• Hemmamatch mot Ludvika

    På lördag den 23:e januari kl. 14:00 tar Vallentunas herrar A emot Ludvika hemma i Vallentuna Sporthall. Senast lagen möttes i Ludvika så vann Ludvika med två mål och matchen avgjordes i slutminuterna. det var en välspelad och tempofylld handbollsmatch och det kommer alldeles säkert denna match också att bli. Helgen efter det att Vallentuna hade spelat mot Ludvika sist så åkte Ludvika till Märsta och spelade mot SIF som de var nära att slå. SIFs taktik för att vända matchen i andra halvlek var att punktmarkera Ludvikas två duktigaste spelare som spelar på V9 och M9. Ludvika är ett av seriens bästa lag och ska Vallentuna kunna slå dem och hålla undan i tabellen (Ludvika ligger en placering efter Vallentuna på två poäng mindre) så måste hemmalaget prestera sin bästa handboll och vara med i matchen från början på lördag. Välkomna ner till hallen på en match som vi tror kommer att bli en av de mer underhållande hemma i Vallentuna denna säsong! Herr 14 jan 2010 0kommentarer
  • Målvaktsträning 21:a januari

    Torsdag den 21:a januari så kommer Fredrik Ågren ner och tränar herrlagets målvakter. Fredrik är gammal lagkamrat med tränare Magnus och har spelat i Täby, Skuru och Vallentuna. Han har även hjälpt till med viss målvaktsträning i både Täby och Vallentuna förut. Därför ser vi väldigt positivt på att Fredrik vill hjälpa till att ge våra målvakter lite extra stöd och vägledning. Detta blir det första av två tillfällen. Sedan får vi se om vi kan övertala honom att fortsätta hjälpa oss vid några extra tillfällen framöver. Nu får målvakterna se till att de inte missar denna träning. Herr 13 jan 2010 0kommentarer
  • Handbolls-EM 2010

    Nästa vecka börjar Handbolls-EM i Österike och Vallentunas herrlag är välkomna hem till tränare Magnus för att se den andra och tredje matchen i gruppspelet. Onsdag 20 januari: 18.30: Slovenien-Tyskland 20.30: Polen-Sverige Fredag 22 januari: 18.15: Tyskland-Sverige 20.15: Polen-Slovenien Välkomna! Herr 12 jan 2010 0kommentarer
  • Överaskningarnas omgång

    Att Vallentuna skulle slå Ceres på bortaplan var kanske ingen överraskning även om matchen var betydligt jämnare än den innan Jul hemma i Vallentuna. Kungsängen och Jakobsberg spelade oavgjort vilket kanske inte heller var helt oväntat med tanke på tabellläget. Däremot kom det ett par andra lite mer otippade resultat denna omgång. Bolton slog HK 71 på bortaplan med hela 7 mål. HK 71 har haft en svag trend den senaste tiden så att de inte var självklara vinnare i den matchen kanske man hade trott men att de skulle förlora så klart mot Bolton var lite oväntat. Omgångens lag måste ändå vara Strand. De har spelat två matcher i helgen. I den första slog de Avesta med ett mål vilket kanske inte är så anmärkningsvärt men på söndagen slår man till och slår obesegrade serieledarna SIF med ett mål. Oväntat och imponerande. Detta visar verkligen att denna serie är ganska öppen och att inget lag kan förvänta sig att vinna mot lätt motstånd. Man måste ge sitt allt för att vinna matcher och det är precis den inställningen vi försöker ha i Vallentuna. Sedan får vi se hur långt det räcker. Match mot Ludvika hemma nu på lördag. Vi börjar där! Herr 11 jan 2010 0kommentarer
  • Matchfri helg men intressant

    Nu till helgen är det matchfritt för Vallentunas herrlag i och med att man spelade sin match i onsdags mot Ceres. Det är några intressanta matcher i helgen som kan påverka förutsättningarna i serien lite. Dels så möter Kungsängen Jakobsberg hemma. Vinner Jakobsberg så stannar Kungsängen kvar på 17 poäng vilket är bara 3 poäng bättre än Vallentuna som just nu ligger på 14 poäng. Vinner däremot Kungsängen så kommer de bara ett ligga ett poäng efter Jakobsberg och de båda tar ett ytterligare steg ifrån Vallentuna i tabellen. Avesta Brovallen möter Strand i Hudik och HK 71 möter Bolton i Uppsala. Både Avesta Brovallen och HK 71 har chansen att gå upp på 12 poäng och närma sig Vallentuna underifrån. Båda resultaten är ovissa för Avesta har haft stora problem på bortaplan och HK 71 har inte haft något flyt i slutet av hösten. Vassunda tar emot Åkerberga på hemmaplan. Den matchen borde Åkersberga ta och få ett par till poäng men Vassunda har överaskat förr så det ska bli intressant att se hur det går. Vassunda säger ju själva på sin hemsida att de bara blir bättre och bättre och Åkersberga är ju väldigt beroende av vilka spelare de har från match till match. Det blir en händelsefylld helg i Vallentunas serie men det största som händer i Vallentuna är så klart cirkelträningen på söndag :-) Herr 8 jan 2010 0kommentarer
  • Bortaseger mot Ceres

    Vallentunas herrar A åkte denna onsdag till Norrtälje för att än en gång möta HK Ceres. I det senaste mötet vann Vallentunakillarna med 43-18 och man visste att det denna gång fanns ändå större risk för underskattning. Detta och faktumet att Ceres både hade favör av hemmaplan och eventuellt med tre spelare som de inte fick med sig till Vallentuna sist kunde göra denna match jämnare. Vallentuna har tränat på ett nytt alternativ i försvar som man inledde denna match med. Det fungerade bra och man var mycket mer på tå i inledningen av denna match än vad man var i Vallentuna innan Jul. Det var tur för det visade sig att Ceres var mycket bättre denna gång. I mitten av halvleken gör Vallentuna ett ryck och leder med fyra mål men efter drygt tjugo minuter så faller man tillbaka, förmodligen lite trötta av det lite mer utgrupperade försvaret och halvtidsresultatet stannar vid 20-17 i Vallentunafavör. I halvlek pratar man om att gå ner i vanligt 6-0 igen och gå tillbaka till grunderna för att få mer stabilitet. Spelet hade gått lite väl mycket upp och ner under den första halvlek så nu var det dags att inte blanda och ge så mycket utan spela vårat spel och se om det ger resultat. Lagen följs åt under början av den andra halvleken men sedan ger Vallentunas kondition och stabilitet resultat och man börja gå ifrån i målprotokollet sakta men säkert. Sista kvarten av matchen blir en defilering och Vallentuna leder som mest med 7 mål och slutresultatet blir 38-31 till Vallentuna. Analys Det är bra att vi får testa lite saker i denna match och i första halvlek spelar vi två försvarsspel som vi är ovana vid och ändå spelar vi riktigt bra de första tjugo minuterna. Ceres var betydligt bättre denna gång och på så sätt var det en roligare match för att det kändes som att båda lagen var dör för att spela om det. Sist gav de upp helt i andra halvlek. I nästa match möter Vallentuna Ludvika på hemmaplan. De är betydligt bättre än Ceres och Vallentuna måste höja sig betydligt till den matchen. Det ska bli kul för sist var det en riktigt bra match lagen emellan och det hoppas vi att det blir den här gången också...med fördel Vallentuna förstås :-) Herr 6 jan 2010 0kommentarer
  • Bilar till Norrtälje fixat

    Bara för information till de som ska med till Norrtälje idag så har vi fixat så att det finns plats i bilar till alla. Vi ses utanför Vallentuna Sporthall 15:00! Herr 6 jan 2010 0kommentarer
  • Laget onsdag 6/1

    Dessa spelare är uttagna att spela i A-lagets match mot Ceres på onsdag 6/1 kl. 17.00 i Norrtälje Sportcentrum. Samling 15:00. Mv Marcus Schaerström Emil Gusfors 9m Oskar Ånnegård Magnus Elmgren Patrik Friberg Filip Persson Felix Larsson Hytte 6m Patrik Sandin Mikael Jagerwall Felix Larsson Tomas Friberg Mattias Lindberg Herr 6 jan 2010 0kommentarer
  • Bortamatch mot HK Ceres

    Nu är juluppehållet över och serien vänder. Vallentunas herrar A inleder vårterminen med att åter möta HK Ceres. Denna gång på bortaplan i Norrtälje. Det förra mötet slutade med väldigt stora siffror trots att Vallentunagrabbarna nog gjorde sina sämsta första tio minuter som de har gjort på hela säsongen. Den matchen slutade 43-18 och ingen kunde förstå hur man hade kunnat vara det minsta nervösa inför den matchen. Det som gjorde att man funderade lite innan var att de hade slagit Ludvika som är ett av de bättre lagen i serien. Gör Vallentuna en bra match på onsdag så ska de vinna den. Det man måste akta sig för är att underskatta Ceres. Sist Vallentuna mötte dem så saknade de tre spelare. Man har mött flera lag denna säsong som har baserat hela sitt spel på en eller två spelare så det är bara att räkna med att det här kommer bli en helt annorlunda match än den som spelades i Vallentuna. Det är helt andra förutsättningar eftersom Ceres nu spelar på hammaplan och om de dessutom har fullt mannskap så kan det bli ett helt annat scenario än sist. Vallentuna måste gå in på plan med rätt inställning denna gång. Hur Vallentunas motståndare än spelar så ska grabbarna gå in för att spela den bästa handbollen man förmår. Under uppehållet har man passat på att fila på lite smådetaljer samt tränat på ytterligare ett försvarsalternativ som förmodligen kommer att testas på onsdag. Om ni har vägarna förbi Norrtälje på onsdag 16:00 så får ni gärna komma och heja fram Vallentunagrabbarna och se till att våren börjar på rätt sätt. Det ska samtidigt bli intressant att se om Ludvika kan bli det första laget att slå SIF denna säsong. De förlorade endast med 2 mål i Märsta innan Jul så det kan nog bli en jämn match och Ludvika har bevisat att de är betydligt starkare på hemmaplan än på bortaplan. Herr 4 jan 2010 0kommentarer
  • Söndagens träningsläger

    Klockan 10 i morse drog 9 utespelare och 3 målvakter igång ett handbollspass på två timmar. Grabbarna körde på bra och man fick chans att gå igenom en del saker lite mer i detalj närman fick ett lite längre träningspass än vanligt. Efter det första passet så gick vi och åt lunch där vi luftade lite saker som har hänt under helgerna och även saker som gäller laget. Sedan var det dags för ett spelarmöte i hallen. Tränare Magnus höll i taktpinnen och laget gick igenom de punkter man hade diskuterat utan Magnus för ett par månader sedan och tog även upp några punkter utanför protokollet. Det blev ett bra möte där vi fick diskutera lite saker och även ta ett par beslut. Till det andra passet hade vi tappat en utespelare och vunnit en målvakt vilket gjorde att vi fick ta bort en del spelövningar och ibland fylla ut med målvakter som fickspela ute. Det kanske inte var ultimalt men alla gjorde sitt bästa för att det skulle bli som möjligt. Laget fick sedan några timmars paus fram till kvällens cirkelträning där ungefär en tredjedel hade vikit ner sig men det var ganska väntat. Nu ser vi till att få upp närvaron igen och hoppas att den sviktande trenden vi har endast beror på "juluppehållet". Herr 3 jan 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter