• Bitter förlust i Handen

    Då var det dags för Vallentunas herrlag att åka till Handen och spela den fösta matchen sedan serien vände och att året har blivit 2013. Matchen börjar helt jämnt spelmässigt men tyvärr har inte Vallentuna de rätta skärpan i avsluten samtidigt som Handens målvakt övertygade så Handen leder med 6-1 efter tretton minuter när Vallentuna tar timeout för att rätta till ett par saker som förhoppningvis ska ge utslag på detta. Vallentuna jobbar sig in i matchen igen genom att få bättre koll på försvarsspelet smatidigt som man börjar sätta dit de lägen som man tidigare hade bommat. Avslutningen på den första halvleken blir helt jämn och halvtidsresultatet stannar vid 12-10 till Handen. I halvtid pratar Vallentuna om att fortsätta att försöka stabilisera försvarsspelet och framför allt ta för sig mer framåt där Handen spelar lite väl tufft men inte alltid hänger med så detta ska man utnyttja. Direkt i den andra halvleken så tar Vallentuna över initiativet och utjämnar och går om i målprotokollet och för sedan i stort sett hela den andra halvleken. Tyvärr kommer Vallentuna av sig lite mitt i den andra halvleken efter ett par riktigt tuffa smällar som man åker på vilket bland annat gör att en spelare inte kan slutföra matchen. Matchen slutar rafflande då lagen endast gör sammanlagt fem mål de sista tio minuterna. De som drar det längsata strået är Handen som vid ställningen 21-21 och drygt tre minuter kvar gör 22-21 och detta räcker denna kväll för hemmalaget. Analys Vallentuna får en allt för dålig start på den här matchen med för mpnga missar vilket ger Handen det initiativ som man inte vill att de ska få. VHK-grabbarna kämpar sig tillbaka i matchen men har inte det riktigta flytet i det avgörande skeendet och sticker inte in näsan i läget i slutet. Tempot i matchen är på tok för dåligt och det är egentligen den största skillnaden mot matchen innan Jul att då tryckte Vallentuna sönder Handen med sitt höga tempo men det infalla sig aldrig riktigt denna match. Detta måste man hitta tillbaka till om man ska vara med och slåss om toppplaceringarna i serien. Herr 6 jan 2013 0kommentarer
  • Inför Handen-VHK

    Nu på söndag åker Vallentunas herrlag till Handen för en väldigt tuff bortamatch som man måste vinna om man ska försvara sin tredjeplats. Det är väldigt jämnt i toppen av serien med Tumba som det enda obesegrade laget och vill man hålla sig kvar så gäller det att vinna dessa fyraopoängsmatcher. Lagen mötter innnan Jul och och då vann Vallentuna övertygande i men på bortaplan blir det en helt annan utmaning kan man vara säker på och det gäller att Vallentunagrabbarna kommer dit med rätt inställning att det är 100 % satsning som gäller i 60 minuter annars kan det ta stopp. Det laget som har starkast vilja och orkar jobba på hela matchen kommer att gå segrande ur kampen. Har ni vägarna förbi Torvalla Sporthall 16:15 nu på söndag så är ni välkomna att heja fram era Vallentunakillar när de försöker att få med sig två poäng hem. Herr 5 jan 2013 0kommentarer
  • Laget söndag 6/1

    Nu på söndag 6/1 åker Vallentunas herrlag för att spela borta mot Handen kl. 16:15. Samling 14:15 i Vallentuna Sporthall. De som ska spela är: mv David Webling Charlie Klein 9m Patrik Friberg Erik Olofsson Erik Altin Joel Samfors Magnus Byström Fredrik Sundblad Jimmy Svensson 6m Lars Gustafsson Tomas Friberg Andreas Ullman Felix Larsson Mikael Hassvik Herr 4 jan 2013 0kommentarer
  • Träning torsdag 3/1!

    Här kommer en påminnelse till alla i Vallentunas herrlag att det på torsdag är träning som vanligt och detta är dessutom den sista träningen innan vi möter Handen borta nu på söndag. Träningen börjar 20:00 nu på torsdag 3/1. Vi ses i hallen! Herr 1 jan 2013 0kommentarer
  • Gott Nytt År!

    Vallentunas herrlag önskar alla nuvarande och framtida VHK:are och övriga handbollssverige ett riktigt gott nytt 2013! Vi ses nästa år! Herr 31 dec 2012 0kommentarer
  • Träning torsdag 27/12

    Nu på torsdag 27/12 tränar Vallentunas herrlag 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall precis som vanligt. Vi ses i hallen! Herr 25 dec 2012 0kommentarer
  • God Jul!

    Vallentunas herrlag önskar alla en riktigt God Jul! Herr 24 dec 2012 0kommentarer
  • Träning under julhelgen

    Hej, tack för den här hösten. Det har varit bra deltagande både på träningarna och på matcherna tycker jag. Kul också att damlaget vann tre av de fyra senaste matcherna. Nu blir det lite lugnare några dagar. Vi bestämde dock igår att vi ska träna både torsdag 27/12 och torsdag 3/1 för det är ju match redan den 6/1. Jag önskar er alla en god jul och ett gott nytt år. Och tack för julklappen. Sebastian Dam 21 dec 2012 0kommentarer
  • Planering Julen 2012

    Igår hade Valllentunas herr- och damlag julleksträning tillsammans som en avslutning innan Julhelgen. Planeringen fram till att serien drar igång ser ut som följer: • Träning Torsdag 27/12 kl. 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall • Träning Torsdag 3/1 (2013) 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall • Match Söndag 6/1 (2013) med samling kl. 14:15 i Vallentuna Sporthall och matchstart kl. 16:15 i Torvalla Sporthall God Jul och Gott Nytt År! Herr 21 dec 2012 0kommentarer
  • Halvtid - hösten som har gått

    Laget samlades vid Vallentuna IP efter semestern och drog igång den inledande utomhusträningen inför inomhussäsongen och laget hade tappat tre duktiga spelare från förra säsongen men samtidigt fått ett par så känslan var bra. Efter ett par veckor åkte laget på träningsläger till Falun dit man tyvärr inte fick med så många spelare så den sedvanliga träningsmatchen mot Falun blev bara en match i första halvlek och sedan tappade man allt. Detta gjorde dock inte så mycket för de som var där fick igång en lagstämning i laget som sedan har varit den bästa känslan som laget har haft under de här fyra åren som undertecknad har tränat laget. Ett par veckor senare åkte laget upp till Sundsvall på sitt eget läger och den positiva lagkänslan blev bara starkare och starkare. Två matcher hanns med där man gjorde bra resultat mot de två div2-lagen Brännan och Sundsvall och utifrån dessa resultat och att man vill bli bättre för varje säsong så sattes en hög målsättning att bli minst tvåa för att ha chans på avancemang. Serien drog så igång och laget började på sämsta möjliga sätt med två raka förluster mot Tumba och Huddinge. Tumba var man helt chanslösa mot med Huddinge ledde man stort mot men tappade rejält i den andra halvleken och tappade även poängen. Det som sedan gjorde att laget har rest sig är förmodligen den otroliga lagmoral och härliga stämning som finns i truppen och efter dess så har laget endast åkt på ytterligare en förlust (borta mot Salem) men har annars vunnit alla sina matcher och landade på en tredjeplats innan Jul. Flera av matcherna som man har vunnit har varit väldigt jämna för att Vallentuna har haft lite svårt att rycka iväg när man har initiativet så det är absolut något som skulle kunna bli bättre under våren. Några saker som kan ha bidragit till både detta och till sämre perioder i flera matcher är förmodligen också att laget har fått spela ihop sig lite under hösten efter de spelarförluster man har gjort. Nu känns det som att man är ikapp och laget har verkligen visat sin styrka via övertygande hemmasegrar mot toppkonkurrenter som Trångsund och Handen. Efter Nyår vänder serien och det är många tuffa matcher som ligger framför Vallentunas fötter men de utmaningarna tar man med glädje och sedan när röken skingrar sig så får vi se hur nära målet laget kom. God Jul och Gott Nytt År! Magnus Elmgren, tränare Vallentuna HK - Herrlaget Herr 19 dec 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter