• Laget torsdag 16/12

    På torsdag åker Vallentunas herrlag till Rimbo för match mot Team Rimbo 20:30. Laget åker från Vallentuna Sporthall 19:00. De som ska spela är: MV Daniel Martinell Emil Gusfors 9m Magnus Byström Patrik Friberg Joel Samfors Filip Persson Oskar Ånnegård Felix Hytte 6m Erik Altin Alexander Jansson Lars Gustavsson Robert Jurell Mattias Lindberg Patrik Sandin Herr 14 dec 2010 0kommentarer
  • Laget mot Rimbo på Torsdag

    Målvakter: Lovisa & Sarah ( Sarah , ring mig så jag får ditt nya mobilnummer ! /Kjelle) Utespelare: Alex , Anna, Emma. Jennie M, Katarina (Om hon är frisk),Tinna, Kicki, Linnea, Maria och Mirre. Samling vid Vallentuna Sporthall för avfärd kl 17:30. Kom i tid ! Kjelle Dam 14 dec 2010 0kommentarer
  • Inför Team Rimbo - Vallentuna

    Nu vänder serien och på torsdag spelar Vallentunas herrlag sin sista match innan juluppehållet. Även denna gång möter man Team Rimbo men denna gång på bortaplan. Hemmamatchen senast var väldigt jämn med fördel Vallentuna i den första halvleken och fördel Team Rimbo i den andra så överlag så var den väldigt jämn. Team Rimbo kommer säkert att vara ännu mer taggade i sin hemmahall och efter att vi lyckades vinna matchern i slutminuterna senast lagen möttes så det gäller för Vallentuna att var på tå direkt. Spelar Vallentuna utifrån samma taktik, kanske något justerad eftersom man nu har mött Team Rimbo och vet lite mer om dem, så bör man ha stor chans att vinna även detta möte även om det så klart kommer att bli tufft. En sak är nog säker och det är att det kommer att gå undan och att det kommer att bli många mål. Det brukar ju bli det när man möter Rimbos anfallsglada lag. Har ni inget annat för er får ni gärna komma och stötta erat Vallentunalag på torsdag kl. 20:30 i Sparbankshallen i Rimbo! Herr 14 dec 2010 0kommentarer
  • Vinst igen för B-laget

    Återbuden haglade och till slut var det åtta tappra som åkte till Huddinge denna tidiga söndagsmorgon. Det var ju ändå en chans för B-laget att befästa sin serieledning. Som vanligt så ställde man upp på lite ovanliga positioner där man inte få spela annars och med blandade resultat men man tog direkt grepp om matchen. Spelet flöt på och det som höjde upp den lite i den tomma hallen och den obefintliga hemmapubliken (vi var fyra stycken VHK-fans där) var dels den goda stämningen på plan samt det säkra straffskyttet från Vallentunas målvakt. Vallentuna vann matchen med komfortabla 32-23 efter att en spelare i Huddinge 2 tydligen inte hade tid att spela två halvlekar och gick i halvtid vilket innebar att de fick spela hela andra halvlek en man kort. Starkt av de som ställde upp och en stabil seger gjorde det värt resan dit i ottan. Herr 12 dec 2010 0kommentarer
  • Danni är OK !

    Alla som såg den otäcka smällen mot huvudet som Danni åkte på igår undrar säker hur hon mår. Jag har talat med Oscar och kan meddela att hon är hemma och vilar upp sig. Det känns skönt tycker jag att och att det inte var något mera allvarligt som hände. Givetvis är hon trött och vi får se om hon orkar komma och hälsa på oss på tisdag. Handboll får hon vänta med att spela ett tag antar jag. Kjelle Dam 10 dec 2010 0kommentarer
  • Vinst mot Team Rimbo

