• Falun och match

    Nu på fredag åker herrlaget och resten av Vallentuna HK till Falun för klubbens årliga träningsläger. Bussen gå 18:00 på fredag. Under denna helg så kommer herrlaget att genomföra tre träningspass och en träningsmatch. Matchen kommer att spelas lördag kväll 16:30 mot Falu HK. Förutom dessa handbollspass så kommer man att ha ett par lagaktiviteter där man kommer att få fram säsongens nya lagkapten, spelarråd och sätt den målsättning som man vill jobba mot. En annan viktig sak som ska bestämmas gemensamt i laget är vilka gemensamma regler man vill ha i laget och vilken inställning som ska råda i truppen denna säsong. Vi ser fram emot ett roligt och givande träningsläger och hoppas att det blir minst lika bra som det vi hade förra året i Katrineholm! Herr 25 aug 2010 0kommentarer
  • En vecka kvar till Falun

    Nu har herrlaget varit igång i tre veckor och det ser riktigt bra ut på träningarna med bra fart och mycket folk. Det är en blandning av gamla, nygamla och nya spelare som är nere och kör och alla verkar vara taggade på att köra igång säsongen. Nu är det en vecka kvar till klubben åker till Falun och herrlaget ska så klart med och under lägret håller man på att få in en match mot Falu HK. Vilken tid matchen kommer att äga rum är ännu inte klart men det blir förmodligen på lördag kväll eller söndag morgon. I Falun byggs grunden till säsongen 2010-2011. Där ska laget komma fram till vilka gemensamma regler som gäller denna säsong, man ska välja spelarråd och lagkapten och en målsättning ska sättas upp. Det känns nog skönt för de flesta att laget har kört på i nästan en månad när man kommer till Falun och ska genomföra fyra pass på två dagar (minst). Herr 20 aug 2010 0kommentarer
  • Uppstart!

    Hej alla! Hoppas sommaren har varit toppen och att vi har tränat riktigt flitigt! Nu drar handbollen igång igen, och tränarfrågan är äntligen löst, Classe Brostedt kommer vara tränare under säsongen. Vi skulle dock behöva en eller flera lagledare så nu måste alla komma med förslag :-) Torsdagen den 26/8 2010 är första träningen, självklart i sporthallen. Efter träningen har vi ett möte. Träningstiderna är inte helt klara än men troligtvis blir det samma tid som tidigare år, alltså 19-20.30. Vi hoppas ju självklart att så många som möjligt dyker upp så vi vet vad vi har för förutsättningar inför säsongen. Kan man absolut inte komma ska man höra av sig, antingen i gästboken eller till kajan på 0733390118. Vi ses då!!! Dam 13 aug 2010 0kommentarer
  • Truppen 2010/2011

    Under perioden mellan serieslutet och Eken Cup i våras så kom det lite frågor om hur herrlagets trupp ser ut kommande säsong. Nu har laget kommit igång igen efter sommaren och man har tappat en par spelare samtidigt som det har kommit ner några nya och nygamla spelare igen. Om en vecka åker laget till Falun på klubbens stora träningsläger och då hoppas man på att alla som ska vara med denna säsong har varit ner på träningarna och visat upp sig och i samband med detta kommer truppen för 2010/2011 att presenteras. Ni som är nyfikna får ha tålamod tills dess. Herr 13 aug 2010 0kommentarer
  • Andra inneträningen och anmälan

    Idag har Herrlaget sin andra inneträning för säsongen och det känns riktigt bra efter att ha sett den inställning grabbarna hade under både Beep Test och ovanligt många utfallssteg som avslutning. Dagens träning kommer att gå i samma tecken och idag är det dessutom sista dag att anmäla sig till herrarnas egna träningsläger på okänd ort 10-12 september. Hittills är det 9 stycken anmälda så det kommer att bli av. För vissa av aktiviteterna som vi ska ha så vore det bra om det kom till åtminstone fem till och det ska vi försöka få ihop på kvällens träning. Nu kör vi lika hårt som i tisdags så kan vi känna oss riktigt nöjda inför helgen! Herr 12 aug 2010 0kommentarer
  • Första inneträningen idag

    Idag går Vallentunas herrlag in i hall och handbollsträningarna drar igång på allvar. Första halvtimmen blir som vanligt kondition och styrka och resten av träningen blir basic handboll och tempoträning. Vi ses 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Herr 10 aug 2010 0kommentarer
  • Junior-DM 4-5 september

    Nu finns spelschemat för Herrjuniorernas DM upplagt till vänster på hemsidan. Matcherna spelas helgen 4-5 september i Eriksdalshallen. Hela spelschemat Herr 6 aug 2010 0kommentarer
  • Träning idag

    Idag har Vallentunas herrlag sin andra kollektiva utomhusträning. Laget samlas vid Vallentuna IP 20:00 för en timmes konditions- och styrketräning. Vi ses på IP! Herr 5 aug 2010 0kommentarer
  • Preliminärt spelschema 2010/2011

    På förbundets hemsida finns nu ett preliminärt spelschema för den kommande säsongen 2010/2011. Den kan du finna här: Preliminärt Spelschema 2010/2011 Matcherna läggs in i hemsidans kalender först efter 2 september då de fastställs. Herr 4 aug 2010 0kommentarer
  • Första träningstillfället avklarat

    Det var tio tappra själar (plus ett gäng ledare) som samlades vid Vallentuna IP för att dra igång med höstsäsongens träningar. Det blev en löprunda i spåret med ett ganska mildt tidskrav och sedan styrke- och spänstträning nere på konstgräset. Alla som vara nere idag ska ha en eloge för hur hårt ni körde på med denna ganska så hårde öppningsträning! Förmodligen kommer träningen att kännas ett par dar för de flesta men det är bara att köra på igen på torsdag då träningen är en timme senare, 20:00. Vi ses då! Herr 3 aug 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter