• Hela veckan utomhus

    Då var det dags för den sista veckan innan sommaruppehållet för Vallentunas herrlag. Träningar På tisdag tränar vi 18:30-20:30 på flygfältet i Vallentuna. På torsdag tränar vi 20:00-22:00 på flygfältet i Vallentuna. Eken Cup På lördag spelar vi gruppspelet på Gubbängen enligt följande tider: 09:00 mot Sthlmpolisen IF på bana 24 11:30 mot Handens SK på bana 23 14:00 mot Stockholm Finest HK på bana 22 Tänk på att klä er efter väderleken för nu kör vi bara ute så alternativet att gå in om det blir dåligt väder existerar inte! Herr 14 jun 2010 0kommentarer
  • Lottningen till Eken Cup klar

    Nu är lottningen för årets Eken Cup klart. Vallentunas herrar hamnade i samma grupp som Handens SK, Stockholm Finest HK och Sthlmpolisen IF. Det blir en tuff grupp men ska bli en rolig utmaning för laget. Spelprogram: Bana 24 kl. 09:00 Sthlmpolisen IF - VHK Bana 23 kl: 11:30 VHK - Handens SK Bana 22 kl. 14:00 Stockholm Finest HK - VHK Länk till Spelprogrammet Alla matcherna spelas lördag 19/6 på Gubbängsfältet. Ettan och tvåan i varje grupp går vidare till slutspel och de första slutspelsmatcherna går på lördag kväll 19:00. Kom gärna dit och heja på ert herrlag! Herr 8 jun 2010 0kommentarer
  • Två veckor kvar

    Denna vecka har det sett riktigt bra ut med närvaro och intensitet på träningarna. Nu är det endast två veckor kvar till Vallentunas herrar avrundar denna vårsäsong med Eken Cup på Gubbängsfältet. Den kommande veckan kommer man att köra samma tider som vanligt i Sporthallen för att sista veckan köra samma tider men på gräs på flygfältet i Vallentuna. Efter Eken Cup så är det 6 veckors uppehåll då alla får träna på eget håll utifrån träningsprogram som kommer ut i samband med Eken Cup. Nu kör vi hårt de två sista veckorna och ser till att vi har lika fin närvaro! Herr 4 jun 2010 0kommentarer
  • Det ser bra ut!

    Träningarna för Vallenunas herrlag går från klarhet till klarhet. Trots "off-season", studenttider för de yngre och "jobba-undan-inför-semestern" för de äldre så blir träningarna och närvaron bara bättre och bättre. Igår var vi 17 stycken och bland dem ett par nya spelare som inte har kört med laget undre säsongen. Detta gjorde att man kunde köra högt tempo med bra motstånd och mycket spel. Om det var någon som kände sig lite osäker efter den lite otydliga informationen i slutet av träningen så tränar vi som vanligt, 20:00-22:00 på torsdag! Vi ses i hallen! Herr 2 jun 2010 0kommentarer
  • Träningsläger i Falun 27-29 augusti

    I år har klubben valt att flytta det stora träningslägret till Falun istället för Katrineholm som vi brukar åka till. Detta är ett läger som herrlaget prioriterar eftersom det är på detta läger som man formar och diskuterar fram de regler, spelsystem och den målsättning man ska ha för den kommande säsongen. Inbjudan till träningslägret ligger uppladdad under Dokument till vänsterlisten. Herr 31 maj 2010 0kommentarer
  • Status Herrar A

    Det skrivs inte så mycket här på hemsidan just nu och det beror på att det inte händer så mycket annat än att vi tränar på och ser framåt mot Eken Cup och den kommande säsongen. Det ser bra ut inför Eken Cup då vi är tolv klara spelare och åker dit med ett starkt lag. Eken Cup är ju en slags säsongsavslutning inför att man skiljs åt innan sommaruppehållet (en månad) men samtidigt är det kul om laget ser till att få spela så många matcher som möjligt. Vi hoppas på bättre väder i år än vad förra årets turnering börd på. Det är riktigt bra tempo på träningarna nu och de flesta i laget ser till att komma ner så att vi kan både träna fys och köra varierad handbollsträning inklusive matchmoment. Vem vet till nästa säsong kanske vi till och med har några spännande nyförvärv. Den som hänger med får se. Herr 24 maj 2010 0kommentarer
  • SM-silver till Fredrik

    Som vi skrivit tidigare så var vår egen målvaktstränare Fredrik Ågren i Märsta och spelade Trim-SM i helgen. Träningen han genomförde med Vallentunas herrlag i tisdags måste ha gett resultat för hans Skuru (där han spelade för 10 år sedan) var och sniffade på guldet men fick nöja sig med ett silver efter oavgjord match mot MP och en enmålsförlust mot Skånela i slutspelet. Skånela vann guldet. Vi gratulerar Fredrik och hoppas att se honom i Valletnuna Sporthall snart igen! Herr 16 maj 2010 0kommentarer
  • Ingen träning på torsdag

    Igår, tisdag, genomförde Vallentunas herrlag sin tredje och hittills bästa träning för säsongen. Man inledde med ett hårt intervallspass borta vid Aerosol för att sedan jogga tillbaka till hallen och genomföra en intensiv träning som avslutades med nästan en halvtimmes två mål mellan ungtuppar och gubbar. Gästspelade gjorde vår målvaktstränare Fredrik som ska spela Trim-SM på fredag i Märsta och kände att han behövde göra åtminstone en träning innan dess. Vi önskar Fredrik och Skuru lycka till i helgen! Nu fortsätter vi så här och ser till att vi alltid är minst 14 nere så vi kan spela mycket och hålla hög kvalité! På torsdag är det Kristi Himmelsfärd så då får alla spelare ta eget ansvar och gå ut och springa så vi kan fortsätta att hålla bra tempo på träningarna framöver! Nästa träning är tisdag 18/5 och dessförinnan är det cirkelträning på söndag 16/5. Herr 12 maj 2010 0kommentarer
  • Eken Cup 2010

    Vallentunas herrlag kommer att delta med ett lag i årets Eken Cup 18-21 juni. Länk till Eken Cups hemsida Jag vill att de spelare som har för avsikt att vara med och spela mailar mig på magnus@vhk.nu så jag vet hur många vi blir och vilka som ska vara med. Bra kört den här veckan grabbar, det ser bra ut! Hälsningar Magnus Herr 7 maj 2010 0kommentarer
  • Träning ikväll!

    Här kommer en påminnelse till alla handbollsspelare som vill köra med Vallentunas herrlag säsongen 2010/2011 och Eken Cup 2010 att träningarna drar igång idag. Vi ses utanför Vallentunas Sporthall ikväll tisdag 4/5 kl. 18:30! Välkomna nu kör vi! Hälsningar Magnus Herr 4 maj 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter