäs och bortamatch mot Arbrå. Efter ca tre timmar bilresa upp tog laget en liten promenad för att rensa tankarna och få fart på benen igen. I omklädningsrummet innan matchen pratade man om att inte underskatta Arbrå, då de spelat jämnt med lag som Vallentuna också spelat jämnt med. Vi skulle se till att vara med i matchen från början. Första halvlek var en jämn och tuff kamp. Lagen följdes åt och växlade med varandra om 1-måls ledning. I slutet av första halvlek kunde Arbrå gör ett litet ryck och gick till halvtidsvila med en ledning på tre mål, 10-7. I halvtid pratade man i Vallentuna om att försvaret såg stabilt ut och att man skulle fortsätta hålla det så, det var bara en del detaljer som justerades. Man pratade även om att ha lite mer fokus framåt och att sätta lägena, men att det bara var att fortsätta att kämpa och kriga. Och så blev det! Arbrå började andra halvlek starkt och med mycket fart och drog ifrån och ledde som mest med fyra bollar. Men Vallentuna vägrade ge upp och tog sig både ikapp och om hemmalaget. När klockan stod på 16.24 kom Vallentuna ikapp och ställningen var nu 18-18. Från detta tappade Vallentuna aldrig ledningen, men Arbrå kom ikapp flera gånger - men gick aldrig om! Med två och en halv minut kvar på klockan var ställningen 22 lika. Båda lagen fick flera chanser att ta ledningen och avsluta matchen men det var lättare sagt än gjort. Det bjöds på tufft försvarsspel och flera viktiga målvaktsräddningar. Det Vallentuna än en gång visade prov på är att man den här säsongen inte tänker ge upp. Stämningen var på topp och alla var glada och hade roligt när de spelade. Det var en riktig kämpainsats, och trots krysset åkte man hem med känslan av en vinst. Nu leder Vallentuna serien och det tänker vi njuta av så länge det varaR och sedan börja ladda om för nästa helg, då vi tar emot Avesta Brovallen i säsongen första hemmamatch! Välkommen till Sporthallen på lördag! Disa & Kjelle
Dam
25 sep 2011
0kommentarer
Felix Larsson
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Mellan arbeten 2. Familj? Mamma, pappa, syster, bror 3. Ålder? 19 år 4. Position? Linje 5. Styrka? Bosse 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 4 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Gemenskapen och Emils önskan att likna Harry Potter 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Topp 3 10. Hur laddar du inför match? Sömn 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Skånela vinner och Fjärdhundra åker ur
Herr
25 sep 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter