• Laget till Hudik mot Strand 17 Okt

    Samling vid sporthallen 09:30 på söndag. Busse avgår 09:45. Kom i tid. Ta med matsäck så ni kan äta på bussen, i god tid innan match. Laget, 10 utespelare + 2 målvakter: 1 Linnea Tångring 2 Mirre 3 Kicki 4 Kajan 5 Alex 6 Anna 7 Tinna 8 Marina 9 Maria 10 Emma 11 Lovisa 12 Sarah På bussen upp tänkte jag att vi skulle ägna en del tid åt att gå igenom grundspelet och få ner det på papper inför kommande träningar. Vad ska vi lägga focus för kommande träningar för att förbättra vårt spel ? Fundera på det inför resan och ladda ! Kjelle Dam 15 okt 2010 0kommentarer
  • Laget söndag 17/10

    På söndag är det bortamatch och Vallentuna möter Strand i Hudiksvall Sporthall 17:00 Man samlas i Vallentuna Sporthall 09:30. De som ska spela på söndag är: MV Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Magnus Elmgren Erik Altin Oskar Ånnegård Filip Persson Magnus Byström Felix Larsson-Hytte 6m Alexander Jansson Mattias Lindberg Lars Gustafsson Robert Jurell Herr 14 okt 2010 0kommentarer
  • Ingen cirkelträning på söndag

    På söndag åker både Vallentunas herrlag och damlag till Hudiksvall för matcher så ingen från de två lagen kommer att kunna leda eller delta i söndagens cirkelträning nu på söndag 17/10. Sedan fortsätter cirkelträningen som vanligt varje söndag 19:00. Herr 11 okt 2010 0kommentarer
  • Spelarmöte

    På tisdag 19.30 är det spelarmöte i Vallentuna Sporthall. Hoppas alla har möjlighet att komma! //Kajan Dam 10 okt 2010 0kommentarer
  • Bra glöd mot seriens bästa lag

    Ingen hade kanske förväntat sig att VHK skulle kunna slå Borlänge som har ett helt gäng erfarna spelare, bl.a. från elitserien, i sitt lag. Nu började matchen lite olyckligt med att Mirre fick rött kort efter att bara lätt nuddat en frispringande Borlänge spelare efter 4 minuter. Hårt dömt, men domarna är konsekventa i dess bedömningar. Som i tidigare matcher så lyckas vi inte få igång målskyttet i början av första halvlek vilket ger Borlänge en 6 målsledning redan efter 20 minuters spel. I slutet av första halvlek och hela andra halvlek står vi upp mot Borlänge på ett mycket bra sätt och slutresultatet 16-23 är mycket bra mot ett riktigt bra damlag med sikte uppåt i seriesystemet. Försvar och målvaktsspel är lysande genom hela matchen. Borlänge är känt för att kontra in många mål, men mot oss lyckades man inte få detta att fungera tack vare ett uppoffrande hemspring från alla hemmaspelare. I andra halvlek fick vi också se prov på ett rakare anfalls spel mot mål där vi faktiskt kom igenom på ett bra sätt trots det storvuxna Borlänge försvaret. Vi gör 10 mål på 30 minuter vilket är riktigt bra. Det är bara att fortsätta på den linjen så kommer bollarna att trilla in på ett bättre sätt i kommande matcher även i första halvlek. Nu får vi börja blicka framåt mot nästa match i Hudiksvall där vi borde ha en bra chans att rå på Strand som inte håller samma klass som Borlänge. Det kommer att bi en kul resa till det glada Hudik på söndag. Kjelle Dam 9 okt 2010 0kommentarer
  • Lika mot Borlänge

    Vallentuna var riktigt taggade inför denna match mot Borlänge som har inlett serien med att köra över allt motstånd. Taktiken var klar man skulle spela på samma sätt som man hade gjort mot SIF förra veckan dvs spela tufft och intensivt bakåt och disciplinerat framåt. Borlänge gjorde första målet men sedan tog hemmalaget initiativet direkt och efter sex minuter har man ryckt till sig en fyramålsledning med 6-2. Hemmalaget tappar några mål men håller ett litet försprång ända fram till den tjugonde minuten då Borlänge lyckats bryta tillbaka och tagit ledningen med 10-9. Under en tiominutersperiod har Vallentuna tre utvisningar tätt följda av varandra vilket gör att man tappar lite balans i anfallsspelet och Borlänge lyckas ta över initiativet i matchen. När Vallentuna åter får spela med fullt lag på slutet av halvleken lyckas man under en stark period bryta tillbaka och går till halvtidsvila med ledning 15-14. I halvlek pratar man om att vidhålla intensiteten i försvaret som är det man är mest nöjd med. I anfallet pratar man om att försöka få bättre bredd i spelet med mer tryck från kanterna. Inledningen på den andra halvleken blir inget vidare framåt för hemmalaget som inte gör sitt första mål förrän i den sjunde minuten. Som tur är så spelar man fortfarande bra bakåt vilket gör att trots att Borlänge har återtagit initiativet inte lyckas dra ifrån så mycket. Borlänge lyckas hålla initiativet i målprotokollet fram till den nittonde minuten då Vallentuna kvitterar till 20-20 för att sedan även göra ytterligare två raka mål till 22-20. Lagen följs åt med detta avstånd fram till den tjugoåttonde minuten då Borlänge gör 28-27 för att sedan även göra 28-28 med fyrtio sekunder kvar. När klockan står på 29:31 tar Vallentuna time out där man pratar om att inte ta några överilade avslut och att ska ha minst ett poäng i denna match. Man bestämmer ett spel som man ska spela för att tiden ska gå och för att få ett bra sista läge. Tyvärr räcker det inte hela vägen och matchen slutar oavgjort, 28-28. Analys Det var en väldigt rolig inramning på matchen idag då hemmalaget fick ett väldigt bra stöd av publiken, särskilt under de tyngre perioderna. Det hoppas herrlaget att man får uppleva många gånger denna säsong. Bakåt ska Vallentuna vara nöjda rakt igenom matchen förutom att man får lite väl många utvisningar. Detta gör det så klart lite svårare så det är något man måste tänka mer på i andra sådana här jämna matcher. Nio utvisningar blev det totalt. Framåt spelar man bra men kan ibland ta mer hjälp av varandra för att skapa övertag och lägen och bredden måste bli lite bättre. Det hände flera gånger att man valde "fel" läge men oftast löste man det ändå. Det hela laget ska ha med sig efter denna match är att eftersom man spelade så bra bakåt så tillät man aldrig Borlänge få det flyt som man uppenbarligen har haft i sina tidigare matcher och fortsätter Vallentuna utvecklas som man gör just nu så kan det här räcka långt. Laget var så klart inte nöjda med att bara ta ett poäng i denna match så som den utvecklades men som den svajade fram och tillbaka kunde man lika gärna ha tappat ett poäng. Det är bara att jobba vidare mot nya poäng! Herr 9 okt 2010 0kommentarer
  • Inför Vallentuna - Borlänge

    Borlänge är nykomlingar i Vallentunas div3-serie och kommer närmast upp från div4. Det ska inte lura en utan redan på träningslägret i Falun så höjde Faluns tränare ett varningens finger och berättade att Borlänge satsar på att vinna trean i år. Borlänge har inlett serien i stor stil och vunnit hemma mot Ludvika med 49-22, borta mot Strand med 39-21 och hemma mot Lidingölaget med 39-18. Alla tre segrarna är stora men de är dessutom mot tre lag som inte har haft någon vidare inledning på serien så det behöver inte betyda något men Vallentuna ska absolut bereda sig på riktigt tufft motstånd på lördag. Vallentuna har återfått lite spelare som tyvärr inte kunde följa med till Avesta så förutsättningarna ser bättre ut även om motståndet kommer att vara betydligt mycket bättre. Hemmalaget har ungefär samma förhoppningar som inför SIF-matchen och det är att får man bara en bra start, spelar disciplinerat både bakåt och framåt så kommer detta att bli en riktigt bra och rolig handbollsmatch både för spelarna och publiken. Välkommen ner till Vallentuna Sporthall på lördag och heja fram ert herrlag kl. 15:00! Herr 7 okt 2010 0kommentarer
  • Laget lördag 9/10

    På lördag är det hemmamatch och Vallentuna möter Borlänge i Vallentuna Sporthall 15:00 Man samlas i Vallentuna Sporthall 13:30. De som ska spela på lördag är: MV Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Magnus Elmgren Erik Altin Oskar Ånnegård Filip Persson Magnus Byström Joel Samfors 6m Alexander Jansson Mattias Lindberg Lars Gustafsson Simon Bergroth Robert Jurell Herr 7 okt 2010 0kommentarer
  • Uddamålsförlust mot Alfta

    Det var ett gäng frusna, men pigga spelare som samlades tidigt på lördag morgon för resan upp till Alfta. Efter två förluster var alla sugna på en vinst och beredda att kämpa för den. Alfta öppnade starkt och Vallentunas damer hängde inte riktigt med. Hemmalaget drog ifrån med 4-0. Men det skulle inte bli riktigt så lätt för Alfta och Vallentuna kom igen. Plötsligt stog det 4-4. Men försvaret fungerade inte lika bra som i tidigare matcher och Alfta drog ifrån med två bollar. Efter 20 min tog Vallentuna time out. Där sa man att försvaret måste bli tajtare, att man måste jobba mer tillsammans för att få stopp på Alftas storskyttar. I anfallet krävdes det att man backade ut och fick mer rörelse för att kunna ta igen underläget. Efter det blev anfallet något bättre, men det fanns fortfarande problem i försvaret. I halvtid ledde hemmalaget med 11-8. Väl i omklädningsrummet fanns det mycket att säga om första halvlek och vad som behövdes förbättras. Några av de saker som diskuterades var framförallt försvaret. Det behövde bli tuffare och spelarna behövde börja jobba mer tillsammans. Även hemspringet skulle bli bättre, då Alfta är ett lag som kontrar mycket. Men det behövdes även lite förändringar i anfallsspelet. Det gällde att se till att backa ut ordentligt för att kunna få mer fart, och se till att släppa vidare bollen utan att fastna. Alla var överens om att vad som krävdes. Andra halvlek började tuff och jämnt. Vallentunas damer hade verkligen tagit till sig det man sa i halvtid och både försvaret och anfallet var bättre än första halvlek. I och med Vallentunas förbättrade spel började Alftas damers bli lite trötta och råkade ut för flera utvisningar inom en kort period. Detta utnyttjade Vallentuna och efter knappt en kvart var resultatet utjämnat och det stod 15-15. Med ca 10 minuter kvar av matchen tog Alfta time out, då Vallentuna för första gången i matchen lyckats ta ledningen med 16-17. Efter det går Alfta ut och punktmarkerar en spelare. Vallentuna blir lite ställda och tappar fart i anfallet, men lyckas ändå hålla resultatet jämnt genom att också gå ut på en punktmarkering på Alftas storskytt. Med ca 40 sekunder kvar är matchen fortfarande en nagelbitare och det står 19-19. Alla spelare på planen sliter allt vad de har för att vinna matchen. Alfta skjuter och skottet går rakt i bortre krysset. Hemmalaget leder nu med 20-19, men det är 15 sekunder kvar och Valletuna har sista anfallet. Tyvärr fastnar man i försvaret och lyckas inte göra mål. Alfta vinner med 20-19. Det var besvikna spelare som med tunga huvuden lämnade Alfta. Försvarsspelet var inte lika bra som i tidigare matcher, men man lyckades ändå i slutet av matchen få till ett stabilt försvar. Kämparglöden fanns genom hela matchen, och alla är övertygade om att det blir en vinst nästa gång lagen möts, hemma i Vallentuna. Disa vid pennan Classe var också stolta över er tjejer som öser på hela vägen. Segrarna kommer ! Kjelle Dam 3 okt 2010 0kommentarer
  • Träning måndag 4:e oktober

    Glöm inte att tisdagsträningen denna vecka har blivit flyttad. Denna vecka tränar vi: - måndag 3/10 kl. 18:30-20:30 - torsdag 6/10 kl. 20:00-22:00 Vi ses på måndag! Herr 3 okt 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter