• Första träningen idag

    Idag har Vallentunas herrlag sin första träning efter sommaruppehållet. Denna vecka är hallen stängd så båda träningspassen kommer att ske uppe vid Vallentuna IP med en mix av kondition och styrka. Idag är träningstiden 19:00-20:00. PÅ torsdag tränar vi mellan 20:00-21:00. Ses där! Herr 3 aug 2010 0kommentarer
  • Nu kör vi!

    Nu drar herrlaget igång med sina kollektiva träningar inför säsongen 2010/2011. Den första veckan kommer laget att köra utomhus och samlas på Vallentuna IP för löpning och styrka. Då kommer det även informeras om hur planerna ser ut fram till seriepremiären i slutet av september. Tisdag 3/8 kl. 19:00 Vallentuna IP (samling på parkeringen) Torsdag 5/8 kl. 20:00 Vallentuna IP (samling på parkeringen) De två följande veckorna kommer laget att gå in i hall och köra samma träningstider som man har kört under den gångna säsongen. Då kommer träningarna bestå av en blandning av fys och handboll. Mycket grunder. Tisdag 10/8 18:30 Vallentuna Sporthall Torsdag 12/8 20:00 Vallentuna Sporthall Tisdag 17/8 18:30 Vallentuna Sporthall Torsdag 19/8 20:00 Vallentuna Sporthall Nu kör vi grabbar! Herr 31 jul 2010 0kommentarer
  • En vecka kvar

    Nu är det bara en vecka kvar tills Vallentunas herrlag drar igång med de kollektiva träningarna igen. Några av killarna var nere i Åhus i helgen och spelade och roade sig så de har tjuvstartat lite men nästa vecka drar resten av truppen igång också. Säsongen kommer att inledas med två kollektiva pass i veckan med en mix av styrka, kondition och handbollsgrunder. Hur träningsuplägget kommer att se ut under säsongen är ej ännu bestämt. 27-29 augusti blir det klubbläger i Falun och ett par veckor senare blir det träningsläger för herrarna på ännu obestämd ort. Hur truppen ser ut inför den kommande säsongen och vilken målsättning man ska sätta upp kommer att presenteras efter Falunlägret där laget kommer att bygga grunden till vad man vill med den kommande säsongen. Detta läger ska prioriteras av samtliga som vill spela i A-laget säsongen 2010/2011. Mer information om upptakten kommer... Herr 26 jul 2010 0kommentarer
  • Mitt i semestern

    Ja då var vi en bit i i juli och folk är mitt uppe i sin semester. Nu är det endast två veckor kvar till det att herrlaget drar igång med sina kollektiva träningar igen. Alla spelare att fått instruktion att sköta sin sommarträning i och med att tränare Magnus kommer att köra igång med fullt tempo direkt och förväntar sig att samtliga pallar med det. Njut nu av de sista veckorna av semestern så ses vi laddade och klara första veckan i augusti! Herr 18 jul 2010 0kommentarer
  • Glad Sommar!

    Nu har vi kommit förbi midsommar och det börjar bli dags för semestrar. Spelarna i herrlaget har träning under eget ansvar fram till första veckan i augusti då det förväntas av var och en att man har skött den till den grad att man orkar köra igång för fullt med högsta möjliga tempo igen. En påminnelse till samtliga i herrlaget som vill vara med den kommande säsongen är att man hör av sig till Roland om man ska med till Falun eller inte. Träningslägret i Falun är något som lagledningen vill att spelarna ska prioritera då det är där som grunden till den kommande säsongen kommer att svetsas ihop. Trevlig sommar som ses vi igen i augusti! Herr 28 jun 2010 0kommentarer
  • Glad Midsommar!

    Herrlaget önskar alla besökare av vår hemsida en Glad Midsommar! Herr 25 jun 2010 0kommentarer
  • Stopp mot mästarna

    Det var ett trött och slitet Vallentuna som samlades tidigt på söndagsmorgonen. I och med den starka insatsen på lördagen så hade man tagit sig till kvartsfinal och där skulle man nu möta hårdsatsande Tyresö. Innan matchen ställde tränare Magnus två krav på spelarna. Att man skulle göra sitt yttersta och se hur långt detta räcker och att laget skulle ha kul ute på plan. Matchen började jämnt och Vallentuna bytte mål med Tyresö halvvägs in i den första halvleken. Tyresö började sedan få ordning på sitt 3-2-1 försvar och Vallentuna fick svårare och svårare att komma igenom och fick därmed några kontringsmål mot sig. I halvlek ledde Tyresö med 9-4 men det kändes ändå som att Vallentuna spelade bra bakåt när de väl fick stopp på motståndarnas kontringar och satte dit bollarna framåt. Vallentuna startade den andra halvleken med att reducera Tyresös ledning till 9-5 och man hade pratat om att istället för att stånga sig blodig mot Tyresös tuffa och rörliga 3-2-1 skulle man spela mer systematiskt med övergångar för att få bättre rörelse. Tyvärr för Vallentunas del så orkar man inte riktigt i den andra halvleken och Tyresö tar över matchen mer och mer. Matchen slutade 24-12 till Tyresö. Finalen spelades senare på eftermiddagen mellan de två lag som Vallentuna hade förlorat mot i turnering, Stockholm Finest och Tyresö, och Tyresö vann med 21-20. Vallentuna är överlag mycket nöjda med turneringen och tar nu sommarlov till första veckan i augusti. Fram till dess har spelarna fått ett träningsprogram som förväntas följas och det blir full fart från första träningen. Trevlig sommar! Herr 20 jun 2010 0kommentarer
  • Lyckad förstadag på Gubbängsfältet

    Vallentunas herrlag var tidigt ute på Gubbängsfältet för att spela sin inledningsmatch i årets upplaga av Eken Cup. Man inledde mot Polisen som man på förhand hade fått reda på hade två riktigt bra spelare som man skulle se upp med. Man hade detta i bakhuvudet men de var inga problem denna dag. Matchen inleddes med stabilt försvar från Vallentunakillarna vilket gjorde att man kunde kontra sig till ett försprång och det var framför allt bakåt men skulle vinna denna match. Efter det inledande rycket så kom Polisen mer och mer in i matchen men lyckades aldrig komma ikapp helt utan när de började komma riktigt nära i den andra halvleken så gjorde Vallentuna ytterligare ett ryck och matchen bärgades med en stabil tremålsvinst, 13-10. Laget var riktigt nöjda efter den första matchen men såg den som en typisk inledningsmatch som man var glad att man hade vunnit men där det fanns mycket som kunde förbättras. I den andra matchen mötte Vallenuna Handen som precis har tagit steget upp i tvåan och detta kändes som en på förhand riktigt tuff match. Vallentunagrabbarna var laddade till max och detta slog väl ut. Man gjorde en otroligt bra match där försvarsspelet var riktigt stabilt och anfallsspelet variationsrikt och med hårt tryck. Till och med när Handen testade lite olika punktspel så löste Vallentuna detta och fick bara ännu större lägen. Vallentuna förde matchen rakt igenom och man vinner till slut med hela 23-14. Nu hade Vallentuna fått vittring på slutspel och hade en gruppspelsmatch kvar mot Stockholm Finest. Stockholm Finest lät inte alls Vallentunalaget få samma flyt i sitt spel som man hade haft i de två tidigare matcherna. Med tufft försvar, stabilt och systematiskt anfallsspel och genom att straffa sina motståndare vid varje tekniskt misstag så förde Finest matchen och trots att det bara var något måls skillnad i mitten av den andra halvleken då det kändes som att Vallentuna var på väg tillbaka in i matchen så ryckte Finest rejält i slutet och lyckades forcera in det sista mål som innebar att de snuvade Vallenuna på förstaplatsen i gruppen. Matchen slutade med förlust med 23-16. Detta innebar att Vallentuna tvingades att spela en åttondelsfinal senare samma kväll. Den matchen var helt igenom en laginsats där man blandade bra spel med hårt slit. Detta räckte mot ett bra motstånd i form av div2-laget MP. Vallentuna inledde med ett ryck på några bollar för att MP sedan skulle jobba sig in i matchen och i slutet var det helt jämnt. Vallentuna lyckas ändå hålla ett till två måls försprång på slutet och vinner till slut matchen med 22-20. Nu är laget i kvartsfinal och spelar söndag morgon 9:00 på bana 20. Kom gärna dit och heja fram ert herrlag i slutspelet! Herr 19 jun 2010 0kommentarer
  • Eken Cup lördag 19/6

    Imorgon lördag 19:e juni spelar Vallentunas herrlag sitt gruppspel i Eken Cup. Laget samlas 08:00 vid Vallentunas tält på Gubbängen. Matcherna spelas 09:00, 11:30 och 14:00. Spelschema Vi ses på fältet! Herr 18 jun 2010 0kommentarer
  • Inför uppehållet

    Ikväll så genomför Vallentunas herrar sin sista handbollsträning innan Eken Cup och sommaruppehållet, som kommer att vara i sex veckor. Nu finns det en ny mapp under Dokument i vänsterkolumnen som heter Planering 2010/2011 där årets sommarbrev från tränare Magnus till laget ligger. Denna mapp syns bara för inloggade medlemmar så om man inte har fått dokumentet skickat till sig av någon anledning så kan man logga in och hitta det där. Sommarbrevet innehåller en kort summering av säsongen som har gått samt lite om den kommande säsongen. I brevet finns dessutom ett träningsprogram för uppehållet samt en grovplanering av den kommande säsongen. Nu kör vi hårt på träningen ikväll och på Eken i helgen så får vi en bra avslutning inför sommaren! Herr 17 jun 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter