• Storseger för juniorerna

    AIKs herrjuniorer har börjat serien med två klara förluster mot Vassunda och Sollentuna. Idag gick det inte bättre. Vallentuna var bättre på allt. Man spelade tufft bakåt och tryckte på kontringar. Även det uppställda spelet var rörligt och man skapade många lägen genom att utmana och spela in till såväl M6 som inspringande kantsexor. Detta skapades av att AIK var tvungna att gå ut på Vallentunas skyttar som sköt framgångsrikt från 9 m. Slutresultatet blev hela 40-15 till Vallentuna och det var kul att se att grabbarna inte slutade spela trots det stora övertaget man hade i matchen. A-lagstränare Magnus satt nöjd på läktaren och tittade på framtidens Herrlagsspelare. Herr 23 okt 2009 0kommentarer
  • Laget lördag 24/10

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot Jakobsberg på lördag 24/10. Mv Marcus Schaerström Johan Bondesson 9m Filip Persson Oskar Ånnegård Magnus Elmgren Patrik Friberg Mark Molinari 6m Patrik Sandin Fredrik Lundin Casper Karlsson Alexander Jansson Mikael Jagerwall Herr 22 okt 2009 0kommentarer
  • Jakobsberg borta lördag 24/10

    Nu på lördag åker Vallentunas Herrar A till Jakobsberg för en tuff bortamatch. Jakobsberg har inlett denna säsong med fyra raka segrar. På bortaplan har de slagit HK 71 med 26-32 och Åkersberga med 20-27 och på hemmaplan slog man Bolton med 32-27 och Strand med 27-16. Övertygande resultat. För att vinna över Jakobsberg på lördag måste Vallentunas herrar göra en jämn match där de dalar man stundvis har haft i spelet måste planas ut. Förmågan finns där men nu är det dags att få ihop både anfalls- och försvarsspelet och att lyckas hålla en jämnare högre nivå. Lyckas vi med detta är jag övertygad om att vi har en god chans att kämpa om segern i denna match. I veckan har laget tränat på att bli mer samspelt och att få fler små samarbeten att fungera, både framåt och bakåt. Det är viktigt att ha ett tryggt grundspel att luta sig mot men att samtidigt ha lösningar när man ställs i ovanliga spelsituationer. Låter kanske kryptiskt men för de som kommer ner på torsdagens träning kommer det nog att klarna. Nu laddar vi inför lördagens roliga utmaning! Herr 21 okt 2009 0kommentarer
  • Tempofylld B-lagsmatch

    I och med att A-laget hade både bortfall och full bänk så var B-laget bara 9 spelare till lördagens match. Detta märktes inte utan Vallentunagrabbarna körde på i full fart så att SIF 2 hade lite problem att hänga med i första halvlek. Man jobbade bra ihop bakåt och hade bra satsningar framåt som även belönade sig i det uppställda spelet. SIF 2 som hade några lite mer rutinerade spelare gjorde allt för att dra ner på tempot och utnyttja sin tyngd i man mot man-lägen i andra halvlek och detta gav utdelning så de lyckades vända på steken och gå segrande ur kampen. Vallentunagrabbarna gjorde en bra match och höll ett bra tempo men tyvärr var man ibland lite för veka bakåt och detta var det som tills slut blev avgörande till SIFs fördel. Spelet från Vallentunas sida vär ändå väldigt positivt och tränare Magnus såg från läktarplats att det fanns några på plan som nog skulle villja vara med och kämpa om en plats i A-laget. Herr 18 okt 2009 0kommentarer
  • 2 poäng mot Bolton

    Inför lördagens hemmamatch hade laget pratat om de marginaler man har haft emot sig i de senaste två matcherna. I omklädningsrummet innan matchen pratade tränare Magnus om att detta förmodligen också skulle bli en jämn match om man utgår från resultaten i de första omgångarna. Vallentuna gick in på plan med inställningen att man skulle möta ett jämnbra lag och att man istället för att inrikta sig på vad motståndarna hade för eventuella styrkor och svagheter skulle inrikta sig på att spela sitt eget spel och försöka vinna matchen genom det man själv var bra på. Första halvlek inleddes lite osäkert och Bolton fick ett visst övertag och en bit in på halvleken när Bolton ledde med två mål och hade bud på ett tredje så funderade lagledningen i VHK på att kasta in time out-kortet för att få ett avbrott i spelet, göra vissa justeringar och få en omstart. Då hände något och man började få fart på fötterna, satsade hårdare i luckorna och fick träff på Boltonspelarena bakåt. I halvlek ledde Vallentuna med 24-18 och allt flöt bara på. I andra halvlek ändrade Bolton försvarstaktik och gick ibland på enstaka punkt och ibland ett slags 3-3 spel. Detta löste Vallentunakillarna lätt i början men ju längre halvleken gick så straffade sig det hårda jobb man fick göra framåt och man tappade fotarbetet bakåt vilket medförde sig ett antal utvisningar och sjumeterskast. Matchavslutningen blev rafflande och det sprider sig en känsla i laget att det oflytet man har haft på sistone håller på att infinna sig igen. Som tur var så höll man denna gång hela vägen ut och lyckas vinna med 3 mål. Slutresultatet blev 34-31. Glädjen att man denna gång vann den jämna kampen var total. Analys: Laget utvecklas mer och mer för varje match. Vi visar på en bredd i truppen då det denna gång var flera debutanter som fick chansen och går in och visar att de vill vara med och fightas om platserna i A-laget. Spelet framåt håller på att bli bättre då vi denna gång använder oss mer av vårat grundspel och dessutom utnyttjar de numerära överlägen som vi får. När vi trycker på kontringarna så pressar vi alltid våra motståndare och vi orkar dessutom att göra det så det måste vi utnyttja mer. Försvaret är lite sämre än vad vi är vana vid men det beror förmodligen på att vi hade en lite nykomponerad försvarsuppställning som inte var helt samspelt. Även coachningen var lite mer aktiv än vad den har varit i de inledande matcherna. Nu ser vi framåt fler segrar denna säsong! Herr 18 okt 2009 0kommentarer
  • Medlemsavgift!

    Nu är det är dags att betala medlemsavgift för de som inte har gjort det än. Alla födda 90 och senare 650:- Alla födda 89 och tidigare 1000:- De som är tränare i Vallentuna HK betalar halv avgift. De som inte har betalt kommer inte att få delta i matcher från och med 1:a november. Kontot är Vallentuna HK Plusgiro 474 23 75 - 1 Notera LAG samt VEM avgiften avser Herr 16 okt 2009 0kommentarer
  • Laget lördag 17/10

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot IK Bolton på lördag 17/10. Mv Marcus Schaerström Danne Jagerwall 9m Filip Persson Oskar Ånnegård Magnus Elmgren Erik Altin Fredrik Sundblad Andreas Börjes 6m Patrik Sandin Fredrik Lundin Felix Larsson Casper Karlsson Alexander Jansson Herr 15 okt 2009 0kommentarer
  • 17/10 Hemmamatch mot IK Bolton

    På lördag 17/10 kl.14:00 tar Vallentunas herrar A emot IK Bolton. Bolton inledde serien med att vinna över Strand på hemmaplan med 30-29. Sedan har man två raker förluster, 32-27 borta mot Jakobsberg och 24-26 hemma mot Åkersberga. Om man ska se till resultaten i serien under de tre första omgångarna så lär detta bli ytterligare en jämn drabbning för Vallentunakillarna. Vi får hoppas att turen i de avgörande lägena är på vår sida denna gång. Fokus på veckans träningar är att bli mer samspelta i vårat grundspel framåt och att få upp tempot ytterligare ett snäpp. Vi hoppas på mycket stöd från läktaren för att skapa en bra hemmaatmosfär som hjälp i ryggen under lördagens drabbning. Välkomna ner och heja fram era Vallentunagrabbar! Nu laddar vi inför lördagen grabbar! Herr 15 okt 2009 0kommentarer
  • Spelet

    Nu kan du som har inloggning till denna sida komma åt en ny mapp som heter Spel 2009/2010 när du är inloggad. Här ligger några Powerpointpresentationer som visar vårat uppspel samt några av våra fasta kombinationer. Om ni har önskemål om att fler delar av vårat spel ska dokumenteras här så maila magnus@vhk.nu och berätta vilka. Herr 14 okt 2009 0kommentarer
  • Spelarmöte torsdag 15/10, kl. 20:00

    På torsdag så har vi blivit av med vår första halvtimme på inneträningen pga av ungdomsmatch så då passar vi på att ta ett kortare spelarmöte. Vi samlas 20:00 som vanligt, ombytta för att springa ute. Vi inleder med spelarmöte i ett omklädningsrum för att sedan gå ut och springa oss varma inför träningen så vi är tillbaka och kan köra igång 21:00 i hallen. Det finns några fasta punkter som ska tas upp men om det är någon annan i herrtruppen som har något som han vill vädra så är detta ett bra tillfälle att ta upp det. Vi ses i hallen på tisdag! Herr 12 okt 2009 0kommentarer
  • Visa fler nyheter