    Denna torsdagskväll så tog Vallentunas herrlag emot det unga Team Rimbo i Vallentuna Sporthall. Inför matchen låg team Rimbo tvåa på samma poäng som ettan Borlänge som man är ensamma om att ha besegrat. Inför matchen hade man pratat om att man måste spela disciplinerat båda bakåt och framåt och när det inte inte funkade 100%, springa springa och springa för är det något man vet om Rimbos lag är att de är extremt anfallsglada, gör många mål och springer på allt. Vallentuna tar direkt tag i taktpinnen och spelar riktigt disciplinerat bakåt och fartfyllt och uppstyrt framåt. När man får tag på bollen trycken man upp kontringen hela vägen och och blir man uppstoppad spelar man lugnt och tryggt för att hitta rätt läge. Målmässigt följer lagen varann till i mitten av den första halvleken men det finns en känsla av att det är Vallentuna som styr spelet. När Vallentuna går från 10-10 till 14-10 på fyra minuter så tar Team Rimbo Time Out och Vallentuna har kontroll på matchen tjugo minuter in. De sista tio minuterna av den första halvleken har hemmalaget kontroll på händelserna och man utökar till och med sin ledning med ett mål satt man leder med 21-16 när man går in i omklädningsrummet för halvtidsvila. Under pausen pratar man om att Team Rimbo direkt kommer att försöka forcera och äta upp de fem målen så att de kan komma in i matchen igen och att de förmodligen kommer att hitta på något fär att komma åt Vallentunas skyttar bättre. Detta gör också bortalaget som efter dryga tio minuter har fått utdelning av denna forcering och matchen är helt jämn målmässigt. Vallentuna börjar åka på en del utvisningar som man kämpar på bra under men som sliter och förstör en stor del av spelet och matchen. Lagen följs åt i målprotokollet tills Team Rimbo bättre börjar utnyttja Vallentunas alla utvisningar och när det återstår drygt fyra minuter av matchen har bortalaget jobbar sig förbi i målprotokollet och leder med 33-31. De sista fyra minuterna får Vallentuna möjlighet att spela med fullt manskap matchen ut och lyckas jämna ut och med tjugosex sekunder kvar forcerar man in 35-34. Team Rimbo tar Time Out med tjugotre sekunder kvar men Vallentuna lyckas kämpa för poängen och det blir inga fler mål. Vallentuna vinner denna viktiga toppmatch som var en väldigt viktig match om Vallentuna ska fortsätta att hänga med i toppen av serien. Analys Vallentuna gör en nästan perfekt match taktiskt i den första halvleken där man verkligen få träff på bortalaget i sitt försvar och därmed blir det laget som faktiskt springer mest och kontrar bort team Rimbo. Vallentuna har mycket bättre intensitet både bakåt och framåt och därför leder man med fem mål i halvlek. I den andra halvleken åker hemmalaget på alldeles för många utvisningar för att riktigt få ordning på sitt kollektiva spela men de spelare som är inne gör vad de kan och kämpar på bra. Rimbo behöver kontra och när de inte får göra det blir de lite sårbara. De har ett helt ok kollektivt spel framåt men litar mycket på individuella initiativ för de kollektiva spelet är inte särskilt varierande. Hade inte Vallentuna fått så många utvisningar under den andra halvleken så hade nog inte matchen blivit så jämn i slutet. detta måste man försöka tänka på i returmötet om en vecka. Herr 10 dec 2010 0kommentarer
  • Team Rimbos snabba spel sänkte oss !

    Första riktigt stora förlusten i serien kom mot ett snabbt och tekniskt duktigt Team Rimbo. Vi gjorde inte en riktigt homogen försvars insats och för första gången i år fick inte riktigt tag i Rimbospelarna vilket gjorde att vi släppte in 31 mål. Många mål kom dessutom på kontring. Vårt egna anfallsspel fungerade stundtals bra och vi klämmer in 11 mål i första halvlek viket är helt OK. 21 mål framåt totalt är bra om man ser till tidigare matcher i år . Nu är det bara att ladda om inför returen i Rimbo nästa Torsdag. Vi har en träning på Tisdag och jag hoppas att alla kommer samt känner för att ge Team Rimbo en lite bättre fajt än idag. Kjelle Dam 9 dec 2010 0kommentarer
  • Bättre koll på träningsnärvaro

    För att vi ska få bättre koll på hur många som kommer på träningen vill vi att du som spelare skickar ett SMS till mig dagen innan träning. Jag har lovat Lasse att han ska få veta hur många vi blir dagen innan, på måndag respektive onsdag kväll. Skickar du inget SMS till mig så förväntar vi oss, Lasse och jag, att du kommer på träningen. Nummer: 0705115151 Innehåll: Namn kommer ej tisdag , Namn kommer ej torsdag Du kan också lämna en lista på de dagar som du vet att du är borta till mig, semester, jobb, födelsedagar och sån som känns viktigare än handbollsträning. Blankett för det har många fått, men den kommer även att finnas upplag under Dokument på hemsidan senare ikväll. Här kommer också att finnas en lista på vilka spelare som jag räknat in för träning, totalt 19 spelare. Målsättningen är att vi ska vara minst 12 på varje tränig. Ring mig om det är något som är oklart. Kjelle Dam 8 dec 2010 0kommentarer
  • Laget mot Team Rimbo imorgon

    Ett gäng laddade tjejer till i morgon. Samling kl 18:15 i Vallentuna Sporthall. Matchen börjar 19:15: Målvakter: Sara och Lovisa Utespelare 10 st : Anna, Danni, Emma, Jennifer , Tinna,Katarina,Kicki,Linnea, Maria och Tiffany. Kjelle Dam 8 dec 2010 0kommentarer
  • Laget torsdag 9/12

    På torsdag tar Vallentunas herrlag emot Team Rimbo på hemmaplan 20:45. Laget samlas vid Vallentuna Sporthall 19:15. De som ska spela är: MV Daniel Martinell Emil Gusfors 9m Magnus Byström Patrik Friberg Joel Samfors Filip Persson Fredrik Sundblad Felix Hytte 6m Erik Altin Alexander Jansson Lars Gustavsson Robert Jurell Mattias Lindberg Patrik Sandin Herr 7 dec 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter