• Söndagsträningen

    En eloge till de få spelare från herrtruppen som var nere och körde på under söndagskvällen! Nästa söndag hoppas jag verkligen att det är fler som deltar! Detta är ett mycket bra komplement till den egna träningen som ni förväntas sköta utanför våra två kollektiva träningspass. Det är heller aldrig fel att visa sin tränare och lagkamrater att man är villig att köra på seriöst denna säsong och är sugen på en plats i A-laget! Herr 7 sep 2009 0kommentarer
  • Lördag 12 september

    Nu på lördag så spelar Vallentunas herrlag två träningsmatcher i Vallentuna sporthall. Den första är mot HK Cliff 10:00 och den andra mot Hofet IK ca 15:30. Eftersom detta är exakt två veckor innan serien drar igång så kommer alla i truppen inte att få spela. 16 spelare kommer att tas ut för att delta i de två matcherna. Några av dessa spelare kommer att få mer speltid i den ena matchen och några i den andra. De som inte blir uttagna till matcherna hoppas jag verkligen kommer ner och hejar på sina kompisar och är med och ser hur spelet fungerar eller inte fungerar. Detta ska diskuteras på söndagens teoripass. Nu ser vi till att ha en bra träningsvecka så vi är väl förberedda för de två tuffa matcherna som väntar oss på lördag! Herr 7 sep 2009 0kommentarer
  • Cirkelträning söndagar 19:30

    För alla er som tycker att två kollektiva träningspass i veckan är för lite. Nu har ni er chans! Från och med nu på söndag 6 september så kommer Vallentuna handboll att arrangera cirkelträning i Vallentuna sporthall varje söndag 19:30. Den cirkelträningen kommer att innefatta styrka, smidighet och koordination. De första passen kommer att ledas av herrtränare Magnus så att ni inte blir blyga för att komma dit killar! Ta nu denna chans att komma ner och få en extra träning! Om inte bara för er egen skull så för att de yngre ska få en chans att träna tillsammans med sina förebilder i herrlaget. Det kommer att vara allt från seniorer ner till B-ungdom som deltar. Vi ses på söndag! Herr 2 sep 2009 0kommentarer
  • Spelartrupp 2009/2010?

    För ett par veckor sedan så kom det en fråga i Gästboken angående hur truppen ser ut inför den kommande säsongen. Just nu så har vi en väldigt stort trupp som består av ca 30 spelare. Några spelare har valt att sluta till denna säsong av olika skäl och det är spelare som inte längre finns med i listan under menyvalet "truppen" till vänster på hemsidan. Några av dessa spelare har både fått och tagit mycket ansvar på plan så detta öppnar upp nya möjligheter för yngre spelare att ta chansen och visa att man vill ta en plats. Dessutom är det några nyförvärv på väg in som kommer att nämnas vid namn när de är klara. Nu har vi två veckor kvar tills vi träningsspelar mot Cliff och Hofet och efter den helgen kommer truppen att spikas och en mer detaljerad beskrivning av truppen 2009/2010 kommer att presenteras här. Herr 31 aug 2009 0kommentarer
  • Träningsläger 12-13 september

    Nu börjar detaljerna falla på plats för träningslägret 12-13 september. Vi hälsar HK Cliff och och Hofet IK från grannserien välkomna för att spela träningsmatcher. Lördagens planering ser ut så här: 10:00 VHK - HK Cliff 12:20 HK Cliff - Hofet IK Lunch 15:30 VHK - Hofet IK Söndagens planering ser ut så här: 10:00 Teori 11:00-13:00 Träningspass 1 13:00-14:30 Lunch 14:30-16:30 Träningspass 2 Såväl matcher som träningar kommer att utspela sig i Vallentuna Sporthall och alla som vill är välkomna att komma ner till hallen och titta under hela helgen! Nu är det bara att träna på utifrån det som vi har kommit fram till i Katrineholm så får vi se vart vi står efter de två träningsmatcherna. //Magnus Herr 26 aug 2009 0kommentarer
  • "Om Laget" och "Truppen" uppdaterad

    Nu är info och lagbild under menyvalet "Om laget" uppdaterad. Truppen och vilka som ska spela i vilket lag är ännu inte klart. Däremot ligger det information om vilka som just nu är aktuella för hela truppen (A-lag, B-lag samt juniorer) under menyvalet "Truppen". Senast igår hörde ett par nya spelare av sig som ska komma ner och provträna så truppen växer. Kul! Om laget Truppen Herr 25 aug 2009 0kommentarer
  • Lagkapten och spelarråd klart

    I Katrineholm valde laget Patrik Friberg till lagkapten. Marcus Schaerström och Mikael Jagerwall blev valda till representanter för spelarrådet där de tillsammans med lagkaptenen ska behandla frågor som gäller laget samt få vara med och diskutera laguttagningar med tränaren. Herr 23 aug 2009 0kommentarer
  • Katrineholm dag 2 och summering

    Lördag kväll hade laget ett teoripass där man bestämde vilka rutiner som ska gälla för laget under säsongen under såväl matcher som träningar. Man gick även igenom vilket grundspel och vilka fasta kombinationer man ska använda i olika situationer. Söndagen började med ett träningspass där laget gick från teori til praktik gällande grundspel, 6-5, 5-6 samt uppspel. Man körde en del grundteknik men fokus låg på att träna ihop sig med de nya saker som skulle testas under efterrmiddagens match. På eftermiddagen spelade man en träningsmatch mot Katrineholm, KAIK. Informationen som laget hade fått innan matchen var att en förstauppställning hade valts ut av tränare och spelarråd och de skulle få spela större delen av matchen. Sedan skulle alla få spela men olika mycket. Alla spelare gjorde bra insatser under de perioder de var inne och i halvlek låg man endast under med två mål mot div2-laget. I andra halvlek ökade KAIK tempot och träningshelgens tre pass började ta ut sin rätt på Vallentunakillarna så slutresultatet rann iväg till 32-21 till KAIKs fördel. Summering: Det har varit en bra helg med god stämning och bra inställning och intensitet när det gäller. Detta bådar gott inför de sista veckorna av förberedelser som truppen har innan seriestart samt den kommande säsongen. Tack för en väldigt lyckad helg! Magnus Herr 23 aug 2009 0kommentarer
  • Bild Katrineholm

    Varje år så delar VHK ut pris till en andra års A-pojke och en andra års A-flicka. Detta sker på lördagskvällen i Katrineholm. Här syns en bild på herrlagets hörna under ceremonin med Joel som som fick A-pojkspriset i förgrunden. Herr 22 aug 2009 0kommentarer
  • Rapport från Katrineholm, dag 1

    Idag har herrlaget avverkat två kollektiva träningspass där fokus har varit försvar och grundspel. I och med att det är många spelare som har kommit med på träningslägret så finns det gott om alternativ på de olika positionerna så man kan hålla övningarna rullande och intensiva. Vi har även valt lagkapten och spelarråd under teoripass 1 inför den kommande säsongen och under kvällen ska vi ha ett andra teoripass där vi ska bestämma hur vi vill spela och ha för regler och rutiner runt laget under säsongen. Summeringen för första dagen är att det har varit bra fokus både under träningar och teoripass och detta känns väldigt bra. Nu får vi hoppas att gruppen orkar hålla detta under morgondagens träningspass och match också. Mer information om dag två kommer. Herr 22 aug 2009 0kommentarer
  • Visa fler nyheter