• Förlust i Uppsala

    Lördagens bortamatch mot HK 71 i Uppsala började i ett högt tempo med tufft spel från båda håll. Vallentunaherrarna tog direkt grepp om matchen och spelade mycket bättre än sist mot Kungsängen. Försvaret var snäppet bättre idag men framför allt så var både det uppställda spelet och trycket på kontringarna mer distinkt. Halvtidsreultatet blev 13-15. Andra halvlek började lika bra och Vallentuna ryckte till sig ytterligare ett par måls ledning. En bit in på andra halvlek fick tyvärr Patrik Friberg en hårt dömd tredje utvisning med påföljden rött kort. Detta skakade laget som helt kom av sig i det offensiva och delvis i det defensiva spelet. Slutet av matchen blir rafflande där man hamnar i underläge men har 26-25 med under minuten kvar. Med 30 sekunder kvar så tar HK 71 timeout. Vallentuna pratar om att man måste få HK 71 att ta ett avslut så att man får chansen att rädda, trycka upp bollen och få chans på oavgjort. Man låter HK 71 få avslut på högerkanten som de tyvärr sätter i mål. Matchen slutar med seger för HK 71 med 27-25. Analys: Trots ytterligare en förlust i en jämn match så var detta ett stort fall framåt och kurvan i de tre inledande matcherna i serien pekar brant uppåt. Många spelare gör bra ifrån sig, försvaret tuffas till, bredden börjar infinna sig i det uppställda spelet och det är bra tryck i både första såväl som andra fas. Saker som kan förbättras till nästa match är att vi måste styra upp vårat uppställda anfallsspel mer samt försöka att hålla ihop försvaret ännu bättre så vi inte åker på onödiga utvisningar. HK 71 var det klart bästa laget vi har mött hittills i serien så det är absolut ingen skam att förlora mot dem men hade vi bara haft lite mer flyt på slutet hade vi nog tagit detta. Det är bara att kämpa vidare! Nu finns det bilder från matchen upplagda i fotoalbumet. Herr 11 okt 2009 0kommentarer
  • Laget lördag 10/10

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot HK 71 på lördag 10/10. Mv Marcus Schaerström Danne Jagerwall 9m Patrik Friberg Filip Persson Mark Molinari Magnus Elmgren Erik Altin 6m Tomas Friberg Patrik Sandin Fredrik Lundin Mikael Jagerwall Casper Karlsson Herr 8 okt 2009 0kommentarer
  • Bortamatch mot HK 71

    Till helgen åker A-laget till Uppsala för match mot HK 71 i den tredje omgången. HK 71 har inlett serien med en hemmaförlust med 26-32 mot Jakobsberg och en bortavinst mot Åkersberga med 28-24. Vallentuna åker dit med 12 man som är ruskigt revanschssugna efter förra omgångens snöpliga enmålsförlust. Under kvällens träning tas laget ut och tränare Magnus och spelarrådet har det angenäma problemet med att truppen har växt sig väldigt stor och det blir svårare och svårare att ta ut laget. Som det ser ut just nu så kommer ett par nya spelare få testa lyckan på lördag. Denna veckas fokus har varit på att försöka rätta till de detaljer som vi har bedömt låg till grund för avgörandet mot Kungsängen. Det såg mycket positivt ut i tisdags så nu hoppas vi på en lika bra känsla när vi går ifrån kvällens träning så kommer det nog bli riktigt roligt i Uppsala på lördag. Kom igen nu grabbar så åker vi till Uppsala och kämpar till oss ytterligare 2 poäng! Herr 8 okt 2009 0kommentarer
  • Fartfylld B-lagsmatch

    Idag var det dags för B-laget att ha sin hemmapremiär mot Tyresö. B-laget var denna dag smockfullt med duktiga spelare, 14 stycken. Bland dessa var Andreas Börjes och Filip Persson som blev spelklara i veckan och nu fick vara med och känna på Vallentunatröjorna. Matchen svajade fram och tillbaka och visade på en betydligt högra klass än vad man kunde ha trott innan. Båda lagen verkade spelsugna och det var full fart från början till slut. I andra halvlek kändes det som att Vallentuna hade ett övertag men Tyresö kom tillbaka och matchen slutade oavgjort. Publiken var väldigt positiv till det fartfyllda spel som grabbarna hade presterat nere på plan och den underhållning båda lagen bjöd på. Tränare Magnus som satt på läktaren var också väldigt nöjd med det han fick se från såväl spelare som redan har fått chansen i A-laget som andra som idag visade att man vill vara med och kriga om en plats. Bra kört grabbar, vi ses på morgondagens cirkelträning! Herr 3 okt 2009 0kommentarer
  • Hemmapremiär och förlust

    Hemmapremiären var flyttad från lördag till torsdag eftersom Kungsängens A-pojkar skulle spela SM i helgen. Matchen började trevande från båda håll och Kungsängen spelade precis som vi hade pratat om inför matchen. Tyvärr fick vi inte riktigt stopp på deras hårdskjutande V9 som fick göra lite som han ville. Mitt i första halvlek lossnade det plötsligt lite. Försvaret och Marcus i målet fick tag på Kungsängens skott och VHK fick lite fart på spelet framåt med en del kontringar och lätta mål. Halvtidsresultatet blev 15-12. Andra halvlek blev väldigt jämn där Kungsängen sakta men säkert tog över med framför allt ett tufft försvarsspel. Vallentunagrabbarna blev lite stereotypa och tappade bredden i sitt spel. I mitten av andra halvlek gör Kungsängen ett ryck och slutet blir rafflande där Vallentuna nästan lyckas resa sig igen på slutet. Slutresultatet blir 27-28 Analys: Det som har varit bra i båda de två inledande matcherna är att vi arbetar som ett lag där alla kämpar och jobbar för varann. Idag mötte vi ett betydligt bättre lag än förra helgen och vi har framför allt problem med deras försvarsspel trots att vi får dem dit vi vill ett flertal gånger. Hade vi fortsatt att trycka och springa i andra halvlek, breddat vårt uppställda spel och satt dit våra lägen när vi fick dem så tror jag att vi hade tagit denna match. Det är bara att ladda om till nästa match och ta tag i det vi vet kan bli bättre! Kul att det kom så mycket publik och stöttade oss! Foton från dagens match finns nu att se i fotoalbumet. Herr 1 okt 2009 0kommentarer
  • Laget torsdag 1/10

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot Kungsängen på torsdag 1/10. Mv Marcus Schaerström Danne Jagerwall 9m Patrik Friberg Fredrik Sundblad Joel Samfors Magnus Elmgren Erik Altin 6m Tomas Friberg Patrik Sandin Fredrik Lundin Mikael Jagerwall Felix Larsson-Hytte Fredrik Svensson Felix Larsson Herr 29 sep 2009 0kommentarer
  • Match på torsdag den 1:a oktober

    Den kommande hemmamatchen mot Kungsängen skulle ha spelats på lördag men har blivit flyttad och ligger nu på torsdag 20:45. Detta innebär så klart att det inte blir någon träning på torsdag så de som inte blir uttagna på kvällens träning får ju så klart komma och stötta sina kompisar från läktaren istället. Kungsängen inledde årets seriespel med att spela 25-25 mot Åkersberga i Kungsängen. Nu laddar vi inför torsdagens match! Herr 29 sep 2009 0kommentarer
  • Seger i premiären

    Jag var lite nervös inför seriepremiären och sa i bilen på väg till Knivsta att det skulle vara skönt med en riktig rivstart och vinna första matchen i serien med 15 bollar. Matchen började trevande från Vallentunas sida och inget stämde egentligen bakåt. Som tur var så gjorde man ändå mål framåt så man höll jämn ställning med hemmalaget. Mellan tionde och tjugofemte minuten hände något och Vallentunas herrar fick plötsligt träff på sina motståndare i försvaret med ett stabilt målvaktsspel av Marcus i målet. I bara farten så kom även spelet framåt igång och Vallentuna drog ifrån i målprotokollet. I halvlek ledde VHK med 19-10. I andra halvlek började Vassunda testa lite ny taktik för att vända på resultatet. Detta störde VHKs anfall lite då man fick svårt med starterna. Som tur var fortsatte man att spela bra bakåt och löste det med ett par fasta kombinationer och diverse individuella prestationer. Vallentuna vinner matchen med 34-20 och vi var ju faktiskt väldigt nära de 15 målen som jag hade pratat om i bilen. Analys: Utan att på något sätt spela på topp så vinner vi matchen genom att alla kämpar, det är väldigt bra stämning och alla spelar för varandra. Vi har mycket att träna på innan spelet sitter som det ska men detta var en väldigt bra början! Nu kämpar vi vidare mot fler segrar! Fler bilder från matchen finns i menyn till vänster under Bilder. Magnus Herr 26 sep 2009 0kommentarer
  • Laget lördag 26/9

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets seriepremiär på lördag 26/9. Mv Marcus Schaerström Danne Jagerwall 9m Patrik Friberg Fredrik Sundblad Joel Samfors Magnus Elmgren Erik Altin 6m Tomas Friberg Patrik Sandin Fredrik Lundin Mikael Jagerwall Felix Larsson-Hytte Herr 25 sep 2009 0kommentarer
  • Serien har dragit igång...

    Jag har varit så fokuserad på vår premiär på lördag så jag inte har reflekterat över när vår serie egentligen drar igång. En match har spelats: 2009-09-22 21:00 Fyrishov HK 71-Jakobsbergs GoIF 26 - 32 Nu laddar vi inför vår premiärmatch borta mot Vassunda på lördag, ses på träningen ikväll! //Magnus Herr 24 sep 2009 0kommentarer
  • Visa fler nyheter