• 22 dec då är det dax för Julavslutningen

    Vallentuna Handboll bjuder in till den traditionsenliga julavslutningen där alla är välkomna, stora som små! Kl 1800 fram till 2200 ca träffas vi och har en julkul handbollsturnering så tag med skor, träningskläder och ett glatt humör! och möt upp i Vallentuna Sporthall /Vallentuna HK Vallentuna HK 8 dec 2009 0kommentarer
  • Påminnelse personlig feedback 8/12

    Tisdag 8/12 efter herrträningen kommer det att ges tillfälle för spelare i herrtruppen att få personlig feedback. Tränare Magnus kommer att sätta sig och ha korta personliga samtal med de spelare som vill. Sådant som kommer att diskuteras är: - Vilken roll man har i laget just nu - Personlig utvecklingsplan (styrkor/svagheter) - Säsongen hittills Obs! Detta är helt frivilligt för de som känner att det skulle vara utvecklande och har saker man vill diskutera. Vill ni inte delta i detta är det bra om ni säger till eller mailar Magnus innan tisdag. Herr 7 dec 2009 0kommentarer
  • Intensiv slutspurt

    Inför juluppehållet så blir det full fart så det gäller att alla kan avsätta mycket tid till handbollen för att allt ska fungera. Det kommer att visa sig vilka som prioriterar detta och vilken satsning man har. Idag är det cirkelträning vilket tränare Magnus utgår från att många herrar kommer att delta i då det inte har varit någon match i helgen och man på så vis har tappat ett pass denna vecka. Den kommande veckan: Tisdag - Träning Onsdag - Juniormatch hemma mot Skogås Torsdag - Träning Lördag - Lagaktivitet Söndag - A-lagsmatch borta mot Ludvika & B-lagsmatch hemma mot Huff 2 Nästa vecka: Tisdag - Träning Onsdag - Juniormatch hemma mot Jakobsberg Torsdag - A-lagsmatch hemma mot Ceres Efter det är det matchuppehåll över Jul och Nyår. Vi återkommer hur vi tränar under helgerna. Herr 6 dec 2009 0kommentarer
  • Veckan som gått

    Denna vecka har varit en matchfri vecka för Vallentunas herrar. På tisdagsträningen blev det högt tempo och extremt mycket individuell träning eftersom juniorpojkarna var iväg på match på Lidingö. På torsdagen var vi istället ovanligt många (att vi skulle ta lagfoto kan ha spelat in) vilket innebar att vi förutom att nöta individuell teknik kunde spela mycket på slutet. Det har varit en bra vecka med två riktigt bra träningar där vi kunde släppa matchfokus för en stund och jobba mer med grunderna. En nygammal målvakt har dessutom kommit ner och visat intresse för att köra med oss resten av denna säsong vilket så klart är kul. Nu får grabbarna en matchfri helg där man får ladda batterierna lite inför kommande vecka som avslutas med en riktigt tuff bortamatch mot Ludvika på söndagen. Nu ser vi till att ha samma närvaro som i torsdags och satsar på att ta fyra poäng till innan Jul! Det skulle vara trevligt! Herr 4 dec 2009 0kommentarer
  • Påminnelse Lagfoto ikväll 3/12

    Ikväll, torsdag 3/12, tar herrlaget nytt lagfoto till hemsidan. Se till att vara nere till löpningen 20:00 så tar vi bara ett snabbt fyspass så alla hinner byta till matchställ. Vi tar fotot inne på plan så fort vår halltid börjar 20:30. Alla i truppen ska vara med så kom ner så vi får med så många som möjligt på fotot! Herr 3 dec 2009 0kommentarer
  • Personlig feedback 8/12

    Tisdag 8/12 efter herrträningen kommer det att ges tillfälle för spelare i herrtruppen att få personlig feedback. Tränare Magnus kommer att sätta sig och ha korta personliga samtal med de spelare som vill. Sådant som kommer att diskuteras är: - Vilken roll man har i laget just nu - Personlig utvecklingsplan (styrkor/svagheter) - Säsongen hittills Obs! Detta är helt frivilligt för de som känner att det skulle vara utvecklande och har saker man vill diskutera. Vill ni inte delta i detta är det bra om ni säger till eller mailar Magnus innan tisdag. Herr 1 dec 2009 0kommentarer
  • Nytt lagfoto

    På torsdag 3/12 tar herrlaget nytt lagfoto till hemsidan. Se till att vara nere till löpningen 20:00 så tar vi bara ett snabbt fyspass på torsdag så alla hinner byta till matchställ. Vi tar fotot inne på plan så fort vår halltid börjar 20:30. Alla i truppen ska vara med så kom ner så vi får med så många som möjligt på fotot! Herr 30 nov 2009 0kommentarer
  • Egen träning

    Nu börjar det bli dags för fler herrar att komma ner på cirkelträningen på söndagarna! Innan säsongen gick vi igenom vad som förväntas av en spelare som vill spela i A-laget denna säsong. Då sa vi att kravet är att delta på de två kollektiva bollträningarna samt att man kör ett eget löp- och styrkepass. Dessutom hör jag rykten om att man vill ha ett träningspass till. Utnyttja denna förmån att vi kan köra ett cirkelträningspass i egen regi där ni får med både styrka och kondition i ett extra pass utanför bollträningarna! Det är också ett ypperligt tillfälle att umgås och lära känna lite fler i klubben. Herr 30 nov 2009 0kommentarer
  • Vinst mot Avesta Brovallen

    Mot SIF gjorde Vallentunas herrar en kanonprestation i första halvlek för att i andra halvlek komma in med helt fel inställning. Detta hade man i baktankarna i dagens möte mot Avesta Brovallen. Avesta Brovallen har gjort väldigt ojämna resultat hittills så det enda rätta var att ställa in sig på att de skulle göra en bra match mot oss så vi inte gick in med fel inställning. Första halvlek började fartfyllt och lagen bytte mål med ett visst övertag för hemmalaget. Vid motståndarnas timeout passar Vallentuna på att byta försvarsspel i och med att man har blivit mer och mer passiva bakåt. Denna gång fungerar det inte något vidare och Avesta Brovallen kommer ikapp och går om. Med fem minuter kvar av halvleken tar Vallentuna timeout och pratar igenom hur man ska få bättre träff på motståndarna i försvaret. Timeouten ger verkan och med en skrikande coach vid sidan så börjar hemmalaget plötsligt få bättre djup och bättre intensitet i försvaret. Man vänder på siffrorna och går till halvtidsvila med 16-15. I pausen pratar man igenom hur mycket bättre det såg ut i slutet av första halvlek och att det nu är viktigt att man fortsätter med den inställningen och nu inte går ut och gör samma misstag som förra helgen. Hemmalaget fortsätter på samma sätt som man har slutat första halvlek och tar nu tag i taktpinnen. Efter åtta minuter tar Avesta Brovallen timeout efter att Vallentuna har gjort ett ryck i matchen och leder med 22-17. Timeouten blir denna gång verkningslös och hemmalaget fortsätter att dryga ut sin ledning och i den tjugonde minuten leder man med hela 31-22. Matchen är vunnen och de sista tio minuterna blir en transportsträcka till slutresultatet 34-27. Analys: Av någon anledning så får vi bara igång rätt intensitet framåt i första halvlek. I försvaret är det sega fötter, felbedömningar, passivitet och trötta armar. Så fort vi börjar jobba bakåt så lossnar allt. Med fem minuter kvar av första halvlek får vi igång fötterna, vi snackar, vi jobbar i djupled och vi trycker sedan upp bollen i full fart mot mål. Denna gång räckte det med en bra halvlek. Som tur var kom den i den andra halvleken denna gång. Då spelar vi riktigt bra! Nästa helg är det ingen match så nu har vi två veckor på oss att förbereda oss inför den svåra bortamatchen mot Ludvika. Herr 28 nov 2009 0kommentarer
  • Laget lördag 28/11

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot Avesta Brovallen på lördag 28/11 kl. 14.00 i Vallentuna Sporthall. Samling 12:30. Mv Marcus Schaerström Emil Gusfors 9m Erik Altin Oskar Ånnegård Magnus Elmgren Patrik Friberg Andreas Börjes Filip Persson 6m Patrik Sandin Fredrik Lundin Casper Karlsson Mikael Jagerwall Felix Larsson Hytte Alexander Jansson Herr 26 nov 2009 0kommentarer
  • Visa fler nyheter