• Träning fr.o.m. måndag 27 augusti

    Hej. Efter två veckors slit utomhus börjar nu hallträningen. Fr.o.m. 27 augusti har vi följande träningstider: Måndagar  20-22. (Första halvtimmen springer vi ute) Torsdagar 19-20.30 Lördagen 8 september kommer vi att ha en träningsmatch mot AIK i Norrtälje. Matchstart blir ca. 11.30. AIKs tränare återkommer om den exakta tiden. Veckan därpå har vi redan första seriematchen borta i Alfta, så det gäller att ligga i med träningen de närmaste veckorna. Sebastian Dam 29 aug 2012 0kommentarer
  • Lägret i Falun

    Jag tycker att vi hade ett mycket bra träningsläger i Falun. Damer och damjuniorer tillsammans var 24 spelare. Kula att vara så många på träningen. Alla var mycket engagerade på träningarna och vi vann en träningsmatch mot Falun på söndagen med relativt klara 28:19. En bra match för att vara den första efter sommaruppehållet.   Vi röstade fram Disa som ny lagkapten med Mirre som ställföreträdare. I spelarrådet ingår Disa, Mirre och Alina. Sebastian Dam 29 aug 2012 0kommentarer
  • Val i Falun

    Som vanligt så gjordes en del laguppgifter och omröstningar när Vallentunas herrlag var i Falun. De värdeord som ska summera hur laget ser på den kommande säsongen blev: - Respekt (inom laget, inom klubben samt gentemot motståndare och domare) - Glädje (det är viktigt att laget har roligt tillsammans på träning och match samt även utanför handbollen) - Tålamod (ny serie där det gäller att känna på vårat motstånd och inte bli stressade om det inte lossnar direkt) Det var också val för spelarråd som består av lagkaptenen och två till och det blev sittande som fick nytt förtroende. - Patrik Friberg (även lagkapten) - Erik Altin - Lars Gustafsson Årets målsättning diskuterades också och precis som föregående år så tas det slutliga beslutet när laget åker på det egna träningslägret i Sundsvall. I år sker detta helgen 14-16 september, helgen innan serien drar igång. Herr 28 aug 2012 0kommentarer
  • Summering Falunslägret

    Nu är Vallentunas herrlag på väg hem från klubbensgemensamma träningsläger i Falun för en välförtjänt vila i sina egna sängar ikväll. Helgen har varit bra för laget som har genomfört en träningsmatch mot Falu IK där lagen följdes åt i 45 minuter innan Vallentunas luft försvann och motståndarna fick rycka iväg med nio bollar till en klar seger. Resultatet speglar inte matchbilden men Falun var för dagen det jämnare laget. Förutom den planerade träningsmatchen och tre träningspass har grabbarna spelat en kort utmaningsmatch med p98 samt en kort blandmatch med damlaget. Helgens lagaktivitet blev en prommenad upp till hoppbackscaféet  där laguppgifter skulle redovisas som hade lösts på uppvägen. Efter man hade kommit tillbaka ned redovisades uppgift nummer två som berörde de gemensamma värdeord som ska symbolisera laget och den kommande säsongen. Lördagskvällens möte producerade enlagkapten och två medlemmar i spelarrådet. Närvarande samt fem spelare som röstade via sms deltog och det blev omval på samtliga poster, dvs Patrik Friberg som lagkapten och Erik Altin/Lars Gustafsson som spelarråd. En målsättning för den kommande säsongen utifrån vad man tillsammans vet om den nya serien skapades och den kommer att användas somunderlag till den slutliga diskussionen som kommer att ske på Sundsvallslägret. Herr 26 aug 2012 0kommentarer
  • VHK åker till Falun

    Nu är det åter dags för VHK's årliga klubbläger i Falun. Fredag 24/8 kl. 18:00 rullar bussarna iväg från Vallentuna Sporthall för att åka till Lugnet i Falun för en helg fylld av en massa handbollsträningar, handbollsmatcher och teambuildning inom föreningen. För herrlagets del innebär det tre träningspass plus en träningsmatch mot Falu HK. Förutom de fysiska bitarna ska ett par teambuildningövningar genomföras samt val av ett internt regelverk, lagkapten och spelarråd. Dessutom ska grunden tilll årets målsättning diskuteras och förberedas inför det avslutande arbetet som kommer att genomföras i Sundsvall precis som förra året. Vi ses vid bussarna strax innan 18:00! Herr 23 aug 2012 0kommentarer
  • Torsdagsträningen denna vecka flyttad till 19:00

    Nu på torsdag 23/8 har herrlaget flyttat sin träningstid till att börja 19:00 eftersom damlaget nte ska utnyttja sin halltid. Nästa vecka återgår trningstiderna till vanligt schema igen. Herr 21 aug 2012 0kommentarer
  • En rolig dag i sandlådan

    Denna söndag åkte delar av Vallentunas herrlag till Uppsala för att spela Beachhandboll i en turnering som man anmälde sig till för ett par veckor sedan som en kul grej innan allvaret drar igång med träningsläger, träningsmatcher och seriespel. Turneringen garanterade 4 gruppsspelsmatcher samt A eller b-slutspel. Vallentuna hade Vassunda och tre stycken Uppsalalag i gruppen vilket kändes som att det skulle bli Vassunda man skulle slåss om gruppsegern med. Nu visade det sig att Beachhandboll är något helt annat än vanlig handboll och det var de tre Uppsalalagen som var hetast och Vassunda och Vallentuna gick till B-slutspel efter att VHK åtminstone hade lyckats besegra Vassunda. Lite nytaggade och med lite mer taktiskt förstående hur man skulle vinna matcherna i sanden gick Vallentuna in för att gå så långt man kunde i B-slutspelet vilket ledde till att man till slut stog som segrare i en ganska bra match mot Enköping och fick med sig en guldpokal hem. Detta var en trevlig turnering och de spelare som var med hade roligt och kämpade på tillsammans i en varient av sporten som man inte var riktigt bekväm med. Både det roliga och det spelmässiga växte under turneringen och detta lär man säkert göra om någon gång. Nu åker laget till Falun om en vecka där man kommer att få tillfälle för lite specialträning och en eller två träningsmatcher mot bra motstånd. Nu blir det lite mer allvar. Herr 19 aug 2012 0kommentarer
  • Uppsala Hk Beachhandbollscup 19/8

    Nu på söndag 19/8 samlas Vallentunas herrlag utanför Vallentuna Sporthall för att åka till Uppsala och spela beachhandboll. Dagens schema ser ut som följer: 9:00 Samling utanför Vallentuna Sporthall 10:45 Uppsala HK 3 - VHK 12:00 VHK - Vassunda 1 13:30 Uppsala HK 2 - VHK 14:30 VHK - Uppsala HK 1 Sedan följer slutspel Cupen spelas vid Campus1477 Blåsenhus   von Kraemers allé i Uppsala Har ni vägarna förbi kan ni gärna komma förbi och hejja på de kämpande VHK-killarna i sandlådan! Herr 17 aug 2012 0kommentarer
  • Sundsvall 14-16 september

    Nu är hall och boende färdigbokat för Vallentunas herrlags årliga träningsläger i Sundsvall. Till skillnad från tidigare information så kommer laget att åka upp till Sundsvall fredag 14 september för att tillbringa en helg fylld av träning, match och team building där. Senaste dag för anmälan för dem som vill följa med är torsdag 30/8 men anmäl er så forts om möjligt för att underlätta planeringen. Hoppas så många som möjligt kan följa med så att det bir lika trevligt som föregående år! Herr 15 aug 2012 0kommentarer
  • Även denna torsdag tränar vi 18:30

    Även denna vecka tränar herrlaget 18:30 på torsdag efersom damlaget tränar utomhus. Hur det blir nästa vecka informeras om på tisdag. Herr 15 aug 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter