• Nu kör vi igen!

    Nu drar Vallentunas herrlag igång igen på tisdag allt enligt planering. Laget kommer att köra igång med full fart direkt så vi får bästa möjliga förberedelser inför den spännande div2-säsongen man har framför sig. Med andra ord så kommer träningarna vara i och vid Vallentuna Sporthall på samma tider som vanligt: - Tisdagar 18:30-20:30 - Torsdagar 20:00-22:00 Den kommande helgen åker laget till Uppsala för att spela Beach Handboll precis som förra året och mer information kommer angående detta men man bokar upp hela lördagen. Helgen efter det åker laget till Falun och har man inte anmält sig till Roland eller Britt än så gör man det så fort som möjligt eftersom laget i år inte kommer att åka på sitt eget läger i Sundsvall så allt som gäller den kommande säsongen ska planeras och sättas i Falun. Vi ses på tisdag! Herr 4 aug 2013 0kommentarer
  • VHK deltar i Uppsala Beach Cup även i år

    Lördag den 10 augusti när Vallentunas herrlag har börjat träna kollektivt igen sedan en vecka så ska de spelare som är tillgängliga delta i Uppsala Beach Cup som man 2012 ställde upp i för första gången och efter att ha visat riktig orutin i sandlådan lyckades vinna ett B-guld. Detta var förra säsongen en rolig uppladdning att göra tillsammans och så ser laget det även i år. Fram tills dess änskar laget och lagleningen samtliga läsare en riktigt härlig semester! Herr 16 jul 2013 0kommentarer
  • Falun lägret !

    Hej alla "damer" nu har även jag tillgång att skriva på vår hemsida.Hoppas Ni alla har en skön sommar. Själv jobbar jag sista veckan, som Ni vet är det sista dagen för anmälan till Falun så det brinner i knutarna, jag hoppas Ni tidigare i somras fick anmälnings inf. Hör gärna av Er så jag vet hur många jag ska anmäla. Hälsningar Kerstin 073-7082022 Dam 15 jul 2013 0kommentarer
  • Teamwork

    Nu när Vallentunas herrlag har avancerat en nivå i seriesystemet till div2 så har kostanderna ökat drastiskt med alla de resor som denna nya serie erbjuder. För att möta detta så tog laget ett första steg mot bättre lagkänalsa och bättre ekonomi genom att åka ut till Åkersberga och hjälpa leklandet Lekiz att bygga upp en ny lekställning. Det har varit många skratt, en härlig stämning och många spelare som har visat att de verkmligen vill göra det här tillsammans inför den stundande säsongen i div2 Norra. Nu blir det semester för laget och när man återsamlas i augusti så kommer detta vara ett parallellt spår med handbollsträningarna under hela säsongen. Trevlig sommar! Herr 30 jun 2013 0kommentarer
  • Falulägret

    I år 16 - 18 augusti Finns en PDF fil i dokument mappen för mer info Vallentuna HK 23 jun 2013 0kommentarer
  • Det blev stopp i semifinalen för VHK

    Efter söndagens gruppseger så återsamlades Vallentunas herrlag på Gubbängen under söndagen för semifinal mot MP som man har haft i serien under säsongen. Vallentuna började bäst och totaldominerade den första halvleken trots att man saknade några spelare från dagen innan och de som var på plats var allmänt slitna. Försvaret höll ihop bra och effektiviteten framåt var påtagande så det såg ut att gå precis som matcherna på lördagen. I halvtid pratade laget om att man kan ännu bättre så nu skulle man bara köra på och se till att vinna denna match. Mp inleder den andra halvleken bäst och bryter tillbaka den tvåmålsledning som Vallentuna har haft. Lagen följs åt i målprorokollet ett tag innan MP tar initiativet och tar över matchen helt. Scenförändringen är stor och publiken får se ett tänt hårt arbetande MP mot ett Vallentuna som plötsligt tappar struktur, fart och arbete i såväl försvar som anfall. Om Vallentuna ägde den första halvleken så var den andra halvleken och slutskedet av matchen helt MP's. Slutresultatet blir 16-10 till MP som senare under eftermiddagen även slog Huddinge övertygande i finalen. Nu tar Vallentunas herrlag uppehåll och alla spelare får träna själva utifrån ett träningsschema och återsamlas i Vallentuna Sporthall den 6/8. Herr 16 jun 2013 0kommentarer
  • Gruppseger på fältet

    Vallentunas herrlag gick under lördagen obesegrade genom gruppen via segrar mot Kungsängen, Sthlm Finest och Sportsgear i dagens spel på Eken Cup. Eftersom Amsterdam har meddelat både Vallentuna och tävlingsledningen att man inte kommer att dyka upp till söndagens meningslösa match (eftersomVallentuna är klara gruppsegrare och Amsterdam är klara som jumbo) så är gruppspelet redan klart för Vallentunas del och man har vunnit gruppen obesegrade. Nu blir det semifinal för Vallentuna och den spelas söndag 16/6 kl. 13:50 på bana 35 vid Konstgräsplanerna. Samling 13:00 vid Konstgräsplanerna. Vi ses på fältet! Herr 15 jun 2013 0kommentarer
  • Eken Cup 2013

    Lördag 15/6 och söndag 16/6 spelar Vallentunas herrlag Eken Cup på Gubbängen som en avslutning inför sommaruppehållet. Laget samlas vid Vallentunas HK's tält på Gubbänge kl. 09:00 lördag 15/6. Matcherna spelas på konstgräset enligt följande: Lördag 15/6 09:50 VHK - Kungsängen 13:10 VHK - Sthlm Finest 14:50 Skuru - VHK 16:30 Sportsgear - VHK Söndag 16/6 10:00 VHK - Amsterdam Kom ihåg att ta med ombyte och packning för att tillbringa hela dagen på Gubbängen och prognosen visar på att det ska bli fint väder så det blir viktigt att dricka mycket vatten. Vi ses på Gubbängen! Herr 14 jun 2013 0kommentarer
  • Tältet på plats

    Som vanligt står dem där, tälten våra :) I år var det Lasse, Rolle & Börje som slog upp "Camp VHK" Vallentuna HK 13 jun 2013 0kommentarer
  • Sista veckan och Eken Cup

    Denna vecka tränar Vallentunas herrlag sina två sista kollektiva pass innan sommaruppehållet. Veckan avslutas med Eken Cup där man som vanligt ställer upp som en sommaravslutning innan laget skiljs åt inför sommaren. Vallentuna spelar enligt följande (alla matcherna spelas på konstgräset): Lördag 15/6 09:50 VHK - Kungsängen 13:10 VHK - Sthlm Finest 14:50 Skuru - VHK 16:30 Sportsgear - VHK Söndag 16/6 10:00 VHK - Amsterdam http://results.ekencup.se/2013,sv/team/1619327/matches#results Kom gärna förbi Gubbängen och hejja på grabbarna! Herr 11 jun 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter