• På tisdag smäller det

    Nu på tisdag den 4:e maj så drar Vallentunas herrlag åter igång med träningarna. Man kommer direkt köra på i full fart med löpning/styrka samt handboll blandat. Nu börjar nästa säsong och Eken Cup i juni blir ett delmål på vägen. Hur den kommande säsongen kommer att se ut kommer att redovisas längre fram gällande spelare, ledare och planering. Nu börjar vi med att ses utanför Vallentuna sporthall på tisdag 4/5 18:30 ombytta för att träna utomhus till en början! Herr 29 apr 2010 0kommentarer
  • Serien klar 2010/2011

    Serieindelningen för Vallentunas herrar inför den kommande säsongen är klar. Herrar 3 östsvenska norra Avesta Brovallen HF -------------------- Borlänge HK -------------------- Enköpings HF HF Lidingölaget HF SIF HK 71 Ludvika HF Strands IF Team Rimbo Vallentuna HK -------------------- Vassunda IF Åkersberga HK Serieindelning Herr 27 apr 2010 0kommentarer
  • Planering fram till Eken Cup

    Nu är kalendern åter uppdaterad med alla träningar som herrlaget kommer att genomföra fram till Eken Cup. Laget börjar att träna tisdag den 4:e maj 18:30 då man träffas utanför Vallentuna Sporthall ombytta för att köra en halvtimme utomhus. Efter det går man in och kör en och en halv timme blandat fys och handboll. Alla som är intresserade av att vara med och köra Eken Cup i år och i serien 2010/2011 är välkomna ner! Vi ses i maj! Herr 22 apr 2010 0kommentarer
  • Mellansäsong

    Aktiviteten på hemsidan är väldigt låg just nu och det beror främst på att det har varit en lång säsong och just nu har Vallentunas herrlag ett uppehåll fram till att man drar igång med full fart igen i maj. Då kommer laget träna på liknande sätt som man gjorde i början av augusti. Det blir mycket tempo och grunder blandat med en del spel. Spelet måste vara med i och med att laget kommer avsluta våren och starta sommaren med Eken Cup på Gubbängsfältet. Det har kommit upp frågor i gästboken om Silly Season och hur det ser ut inför nästa säsong. Tränare är klart men spelarläget är ännu inte helt klart. Det finns en del frågetecken att räta ut. Planeringen är i full gång och laget kommer att gå in i säsongen 2010/2011 väl förberett. Några som kommer att spela match innan Eken Cup är herrjuniorerna som spelar slutspel nu på fredag i Vallentuna Sporthall. Kom gärna ner till hallen och heja fram grabbarna! Herr 21 apr 2010 0kommentarer
  • Juniorslutspel 23:e april i Vallentuna

    Fredag den 23:e april så arrangerar Vallentuna HK en del av Herrjuniorernas slutspel i Team Sportia Cup. Tre av fyra matcher på fredagen i åttondelsfinalspelet spelas i Vallentuna sporthall och ett av lagen som spelar är Vallentunas egna herrjuniorer. Den fjärde matchen spelas på Lidingö mellan Lidingö mot "Nr. 1 i kval till HJ-slutspel". Matchschemat i Vallentuna Sporthall fredag 23/4: 18:30 Vassunda IF - Nr. 3 i kval till HJ-slutspel - Vallentuna Sporthall 19:45 HK Tyrold - Vallentuna HK - Vallentuna Sporthall 21:00 IFK Tumba HK - Nr. 2 i kval till HJ-slutspel - Vallentuna Sporthall Kom nu ner och skapa lite stämning på läktaren på samtliga matcher och lite extra på Vallentunakillarnas match så klart! Herr 12 apr 2010 0kommentarer
  • Årsberättelse

    Första veckan i augusti träffades laget för första gången efter sommaruppehållet. Man hade fått reda på att man skulle få en ny tränare och hade av honom fått ett sommarprogram att följa. Sommarprogrammet skulle vara ett underlag för att man skulle vara redo för att hålla det tempot som förväntades när man drog igång igen. Det märktes direkt vilka som hade kört ordentligt och vilka som inte hade gjort det. Efter ett par veckor så hade de flesta kommit in i det och laget drog till Katrineholm på klubbens stora träningsläger med två veckors fys och handbollsträning i kroppen. I Katrineholm kom man samman som lag och kom överens om vilka regler som skulle gälla under säsongen, valde lagkapten och spelarråd och satte en målsättning. Målsättningen fastställdes till att man efter att nästan ha ramlat ur säsongen innan nog skulle satsa på att få en stabilitet denna säsong innan man börjar blicka uppåt i seriesystemet. Träningslägret avslutades med en träningsmatch mot div2-laget Katrineholm. Under den matchen fick alla spelare chansen att visa upp vad man kunde för sin nya tränare och resten av klubben. Alla spelare gjorde ok ifrån sig och man spelade jämnt med KAIK i drygt en halvlek. Två veckor efter träningslägret i Katrineholm genomförde laget ett läger på hemmaplan med två matcher mot Cliff och Hofet från den andra trean samt ett par träningstillfällen. Matcherna slutade båda med förlust men gav en del svar som man ville ha och något att jobba med fram till seriepremiären. Serien började trevande med en storvinst i Vassunda men sedan ett par jämna förluster som med lite mer flyt och samspel nog hade gjort att Vallentuna hade haft ett visst grepp om händelserna i början, strax bakom SIF så klart. Efter några omgångar började man bli lite mer samspelt och den hårda träningen man hade inlett säsongen med började betala sig då man gång på gång visade att man var det starkare laget ju längre matchen gick. Under hösten så tillkom det ett tiotal spelare som på olika sätt tog plats i truppen och fyllde upp olika viktiga roller och funktioner. När serien vände så låg Vallentuna fyra och låg då två placeringar bättre än sin egen målsättning. Det började talas om att man kunde få en ännu bättre placering och eventuellt avancemang. Detta påverkade säkert vårsäsongen då man blev lite mer ojämna och laget slutade på den fjärdeplats som man hade haft halva säsongen. Förmodligen var detta ett bevis på att målsättningen var rätt satt och att man nog behöver någon säsong till på sig att utvecklas tillsammans innan man är mogen för att ta steget upp. Det har varit en väldigt positiv säsong där många killar som inte har känt varandra eller spelat tillsammans förut har blivit ett lag. Detta har man inte minst bevisat i de svåra bortamatcherna mot Avesta Brovallen och Strand där man har legat i underläge och haft allt mot sig men ändå lyckats vända och vinna. Starkt lagsamarbete är det som har fixat detta. Får detta lag behålla många av sina duktiga unga spelare så kan man tillsammans utvecklas att åtminstone bli ett topplag i div 3 men förmodligen kan man tillsammans nå ännu längre. De första stegen mot detta tar man med de träningar man inleder med i maj och med Eken Cup i juni innan sommaruppehållet. Tack för denna säsong! Magnus Elmgren (spelande tränare för Vallentunas herrlag 2009/2010) Herr 5 apr 2010 0kommentarer
  • Kungsängen till div. 2

    Efter det att Vallentunas herrar hade spelat klart för denna säsong så stod det klart att Jakobsberg i och med sin andra plats i serien (SIF väljer att stanna kvar) gick direkt upp till div. 2 något som de öppet hade som mål med denna säsong. Kungsängen hamnade därmed på kvalplats och fick möta Skuru från Nacka som skulle försöka försvara sin plats i tvåan. Detta lyckades inte Skuru med utan Kungsängen vann först hemma med 35-33 och sedan borta med hela 30-22. Både Jakobsberg och Kungsängen har gjort en stabil säsong så vi får gratulera dem båda till varsin div. 2-plats till nästa säsong! Detta gör det så klart lite intressant att se hur Vallentunas serie kommer att se ut kommande säsong. Det får vi se när de andra kvalen är färdiga. Herr 3 apr 2010 0kommentarer
  • Juniorerna vann mot Skogås!

    Herrjuniorerna vann sin bortamatch i slutspelskvalet mot Skogås under tisdagskvällen med två bollar så än är inte säsongen över för dem. Grattis grabbar bra jobbat! Mer information om när de spelar sin nästa match kommer här på hemsidan. Herr 31 mar 2010 0kommentarer
  • Slutspelskval för juniorerna ikväll

    Ikväll tisdag 30/3 kl. 20:30 i Östra Gymnasiet så spelar Vallentunas herrjuniorer slutspelskval mot Skogås. Vi önskar grabbarna lycka till i kvällens match! Herr 30 mar 2010 0kommentarer
  • Påskvecka

    Lite information till de som hade tänkt komma ner och träna denna vecka. Just den här veckan är det rätt stor risk att det kommer att vara tunt med folk för på tisdag har juniorerna match i Skogås och på torsdag är det Skärtorsdag som alla vet. Men vet ni att det kommer ner folk så är det klart ni ska gå ner och köra ändå. Hallen är öppen! Herr 29 mar 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter