• Lagfest lördag 6/11

    Nu på lördag 6/11 kl. 18:00 har Vallentunas herrlag lagfest hemma hos tränare Magnus med familj. På dagen är det hemmamatch mot Ludvika och efter det är det fest. Det kommer att finnas mat men dricka får alla ta med sig själva. Anmälan senast på tisdagsträningen 2/11 så vi hinner handla saker till festen. Vi ses på lördag! Herr 31 okt 2010 0kommentarer
  • Ludvika blev för svåra

    Vi hade kanske vissa förhoppningar att kunna ta 2 poäng mot Ludvika med vi kom inte upp i en tillräckligt bra nivå vilket gjorde att vi inte var det bättre laget i Sporthallen denna dag. VHK var med bra i matchen till ca 20 min i första halvlek. Ludvika hade några lyckosamma kontringar efter missade lägen i slutet av halvleken och Ludvika kunde gå ifrån till en 4 målsledning i halvlek. I andra halvlek lyckades vi inte knappa in försprånget. Många missade lägen och stolpträffar gör att vi förlorar matchen. Spelet var stundtals bra , medan avsluten var lite väl tama mot en målvakt i Ludvika som gjorde jobbet väldigt bra. Just nu finns inga andra vägar tillbaka tíll att ta poäng och det är att alla ställer upp och tränar hårdare och mera focuserat. Det kommer kanske att ta några matcher innan vi hittar spåret, men vi vet att vi kan ! Tisdag kl 19:30 samlas vi till ett spelarmöt där vi ska gå igenom träning och förutsättningar inför träningarna i November. Lasse Jagervall kommer att sköta träningen under hela November och jag hoppas att i kan hitta bra förutsättningar för att föbättra vårt spel och att poängen kommer att trilla in. Kjelle Dam 30 okt 2010 0kommentarer
  • Laget på lördag mot Ludvika

    Samling i hallen kl 15.45 1 timme innan matchen som startar 16:45. Laget utespelare: Jennifer Ö Jenny K kicki Katarina Anna Tinna Linnea A Emma Danielle Tiffany Målvakter: Lovisa Sarah Heidi Dam 29 okt 2010 0kommentarer
  • Träning söndag

    Denna helg har Vallentunas herrlag spelfritt pga en matchflytt. Ludvikas juniorer spelar SM denna helg så matchen är flyttad till nästa lördag 14:00. Däremot så är detta första helgen som laget ska genomföra sin extraträning. På söndag är det cirkelträning mellan 19:00 tillsammans med andra delar av föreningen och 20:00 börjar herrträningen. Medverkar man inte vid cirkelträningen förväntas man vara uppvärmd när handbollsträningen drar igång. Vi ses på söndag! Herr 29 okt 2010 0kommentarer
  • Utökade träningstider

    På spelarmötet i torsdags bestämdes att Vallentunas herrlag ska utöka sin träningstider till att man varannan vecka kommer att köra ett tredje kollektivt pass på söndagskvällar efter cirkelträningen. Detta extra träningstillfälle kommer att ske mellan 20:00-21:00. Antingen är man med på cirkelträningen innan eller så får man ta eget ansvar för att man är uppvärmd och klar att köra igång direkt 20:00. Innan Jul är det dessa datum som är aktuella för detta extra träningstillfälle: - Söndag 31:a oktober - Söndag 14:e november - Söndag 5:e december - Söndag 19:e december Nu kör vi grabbar! Herr 25 okt 2010 0kommentarer
  • Seger mot Lidingölaget

    Vallentunas herrlag tog denna lördag emot Lidingölaget som är div1-laget Lidingös B-lag. Man hade ingen aning om vad de skulle komma med för lag då de är just ett B-lag och lika gärna kan ha med sig duktiga div1-spelare beroende på läget i truppen för tillfället. På uppvärmningen såg man att Lidingölaget var väldigt få och man undrade lite om när resten skulle komma. Dessutom hade de en väldigt loj uppvärmning vilket gjorde att Vallentuna pratade om att man måste köra på och ladda ordentligt så man inte blev lurad av motståndarnas loja inställning. Vallentuna tog direkt tag i matchen och gör de två första målen. Man fortsätter genom att spela tätt bakåt och med tryck framåt och drar ifrån till 10-4 under de första tio minuterna. Redan här får man en känsla av hur matchen kommer att utvecklas men man fortsätter ändå att ta upp fighten seriöst och spelar lika intensivt bakåt som man gör framåt. Den första halvleken rullar bara på och de hårda arbetet lönar sig och i halvlek leder hemmalaget med hela 24-10. Man pratar om att fortsätta att trycka hela matchen och att aldrig slappna av för nu känns segern säkrad men en bra målskillnad kan bli betydelsefull längre fram i serien. Vallentuna fortsätter att vara effektiva såväl bakåt som framåt och fram till den tjugofemte minuten utökar min ledningen till hela 41-15. Då tar flytet och inspiration slut lite hos hemmalaget och Lidingölaget gör de fyra sista målen och fastställer slutresultatet till 41-19. Analys Det mest positiva med denna match är att Vallentuna spelar på hela matchen oberoende på vad man möter och hur mycket man leder med. Det är en styrka. Den här matchen var aldrig spännande och Lidingölaget kom med ett alldeles för svagt lag för att kunna matcha Vallentuna. Man kan bara anta att de har haft ett bättre lag i de tidigare matcherna i och med att man ändå har slagit både Ludvika och Strand. Hur det än ligger till med den saken så spelar Vallentuna bra bakåt nästan rakt igenom matchen och man tar uppgiften på allvar och ser till att det blir ett riktigt bra träningspass för samtliga som var med. Alla körde på bra och det är kul att se att vi har en sådan stor bredd med tanke på att det var några tongivande spelare som inte kunde vara med idag. Nu har Vallentunas herrlag spelledigt nästa helg för att helgen efter det ta emot Ludvika på hemmaplan i Vallentuna Sporthall. Herr 23 okt 2010 0kommentarer
  • B-laget slog Väntorp/AIK 2

    Vallentunas B-lag tog emot Väntorp/AIK 2 i Vallentuna Sporthall denna lördagsförmiddag. Denna gång fanns det betydligt fler avbytare att tillgå så man kunde sprina på lite mer hela matchen. Redan från början så drog Vallentuna ifrån med ett högt tempo en massa kontringar. Bortalaget kämpade på men fick ingen bra start då deras målvakt fick rött kort i den första halvleken då han sprang ut och krockade med en kontrande Vallentunaspelare och i enlighet med reglerna så fick han då rött kort. Vallentuna höll i taktpinnen hela matchen och man pratade både innan matchen och i halvlek om att bara man jobbade bra i försvar så kunde man se till att spela lite mer avslappnat och instinktivt framåt med tanke på att det var en salig blandning av spelare som inte är så samspelta. Det höll hela vägen och i slutat av matchen så tappar Väntorp/AIK 2 allt och Vallentuna forcerar och vinner med hela 32-19. Analys Det var en rolig match där alla fick göra mål och genom ett bra samarbete i försvar och trycket på kontringarna samt små samarbeten som skedde när laget fick ställa upp i det uppställda spelet gjorde att Vallentuna vann denna match ganska komfortabelt. Herr 23 okt 2010 0kommentarer
  • Surt med förlust mot Täby

    Lokalderbyt gick inte vår väg och vi föll tilbaka lite till ett mönster från vår 2 första matcher med en dålig start som gav Täby en 3 målsledning direkt efter 5 minuter. Matchbilden föändrades dock radikalt och VHK kunde vända på matchen och ledde med 10 minuter kvar av första halvlek med 2 bollar. Tyvärr så kom vi tillbakat till ett orörligt anfallspel vilket gjord att vi tappade ledningen och gick till halvtidsvila med underläge 9-11. Andra halvlek var försvarsspelet bättre, men vi hade oerhört svårt att göra mål. Vi kommer inte till några riktigt bra lägen och hoten från 9 meter är för tama så Täbyförsvaret hade inga större problem att få stopp på våra anfall. 10 av målen kommer från V & H 6 positioner och det är ingen tvekan om att det är rörliheten och hoten på 9 meter som vi behöver vässa till nästa match mot Ludvika. Jag hoppas att alla biter ihop och tränar bra kommande vecka. Det är enda vägen tillbaka och poäng i vår strävan uppåt i tabellen. Veckan som kommer har Magnus E hand om träningen vilket jag hoppas kan ge ny energi och inspiration till laget inför nästa helg. Vi ses på tisdag ! Kjelle Dam 23 okt 2010 0kommentarer
  • Juniorerna slog Täby 2

    Täby 2 gästade Vallentuna Sporthall denna fredagskväll för att möta Vallentunas herrjuniorer. Matchen började jämnt och det såg ut som vilket lag som helst kunde vinna. Detta förändrades i mitten av den första halvleken och i den andra halvleken så drog Vallentuna ifrån så pass mycket i målprotokollet att den sista fjärdedelen blev em en transportsträcka till hemmalagets vinst. Båda lagen var mest intresserade att spela framåt och där var Vallentuna klart mest framgångsrika där man hade mer spridning i målprotokollet och gjorde mål från alla håll och kanter. Täbys missar byggde dessutom för en del Vallentunakontringar som resulterade i mål. De problem Vallentuna hade i början av matchen med framför allt Täbys V9 löser man och resten av matchen har man full kontroll över händelserna. Matchen slutade 33-22 till Vallentuna. Analys Mitten av matchen är väl det som är bäst ur åskådar- och Vallentunasynvinkel. Början är väldigt trevande och man står på hälarna i försvaret. Detta går man tillbaka till i slutet när man leder med mycket och bara vill anfalla. Mittenperioden är bra och man spelar tufft bakåt och trycker upp bra på kontringar. Mera sånt så kommer det fler fina vinster i serien. Herr 23 okt 2010 0kommentarer
  • Laget lördag 23/10

    På lördag är det hemmamatch och Vallentuna möter Lidingölaget i Vallentuna Sporthall 15:00 Vi samlas i Vallentuna Sporthall 13:30. De som spelar är: MV Emil Gusfors Daniel Martinell 9m Patrik Friberg Magnus Elmgren Fredrik Sundblad Joel samfors Filip Persson 6m Alexander Jansson Mattias Lindberg Robert Jurell Erik Altin Tomas Friberg Kom gärna ner tidigare till hallen för att stötta vårt B-lag i deras match mot Väntorp / AIK 2 som spelas kl.12.25 Herr 21 okt 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter