• Kross i Daladerbyt

    I onsdag blev den först omgången komplett i herrarnas serie. Det var Daladerbyt mellan nykomlingen Borlänge och Ludvika som skulle spelas. Borlänge överaskade och vann med hela 49-22 och visar att man kommer att vara ett starkt lag i årets seriespel trots att man förra året spelade i div4. Kort referat från Borlänges hemsida Herr 24 sep 2010 0kommentarer
  • Träning flyttad

    Träningen tisdag 5/10 har blivit flyttad pga av att ett Vallentunalag har fått en match flyttad och behöver spela den på herrarnas träningstid. Istället tränar herrlaget 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall måndag 4/10. Herr 24 sep 2010 0kommentarer
  • Seriepremiär för juniorerna

    Ikväll fredag 24/9 spelar Vallentunas herrjuniorer sin första match i årets seriespel hemma mot AIK kl. 20:15. Nu finns Juniorernas serie upplagd på hemsidan. Välkomna ner till Vallentuna Sporthall och heja fram grabbarna! Herr 24 sep 2010 0kommentarer
  • Första omgången

    Ikväll när daladerbyt mellan Borlänge och Ludvika har spelats så är den första omgången komplett i årets seriespel för herrlaget. Anmärkningsvärt, förutom vår egen bortaseger mot ÅHK, har varit den stora målskörden i mötet mellan Vassunda och Rimbo samt att Avesta redan har hunnit ta segrar samtidigt som Lidingölaget har inkasserat två förluster. Den andra omgången verkar bli ganska utspridd på veckan och detta beror förmodligen på att de flesta lagen är beroende av sitt juniorlag och därför har flyttat sina matcher så att den inte ska krocka med JSM. Herr 22 sep 2010 0kommentarer
  • Hemmamatch mot SIF flyttad

    Onsdag 29:e september kl. 20:30 möter Vallentunas herrlag SIF i Vallentuna Sporthall. Matchen är flyttad på grund av JSM och skulle egentligen spelas lördag 25/9 men nu spelar lagen på Vallentunas juniorers onsdagsträning. SIF vann också sin första match i årets seriespel. 31-23 besegrade man Lidingölaget med hemma i Vikingahallen. Detta bli förmodligen en ännu större värdemätare för Vallentunagrabbarna som förra säsongen spelade oavgjort mot SIF på hemmaplan men förlorade i Märsta. Kom gärna ner och hejja fram era Vallentunagrabbar! Herr 19 sep 2010 0kommentarer
  • Stark inledning trots förlust mot ÅHK

    VHKs damlag innledde seriespelet i Hackstahallen i Åkersberga med ett homogent försvarspel men med ett trevande anfallsspel. Underläge med 4-0 efter 18 minuter talar sitt tydliga språk. Resten av matchen blev mycket jämn och VHK stod upp väldigt bra mot ÅHK. Åkersberga lyckades till slut vinna med 4 mål, men segern var inte säkrad föränn i de sista minutrarna. Siffrorna skervs till 20-16. Nu väntar en ny tuff match på Lördag i Vallentuna Sporthall mot Rosersberg och vi (Classe&Kjelle) hoppas att alla tjejer tar med sig känslan från 2:a halvan av matchen i Hackstahallen där alla på ett bra sätt vågade och gjorde bra ifrån sig i avsluten. Försvars och målvakstsplet fungerade kanonbra tillsammans med bra inställning rakt genom hela matchen. Mer info och statistik kommer senare. Kjelle Dam 18 sep 2010 0kommentarer
  • Vinst i premiären

    Vallentunas herrlag åkte lite tidigare än vanligt till denna bortamatch mot Åkersberga för att hinna titta på och stötta damlaget som spelade innan. Grabbarna var så klart tända i detta derby och sugna på att man äntligen skulle få svar på vart laget står i årets konkurrens. Det pratades om koncentrerat intensivt försvar och systematiskt uppstyrt anfallsspel inför startsignalen. Matchen börjar på bästa möjliga sätt och Vallentuna tycker till sig en fyra målsledning som man håller under den första kvarten. Tätt försvarsspel, bra målvaktsspel och ett bra tryck i offensiven gör att man fortsätter att utöka ledningen under resten av halvleken och när man går till vila leder Vallentuna med 16-8. Under halvtidsvilan pratas det om att man måste fortsätta jobba bakåt och att spela uppstyrt för det är det som gör att man kontrollerar matchens händelser så långt. Detta följer Vallentuna och det spelar ingen roll vilken spelare man sätter in så följer alla det som är sagt. Vallentuna fortsätter att spela utmärkt bakåt och jobbar med det man har tränat på framåt och när det kör fast ett par gånger så tas några bra egna initiativ som fungerar det flesta gångerna. Andra halvlek blir en defilering där Vallentuna, trots att man drar ner på tempot på slutet för att undvika att matchen ska spåra ur, till slut vinner med hela 29-16 på bortaplan denna regniga lördagskväll. Analys: Det man är mest nöjd med efter en sån här match är att laget verkligen har genomfört matchen på bästa möjliga sätt. Alla som har kommit in har gjort bra ifrån sig och laget har just nu ett väldigt tryggt försvarsspel med hög intensitet och bra höjd vid rätt lägen. Framåt spelar Vallentuna mer uppstyrt och tryggt än förra säsongen och detta ser riktigt bra ut för framtida matcher. Det är svårt att veta hur bra motståndare Åkersberga är och vilka växlar man ska dra av resultatet i den här matchen men det man får titta mest på är det egna spelet och hur laget utför det man ska. På den punkten för man klart godkänt. Nästa match är förmodligen redan på torsdag hemma mot SIF då Skånelas juniorer ska spela JSM nästa helg och därför vill flytta matchen. Herr 18 sep 2010 0kommentarer
  • Laget lördag 18/9

    På lördag är det seriepremiär och Vallentuna åker till Hackstahallen för att spela mot Åkersberga 17:45. Man samlas utanför Vallentuna Sporthall redan 15:40 så att man kan hinna till Hackstahallen och se första halvlek på damlagets match. De som ska spela på lördag är: MV Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Joel Samfors Filip Persson Magnus Elmgren Erik Altin 6m Alexander Jansson Patrik Sandin Tomas Friberg Robert Jurell Mattias Lindberg Vi ses på lördag! Herr 16 sep 2010 0kommentarer
  • Premiären närmar sig

    På lördag inleder Vallentunas herrlag säsongen 2010/2011 borta mot lokalkonkurrenten Åkersberga. Förra säsongen så vann Vallentunagrabbarna knappt hemma för att sedan vinna jättestort på bortaplan. Som det har sett ut på de rapporter man har hört så kommer det nog inte att gå lika lätt denna gång då ÅHK verkar ha börjat träna hårt och har gjort bra ifrån sig under träningsmatcher. Det enda Vallentuna kan göra är att åka till Hackstahallen med bästa möjliga inställning och försöka bärga med sig två poäng hem i den första omgången. Välkomna ner och heja fram erat Vallentunalag i Hackstahallen nu på lördag 18/9 kl. 17:45! Herr 16 sep 2010 0kommentarer
  • Cirkelträning på söndag

    Nu på söndag drar vi åter igen igång med cirkelträningen. Detta är ett utmärkt tillfälle för spelare i föreningen att få ett extra träningstillfälle där vi kör koordination, smidighet, kondition och styrka. Det är också ett utmärkt tillfälle att lära känna fler i andra lag och öka klubbkänslan. Välkomna till Vallentuna Sporthall 19:00 på söndagar från och med den 19:e september. Herr 15 sep 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter