• Täby på Lördag och reservlaget

    Så var det dax för ett äkta derby på hemmaplan på lördag. Det ska bli riktigt kul att möta Täby eftersom den äkta derby känslan då kommer fram. Vi ska givetvis kamma hem 2 poäng och klättra ett snäpp i tabellen. Samling 1 timme innan match 15:45. Laget: Jennifer, Mirre, Kicki, Kajan, Anna, Tinna, Linnea A, Maria, Emma och våra sista utposter i mål Lovisa och Sarah. Reservlaget har match mot Gustavsberg 11:15 har samling kl 10:00. Kjelle Dam 21 okt 2010 0kommentarer
  • Inför Vallentuna - Lidingölaget

    Nu på lördag tar Vallentunas herrlag emot Lidingölaget som är div1-laget Lidingös B-lag. Lidingölaget har inlett serien med vinster hemma mot Ludvika med 37-32 och Strand med 29-24 samt förluster borta mot Borlänge med 18-39, hemma mot Avesta Brovallen med 21-33 och borta mot SIF med 23-31. Detta har resulterat i att man i nuläget ligger på en åttonde plats i tabellen. Det är alltid svårt att sia om hur en match mot ett B-lag blir för det är så svårt att veta vad de kommer med för lag. Det kan vara ett rent juniorlag, det kan vara med någon/ några som för tillfället inte platsar i div1 eller någon/ några som har varit skadade och är på väg tillbaka till A-laget. Som vanligt så gäller det för Vallentuna att framför allt fokusera på det egna spelet och försöka vara de som för matchen utifrån sina egna förutsättningar. Överaskar motståndaren oss på något sätt så får vi lösa det då. Viktigt att fokusera extra på denna match är så klart att få en bättre start än senast mot Strand där man lät Hudiklaget ta taktpinnen i den första halvleken. Vallentuna ska spela lika intensivt och tight i försvaret som man har gjort i de inledande omgångarna och sedan spela disciplinerat och tempofyllt framåt. Välkomna ner och heja fram erat herrlag på lördag 15:00 i Vallentuna Sporthall! Herr 21 okt 2010 0kommentarer
  • Fest !

    Hej allihopa! Den 30 oktober har vi hemmamatch mot Ludvika, men innan matchen så tänkte vi att vi ska ha lite kul tillsammans. Tanken är att vi ska gå och bowla för att sedan komma tillbaka till hallen och äta lunch tillsammans. Vi ska försöka boka bowlingen runt 11.30-12.00 så vi hinner bowla och inte behöver stressa med maten heller. Lagkassan och sponsring betalar kalaset så det kostar inget att vara med SENAST LÖRDAG DEN 23/10 vill jag har svar! Om ni skriver på facebook, i gästboken, ringer eller säger till mig i person spelar ingen roll. Om det är någon som är allergisk mot någonting så vill vi också veta det! Hoppas alla kan vara med !! Mvh Disa! :) Dam 20 okt 2010 0kommentarer
  • Lagfotografering tisdag 26/10

    Tisdag 26/10 är det dags att ta ett nytt lagfoto. Det är viktigt att man även om man av någon anledning inte ska vara med på löpning och fys är i hallen i god tid så att alla hinner byta om till matchställ innan 19:00. Fotot kommer att tas framför ett av målen i Vallentuna Sporthall direkt när herrlagets innetid börjar 19:00. Se till att prioritera detta så att vi får med så många som möjligt på fotot! Herr 19 okt 2010 0kommentarer
  • Spelarmöte på torsdag 21/10

    Nu har serien kommit igång på allvar och fem omgångar är spelade. Det känns som ett bra läge att diskutera läget i truppen, samverkan mellan A- och B-lag, uttagningar samt träningstider. Vi samlas i omklädningsrummet i Vallentuna Sporthall 20:00 på torsdag 21/10. Detta innebär att det inte blir någon löpning innan så vill man får man ta den innan mötet. Annars kommer det finnas chans att ta igen det på träningen efter mötet. //Magnus Herr 19 okt 2010 0kommentarer
  • Träningsschema fram till jul

    Ny finns ett schema under Info säsongen 2010/2011. Kajan skriver ut några ex till träningen på tisdag. Se till att Fille,Lasse J, Magnus och Eva-Lena också får ett ex. Teori är också inlagt i schemat. Jag hoppas tiderna passar. Kjelle Dam 18 okt 2010 0kommentarer
  • Vinst i Glada Hudik

    Vallentunas herrlag åkte till Hudiksvall med en inställning denna lördag och det var att man skulle ha med sig två poäng hem och gärna lite plusmål i målskillnaden. Uppresan gick bra och förutsättningarna var goda utom tyngt avbräck dagen innan men det skulle nog gå vägen ändå. Matchen började inge vidare för bortalaget och Strand översakade lite genom att ha ett väldigt flyt i anfallsspelet samtidigt som Vallentuna hade sällsynt svårt att göra mål på den kortväxte målvakten i Strands mål. Vallentuna gör det första målet men sedan tar Strand över initiativet och för matchen målmässigt fram till den sjuttonde minuten då Vallentuna lyckas tas sig om och rycka ifrån med två mål och då tar Strand timeout. Strand lyckas göra två raka mål och lagen följs åt fram till den tjugosjätte minuten då Vallentuna åter har en tvåmålsledning som i slutminuten ökas till tre mål. Halvtidsresultatet blir 17-14 till Vallentuna. Under halvtidsvilan pratar man om att allt måste bli bättre och att man måste höja tempot så att Strand inte orkar hänga med. Sagt och gjort. Vallentuna inleder den andra halvleken med att göra fem raka mål och har efter dryga fyra minuter ryckt till sig en ledning med 22-14. Strand försöker replikera men Vallentuna är för starka och fortsätter att utöka sin ledning. Det som inte riktigt stämmer i den första halvleken börjar plötsligt att rulla på och i den tjugoandra minuten gör Vallentuna 30-20 och matchen är avgjord. Strand tar timeout och efter att ingen av lagen gör något mål på två och en halv minut så gör Strand tre raka mål och känner lite luft under vingarna. Detta räcker dock inte och ett Vallentuna som byter runt ganska friskt under slutskedet av matchen håller jämna steg om än lite slarvigt mot slutet och vinner denna bortamatch med klara 32-25. Analys Vallentuna gör ingen vidare första halvlek men tar tag i det i halvlek och spelar stundtals strålande när man rycker ifrån i inledningen av den andra halvleken. Det känns väldigt skönt att man på något sätt känner att även fast man kan få en sådan svacka som man fick i den första halvleken så kör alla på och man har ett tryggt grundspel samt en bra fysik som gör att man alltid kan komma igen. Det laget måste tänka på när man möter topplagen är att man inte riktigt har råd med så många tekniska fel som man hade idag och det uppstyrda spelet måste användas mer så att det inte blir så chansartat som det blev stundtals. Nu blickar laget vidare mot den kommande hemmamatchen mot Lidingölaget och det ska bli intressant att se vad de kommer med för lag i och med att de är B-lag till div1-laget Lidingö. Herr 17 okt 2010 0kommentarer
  • Första poängen mot Strand i Hudiksvall

    I en tät match där VHKs damer har initiativet hela matchen och några bollars ledning lyckas Strand kvittera med bara 10 sek kvar av matchen. VHK damernas absolut bästa match för säsongen då alla gav allt ända in i kaklet. Ledning med 12-10 i halvlek visat att vi vänt trenden att vara tröga i inledningen. Slutresultat 24-24 Vilken toppinsats i Hudik tjejer ! Kjelle Dam 17 okt 2010 0kommentarer
  • B-laget slog Tyresö 2

    Vallentunas B-herrar åkte denna lördagseftermiddag till Tyresö och Nybodahallen för att möta Tyresö 2. Vallentuna hade fått många återbud så det var åtta man som ställde sig på plan innan matchen för att prata om hur man skulle slå hemmalaget som värmde upp i full fart på andra sidan och som såg både mycket yngre och mycket rappare ut. Man kom fram till att det var lika bra att försöka spela stabilt och hålla ihop det bakåt och att trycka om det var läge men annars försöka hålla nere tempot så att de snabba Tyresökillarna inte skulle få kontra in för mycket och dra ifrån i början. Taktiken höll och Vallentunakillarna lyckades efter en stabil första halvlek med sitt ganska rutinerade spel dra ifrån Tyresö i målprotokollet mål för mål och lyckades till slut vinna med hela 32-21 vilket verkligen var något man inte förväntade sig innan matchen. Analys Det var ett tryggt spel blandat med en härlig stämning på plan både inom laget och mellan lagen som gjorde att denna match blev så rolig för laget och en sådan sportslig framgång tvärtemot vad man trodde att det skulle bli innan. Herr 16 okt 2010 0kommentarer
  • Inför Strand - Vallentuna

    På söndag åker Vallentunas herrlag upp till Hudiksvall för bortamatch mot Strand. Förra året så vann Vallentuna relativt smärtfritt på hemmaplan för att sedan åka upp och få en riktig kamp i Hudik. Vallentuna gick segrande ut bortamatchen också men det blev en väldig kamp och man avgjorde först i slutminuterna. Strand har inlett denna säsong ganska svagt med förluster mot Avesta Brovallen borta med 24-32, Borlänge hemma med 21-39, Lidingölaget borta med 24-29. De två poäng man har tagit tog man hemma mot Ludvika med vinst 29-28. Det är svårt att sia om lagen i serien så här tidigt på säsongen men helt klart är att Strand är alltid betydligt starkare på hemmaplan uppe i Hudiksvall än vad de är på bortaplan och de ger aldrig upp en match förrän domaren har blåst av. Därför är det viktigt att Vallentuna åker dit med rätt inställning och inte tror att man ska vinna detta lätt baserat på resultaten hittills. Man måste spela stabilt och tufft i 60 minuter om man ska ta denna match annars kommer det att bli tufft. Har ni vägarna förbi Hudiksvall på söndag så är ni välkomna dit och heja fram både Vallentunas herrar och damer som åker upp tillsammans. Damerna spelar 15:00 och herrarna spelar 17:00. Herr 15 okt 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter