Lidingölaget-VHK flyttad
Matchen som skulle spelas mellan Lidingölaget och Vallentuna lördag 12/11 har blivit flyttad och kommer istället spelas torsdag 10/11 kl. 19:45 i Gångsätrahallen.
Herr
18 okt 2011
0kommentarer
VHK fortsätter vinna
Den här lördagen skulle Vallentunas herrlag ta emot Falu HK som på förhand är tippade att bli ett bottenlag men som har visat via sina inledande resultat är de är ett lag att räkna med denna säsong. Vallentuna börjar bäst och har efter sex och en halv minut ryckt till sig en ledning med 5-1. Plötsligt tar Falun och vänder på matchbilden under en period där Vallentuna inte alls får till det och efter tjugo minuter leder bortalaget med blygsamma 7-6. Falun tar nu över initiativet helt och att halvtidsresultatet stannar vid bortaledning med 13-10 kan Vallentuna vara glada för med tanke på hur man spelade. Det var besvikna Vallentunakillar som gick till halvtidsvila och i omklädningsrummet kom överens om att det enda man kunde göra var att starta om från början med en mycket bättre inställning. Inte falla in i Faluns tempo utan trycka hela matchen och jobba bättre bakåt. Redan när den andra halvleken drar igång anar man en annan glöd i Vallentunakillarnas ögon och lagen byter mål några minuter innan hemmalaget drar igång som hemmapubliken är vana att se dem. Efter tio minuter har Vallentuna gått om till ledning 16-15 och då tar Falun timeout för att försöka få stopp på hemmalagets positiva trend. Detta fungerar inte och Vallentuna fortsätter att köra på. Efter att Falun har jämnat ut till 18-18 i den sjuttonde minuten gör Vallentuna det avgörande rycket och gör åtta raka mål till 26-18 och matchen är avgjord med tre och en halv minut kvar. Slutresultatet blir 28-20. Analys En riktigt stark laginsats av Vallentuna där man möter sitt hittills svåraste motstånd. Hade man inte lyckats ladda om i halvlek så hade nog Falun kunnat ta detta. Istället så bet hela laget ihop och körde ända in i kaklet och det resulterade i att Falun helt enkelt inte orkade hänga med under den sista fjärdedelen av matchen. Det hängde mycket på inställning denna match och under den senare delen av den första halvleken så såg Vallentuna nästa loja ut där man började stressa med bollen i viktiga lägen och arbetade på tok för dåligt bakåt med dåligt tålamod och dålig höjd. Inställningen var också det som gjorde att matchen vände och under den andra halvleken så tar verkligen varje spelare som är inne på plan sitt ansvar och ser till att det starkaste laget tar hem segern. Falun var bättre än man hade trott och det kommer inte att hålla med en sådan lång down-period när lagen möts på bortaplan senare under säsongen.
Herr
15 okt 2011
0kommentarer
En helgjuten 2:a halvlek gav seger mot Alfta
Inför matchen så fanns det säkert många som undrade över om laget skulle lyckats besegra Alfta med 2 av klipporna i laget, Lovisa och Kajan i Göteborg. I 2:a halvlek tände det till och tjejerna visade enorm glöd med 17 mål framåt. Målvakterna, både Sarah i första halvlek och Lollo i 2:a gjorde en mycket bra insats. I första halvlek följdes lagen åt målmässigt med VHK och Alfta när 10 minuter återstod i ledning med 2 bollar 5-7. Maria satte en lobb och Mirre dunkade in 7-7 och vi var i kapp. Självförtroendet lyste inte bara på våra etablerade damspelare utan även de unga 94/95 tjejerna visade framfötterna. Karro Rösand satte 2 viktiga mål 8-7 och 9-7 från sin höger 6 position. Alftas målvakt glänste i första halvlek liksom hennes stolpar som var med i spelet lite väl mycket. 11-10 i halvlek kände i underkant. Försvaret var klockrent matchen igenom och våra försvarsklippor Jenny och Tinna var lysande. Jennifer ställdes Altas absolut bästa spelar på V.6 mot sig och hon satte på ett effektivt sätt stopp för henne större delen av matchen. I andra halvlek kom VHK upp en nivå i sitt spel och det blev en helt annan intensitet än i första halvlek. Som i förra matchen så lyckades vi förvalta ett 6 mot 4 läge i mitten av halvleken på bästa sätt. Lagets härförare blev under halvleken Linnea, Kicki och Anna som var otroligt säkra i sina avslut medan Alfta fortfarande hade hopp om en vändning. Sista kvarten var lysande! Denna match kändes som en riktig lagseger och nu ser vi framåt mot nästa helg och bortamatchen mot Ludvika. Slutresultat 28-20 ! Kjelle
Dam
15 okt 2011
0kommentarer
Inför VHK - Falu HK
På lördag 15/10 kl. 15:00 tar Vallentunas handbollsherrar emot Falu HK hemma i Vallentuna Sporthall. Falu HK är nykomlingar i Vallentunas serie men har till skillnad mot Upsala och Fjärdhundra startat helt respektlöst med segrar mot Lidingölaget med 25-24 och toppkandidaten Borlänge med 30-26. Den enda förlusten kom mot SIF med 22-27. Falu HK har med andra ord startat mycket bättre än vad många säkert har trott vilket innebär att Vallentuna så klart måste ta denna match med full respekt för sina motståndare och det kommer att krävas att man spelar på absolut topp för att kunna vinna matchen. När VHK mötte Falu HK i träningsmatch under klubblägret i Falun innan serien började fick man reda på att de hade en duktig spelare skadad samt att man hade med två nyförvärv från Borlänge som skulle bestämma hur de skulle köra. Vallentuna vann relativt lätt den matchen och Falu HK berättade sedan att de två spelarna från Borlänge inte skulle komma över till dem men antingen så har de fått ny fart mot vad de hade då när deras duktiga spelare har kommit tillbaka från skadan eller så har även de två Borlängekillarna kommit trots allt. Det kan bli en riktig drabbning i Vallentuna Sporthall på lördag så Vallentunas herrlag hoppas så klart att så många som möjligt kommer ner och stöttar dem i denna tuffa match, välkomna!
Herr
14 okt 2011
0kommentarer
Laget lördag den 15/10
Nu på lördag den 15/10 kl. 15:00 tar Vallentunas herrlag emot Falu HK hemma i Vallentuna Sporthall. Samling 13:30. De som ska spela är: Mv Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Joel Samfors Fredrik Sundblad Oskar Ånnegård Magnus Byström 6m Alexander Jansson Erik Altin Lars Gustafsson Robert Jurell Tomas Friberg Välkomna ner och heja fram era handbollsgrabbar!
Herr
13 okt 2011
0kommentarer
Magnus Elmgren
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Testledare på Systembolagets IT-avdelning 2. Familj? Sambo Elisabeth och sonen Ludwig 4,5 år 3. Ålder? 39 4. Position? Spelande tränare som ibland spelar på 9m 5. Styrka? Tränare: Rutin, Pedagogik, vill utveckla spelare, Närvarande Spelare Rutin, spelförståelse, försvar 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 1, 5 säsong (98/99 & 99/00) Nu är det tredje säsongen i rad som jag är här 7. Har du spelat i några andra klubbar? Täby HBK (1982-1998 + säsongen 2005/2006) Sundsvalls HK (2000-2002) IK Bolton (2002-2005) Djurgårdshofs IF (2006-2009) 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Lagsamanhållningen, stämningen, olika individers chans att ta plats 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Att träningsnärvaron blir mer linjär och att vi har tillgång till alla nyckelspelare vid nyckelmatcher. Att fler ska prioritera laget och handbollen 10. Hur laddar du inför match? Laddningen börjar halvt omedvetet redan efter matchen innan. Fokus på matchen byggs upp under veckan fram till kvällen innan då konkreta planer inför utförandet börjar ta form och förmiddagen fram till matchen så är det mest matchen som snurrar i huvudet även om det är flera moment innan som ska klaras av. När jag och laget väl har kommit ner på plan är jag fullt fokuserad på uppgiften och försöker sprida det i mitt lag vare sig jag är där som tränare, spelare eller båda. 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Får vi ha tillgång till hela truppen under hela säsongen så att vi inte får några onödiga dippar i nyckelmatcher tror jag att vi har stora chanser att vinna den här serien. För att få den jämnheten som krävs så krävs det även om vi har en stor och hyfsat jämn trupp där det finns hård konkurrens på flera platser att de som för dagen är hetast och bör spela kan bör och kan vara med. Andra lag som vi kommer att kämpa om detta med är SIF och Rimbo som båda redan har visat att de är väldigt beroende av vilka spelare som deras A-lag behöver ha tillgång till och sedan är det Enköping som verkar starkare i år och Borlänge som verkar något försvagade men ändå bra. En bubblare är HK71 som har fått mer styr på sin satsning med ny tränare med meriter från Skånela. Vilka som åker ur tror jag står mellan 4 lag och det är Fjärdhundra, Upsala, Ludvika och Falun. Ludvika är ett lag under utveckling så jag tror att de klarar sig kvar och Falun verkar vara bättre i år än förra och kommer säkert att överraska en del av topplagen. Jag tror att Fjärdhundra och Upsala kommer att åka ner till fyran igen.
Herr
11 okt 2011
0kommentarer
Mattias Lindberg
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Studerar på Stockholms Universitet. Studerar Politik, förvaltning och Statistik 2. Familj? Två syskon. En yngre bror och en äldre syster. 3. Ålder? 21 4. Position? Kant 5. Styrka? Kondition, kämpaglöd och precision 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 5 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Lagkänslan, kombinationen av satsning i allt vi gör och strävan efter att alltid ha kul. 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Personligen att få så mkt tid att träna som möjligt mellan studierna och att få kunna spela någon match i B-Laget. A-Laget hoppas jag på att komma topp tre denna säsong och B-Laget vinner sin division 10. Hur laddar du inför match? Sover bra, äter rätt och taggar till rent psykiskt jämte med lagkamraterna. 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Vallentuna HK och HK SIF kommer båda att ligga högt i år. Ludvika HF och Falu HK tror jag kommer att ligga i botten av årets serie.
Herr
10 okt 2011
0kommentarer
Tredje raka för VHK
Denna söndag åkte Vallentunas herrlag till Fjärdhundra för att möta nykomlingarna som hade förlorat båda sina två första matcher. Vallentuna tar genast initiativet och allt går enligt plan vilket gör att resultatet efter tio minuter är 9 mål mot 3 för bortalaget. Nu börjar Fjärdhundra komma in i matchen också och lagen byter mål halvleken ut och det hetaste laget när domaren blåste av för halvtid var Fjärdhundra som gjorde de sista två målen. Halvtidsresultatet stannade vid 18-13 i Vallentunafavör. I halvtid pratar Vallentuna om att börja om från början med inställning och satsning så att man får matchbilden dit man vill för i slutet av den första halvleken såg det verkligen inte bra ut. Vallentuna kommer ut besvikna över sin egen insats under den första halvleken och fast beslutna att ta över matchen på allva. Detta gör man också och den andra halvleken blir en blandning av försvar och kontring från Vallentunas sida samt ett ganska ruffigt spel från Fjärdhundra vilket resulterar i ganska många utvisningar. Vallentuna vinner till slut matchen med 40-28. Analys Vallentuna gör verkligen ingen bra match, särskilt inte bakåt. Visst är det så att med en bättre inställning och skärpa när man väl skapade bra lägen så producerade man ändå 40 mål vilket är bra. Bakåt däremot så föll man lätt in i sina motståndares tempo och blev lite väl passiva och stillastående så att Fjärdhundraskyttarna fick fritt skottrum. Nu var Vallentuna som tur var numret bättre än sina motståndare och hela laget var så pass missnöjda med avslutningen på den första halvleken så att man kämpade på ett helt annat sätt under halvlek nummer två. Det man får ta med sig från matchen är förmågan att skapa lägen framåt, särskilt i kontring men att det inte räcker om man inte tar i 100% i förvaret och inte har full skärpa och vilja när man väl får lägena framåt. Nästa match är lördag 15/10 kl, 15:00 mot Falu HK i Vallentuna Sporthall. En nykomling som slog Dalakollegan Borlänge i helgen.
Herr
9 okt 2011
0kommentarer
Spelar rådet kallar!
På torsdag 13 oktober kallar spelar rådet till möte och vi hoppas att alla i laget kan komma. Mötet är efter träningen 20:30 Välkomna //Disa, Linnea och Maria
Dam
9 okt 2011
0kommentarer
Marcus Schaerström
1. Sysselsättning (jobb/studier)? Studerar till Högskoleingenjör i byggteknik vid Uppsala Universitet. 2. Familj? Mamma Helena, pappa Björn, storasyster Jennie och lillebror Filip. 3. Ålder? 20år, 1990-11-29 4. Position? Målvakt 5. Styrka? Psyket 6. Hur många år har du spelat i VHKs herrlag? 4-5år 7. Har du spelat i några andra klubbar? Nej 8. Vad är bäst med att spela med VHKs herrlag? Gemenskapen 9. Vad har du för förhoppningar på den här säsongen? Topp 3 i serien för laget och att jag ska vara med mer denna säsong trots alla km mellan Vallentuna-Uppsala. 10. Hur laddar du inför match? Snacka av sig innan samt ordentlig uppvärmning och stretching! 11. Om du får tippa, vilket lag vinner serien och vilket lag åker ur? Vallentuna tar sig upp till 2an och Ludvika får lämna 3an.
Herr
9 okt 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter