Katrineholm
Då var den tredje träningsveckan avklarad och många spelare går från klarhet till klarhet. Till helgen åker vi på klubbens träningsläger i Katrineholm. Där får vi en chans att svetsa samman truppen, bestämma vilket spel vi ska köra i år, sätta upp ett regelverk för hur vi ska jobba tillsammans under säsongen samt träna och till slut spela en träningsmatch mot KAIK, Katrineholms herrlag. Vi samlas 17:30 vid bussen för att åka 18:00. I Katrineholm kommer det på lördagen att bli två träningspass i hall (8-9:30 & 14-15:30), teori, genomgång av hemsidan och dess funktioner samt spelarmöte. På söndagen blir det ett träningspass (8-9:30) och en match (ca. 14-15). Det verkar som att vi blir många och det känns bra för jag har hela tiden tjatat om att detta är ett viktigt läger för oss för att börja bygga en grund till den kommande säsongen. Nu har vi kört grundteknik i tre veckor...det är dags att börja styra upp hur vi ska spela denna säsong. Glöm inte skor för utomhusbruk! Vi ses i Katrineholm!
Herr
21 aug 2009
0kommentarer
Match mot KAIK i Katrineholm
Idag blev det klart att det blir en träningsmatch för herrlaget på sista träningen på söndag mot Katrineholms herrlag, KAIK. Mer information om detta och om resten av träningslägret kommer. KAIK ligger för närvarande i div2 och blir en bra värdemätare för oss så vi vet vad vi ska jobba vidare med fram till seriestarten i slutet av september.
Herr
19 aug 2009
0kommentarer
En vecka kvar tills vi åker till Katrineholm
Nu har Vallentunas Herrlag tränat i två veckor efter sommaruppehållet. Fokus på träningarna har varit fys och grunder. Det har visat sig att detta är en relativt stor spelartrupp då vi har haft mycket folk på träningarna trots att alla inte har kommit på alla träningar. Då har det istället kommit ner några nya ansikten. I Katrineholm ska truppen och andra detaljer inför säsongen 2009/2010 spikas. En väldigt positiv sak under dessa veckor är att jag redan ser en del förbättringar. Fokus och inställning har också varit bra. Även när det inte har gått jättebra för alla i de moment vi har gått igenom så har det ändå varit bra engagemang och man har försökt göra det så bra som möjligt. Ett träningsläger på hemmaplan håller på att ta form. Det kommer att äga rum 12-13 september och kommer att innehålla en dag med matcher mot två bra div3-lag och en dag med träning och teori. Nästa helg åker vi till Katrineholm på träningsläger. Förhoppningsvis kommer så många som möjligt att komma med. Där kommer vi att börja bygga grunden till vårat grundspel samt gå igenom de regler och rutiner som vi vill ha runt träningar och matcher den kommande säsongen. Ha en bra helg nu och glöm inte det egna konditions- och styrkepasset som ni ska köra innan vi ses på tisdag igen. Ni som läser denna nyhet får gärna trycka på [Bekräfta"> nedan så jag får ett hum om hur många av er som läser på hemsidan. Magnus
Herr
14 aug 2009
0kommentarer
Första träningsveckan avklarad
Då var första träningsveckan efter sommaruppehållet avklarad för Vallentunas herrlag. Fokus just nu är grundteknik, fys och kondition. Vi väntar fortfarande på några som inte har kommit ner än men de som har varit nere och tränat har kört på bra. Förutom de två halltiderna i veckan så kommer vi att köra styrka och kondition innan båda innepassen samt att alla förväntas att köra minst ett konditionspass och ett styrkepass på egen hand. Dessa krav bygger grunden till att vi ska kunna hålla en hög intensitet i spelet båda framåt och bakåt när säsongen drar igång. Kul att alla kör på nu och jag hoppas att jag inte är den ende som känner av mina ben idag. Magnus
Herr
7 aug 2009
0kommentarer
Träningstiderna för säsongen är klara
Från och med den 4:e augusti kommer vi att träna tisdagar 18:30-20:30 samt torsdagar 20:00-22:00. Vi samlas i entrén till Vallentuna Sporthall för att sedan ägna första halvtimmen på träningarna åt att träna kondition och fys utomhus. Resterande tid tränar vi i Vallentuna Sporthall. Träningstiderna finns nu inlagda i kalendern.
Herr
4 aug 2009
0kommentarer
Träning idag 4 augusti
Idag, 4 augusti, drar vi igång träningarna igen efter sommaruppehållet. Vi tränar inomhus i Vallentuna Sporthall 19:00-20:30. Äntligen drar vi igång, vi ses där!
Herr
4 aug 2009
0kommentarer
Preliminärt spelschema säsongen 2009/2010
Preliminärt spelschema för Herrar A finns tillgängligt på länken nedan. Spelschema
Herr
2 aug 2009
0kommentarer
Länklista uppdaterad
Nu är länklistan uppdaterad så ni kan gå in under någon regning dag och läsa om nästa års konkurrenter i serien. Trevlig sommar, vi ses i augusti!
Herr
22 jun 2009
0kommentarer
Inför sommaren
Nu är sommarbrev innehållande grov planering för kommande säsong, förslag på sommarträning samt allmän information utskickat. Detta har skickats ut både via brev och e-mail till samtliga som varit med på med på spelarmötet eller på annat sätt varit i kontakt med Magnus inför kommande säsong. Frågor angående innehåll mailas till Magnus för svar.
Herr
7 jun 2009
0kommentarer
Sista träningsveckan i hall
Kommande vecka, v23, är sista veckan i hall innan sommaren. I slutet av den kommer träningsschema för sommaren samt en grovplanering för kommande säsong att skickas ut till samtliga spelare som har svarat på inventeringen, varit med på spelarmötet eller varit i kontakt med Magnus. Utskicket kommer att ske både via brev och e-mail så får vi sätta standarden för detta framöver.
Herr
29 maj 2009
0kommentarer
Visa fler nyheter