• God fortsättning!

    Nu är Julhelgen över och Vallentunas herrlag tränar som vanligt under mellandagarna. Tisdag 18:30-20:30 Torsdag 20:00-22:00 Det är viktigt att så många som möjligt kommer ner så att vi kan spela mycket på träningarna och håller oss igång för den första matchen efter uppehållet är redan 9/1 hemma mot Enköping. Vi ses i hallen! Herr 27 dec 2010 0kommentarer
  • God Jul

    Vallentunas herrlag önskar alla våra vänner och motståndare en God Jul! Herr 24 dec 2010 0kommentarer
  • Håll i träningen över Jul !

    Igår var vi tyvärr inte så många som tränade och vi får ta med oss känslan från Rimbo matchen som en bra avslutning på höstsäsongen. Nästa match,hemma mot Enköping söndagen den 9:e Januari, har vi alla möjligheter att vinna om vi kan spela som vi gjorde mot Rimbo. Eftersom det är massor av helger och många vill vara lediga så är det svårt att få till kontinuerlig träning fram till matchen. Vi siktar in oss på 2 tillfällen som jag hoppas alla kan komma till: Torsdag den 28 dec Tisdag den 4 Januari Önskvärt vore att vi tränar den 6 Jan, Trettondagen, men det kan vi bestämma på träningen den 4:e. Lägg in några egna träningstillfällen under helgen, löpning eller gym ! Igår var den mörkaste dagen på året. Nu vänder det och blir ljusare på samma sätt som jag hoppas att det blir en bra vårsäsong för oss. God Jul ! Önskar Kjelle och Lasse Dam 22 dec 2010 0kommentarer
  • Julleksträning idag 23/12

    På torsdag kommer Vallentunas herrlag och damlag ha en Julleksträning på damernas träningstid 19:00 i Vallentuna Sporthall. Det blir en gemensam frivillig uppvärmning som följs av diverse lekar och tävlingar. Träningen avslutas med prisutdelning och fika. Herr 21 dec 2010 0kommentarer
  • Träningar under julen

    För att hålla igång under juluppehållet så är planeringen nu klar för hur Vallentunas herrar ska träna fram till vårens första match. Tisdag 21/12 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 23/12 Julleksträning tillsammans med damerna kl. 19:00. Tisdag 28/12 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 30/12 Träning 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall Söndag 2/1 Träningsläger i Vallentuna Sporthall. 10:00-12:00 träning och 14-16 match mot Westermalm. Tisdag 4/1 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 6/1 Träning 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall Söndag 9/1 Hemmamatch 15:00 mot Enköping Ha en träningsfull Jul! Herr 20 dec 2010 0kommentarer
  • B-herrarna förlorade mot Cliff

    Det var många återbud men ändå ett stark lag som B-laget ställde på banan mot Cliff. Matchen började jämnt men Vallentuna hade framför allt problem med Cliffs rappa V9 som stegade bra och sköt distinkt. Nu handlade Cliffs spel väldigt mycket om honom så när han inte tog avsluten så hade man rätt bra koll på övriga Cliff. Framåt spelade Vallentuna väldigt ojämnt beroende på vilka som var inne på bana. Cliff bytta målvakt i halvlek och blev därmed lite bättre bakåt då målvakten som stog under den första halvleken dessutom visade sig bli ett hot som M6. Vallentuna slarvar lite för mycket både bakåt och framåt för att vinna denna jämna match som spelades samtidigt som EM-damernas semifinal vilket gjorde att läktaren var ganska tom. Cliff vinner matchen med 29 mål mot 26 och Vallentuna tappar förstaplatsen i tabellen. Nya takter till nästa match så ska det nog se bättre ut då. Analys I och för sig är detta en div6-match men man märker att denna match är lite viktigare för Cliff som har ett bättre fokus sett över hela matchen. Hade Vallentuna haft samma fokus så borde man nog ha vunnit denna match. Herr 18 dec 2010 0kommentarer
  • Juniorerna slog Sollentuna

    Vallentunas herrjuniorer tog denna fredagskväll emot Sollentuna hemma i Vallentuna Sporthall. Matchen var målmässigt mycket jämnare än hur den egentliga matchbilden såg ut. Vallentuna hade ovanligt svårt att sätta dit lägena. Detta berodde både på en duktig Sollentunamålvakt och det faktum att man ganska ofta sköt illa med en sällsynt spridning på skotten. Vallentuna för matchen rakt igenom men i mitten av den andra halvleken så kryper Sollentuna närmre i målprotokollet. Då händer något och det är som om Vallentuna plötsligt lägger i en extra växel som avgör matchen definitivt och hemmalaget står som slutsegrare med 21-16. Analys Det enda som gjorde att denna match fortfarande var vid liv en bra bit in i andra halvlek var att Vallentuna missade otroligt många avslut. Hade man haft den procenten man normalt har i avsluten så hade man vunnit denna match mycket mer komfortabelt. Herr 17 dec 2010 0kommentarer
  • 15 mål i första halvlek mot Team Rimbo !

    Gårdagens match mot Team Rimbo var en av de bästa som VHKs damer presterat denna säsong. 1:a halvlek var super i alla delar ! Ledning med 15-13 kunde till och med ha varit något mål mer. Anfallsspelet var varierat hela matchen och vi hade inga perioder där måltorkan satte in. När matchen står och väger med 10 minuter kvar i 2:a halvlek så orkar vi inte hålla emot Rimbos vänster 9:a offensiva attacker under några minuter. Här ramlar målen in och Rimbo får ett överläge med 4 bollar. Dessa attacker var tunga och svårstoppade men efter en välbehövlig Time Out får vi ordning på försvarsspelet och spelar jämt målmässigt resten av matchen. Tyvärr så bränner vi några frilägen i slutet, mest trolig på grund av lite trötthet som smyger sig in . Vi var denna gång med i hela matchen och hade vittring på poäng ända in i slutet av matchen. Rimbo lyckades med 1 kontringsmål vilket var en nyckel till att vi hängde med så bra. Slutresultat 26-29, mest mål framåt i år ! En mycket match med mycket hjärta och kämpaglöd. precis vad som behövs för att vi ska bli vinnare efter juluppehållet. Träning på Tisdag den 21 Dec . Jag hoppas alla kommer. Vi ska då bestämma programmet under juluppehållet. Kjelle Dam 17 dec 2010 0kommentarer
  • Träningar under julen

    För att hålla igång under juluppehållet så är planeringen nu klar för hur Vallentunas herrar ska träna fram till vårens första match. Söndag 19/12 Träning 20:00-21:00 i Vallentuna Sporthall Tisdag 21/12 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 23/12 Julleksträning tillsammans med damerna. Återkommer om tid. Det blir antingen på damernas eller vår ordinarie träningstid. Tisdag 28/12 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 30/12 Träning 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall Söndag 2/1 Träningsläger i Vallentuna Sporthall. 10:00-12:00 träning och 14-16 match mot Westermalm. Tisdag 4/1 Träning 18:30-20:30 i Vallentuna Sporthall Torsdag 6/1 Träning 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall Söndag 9/1 Hemmamatch 15:00 mot Enköping Ha en träningsfull Jul! Herr 17 dec 2010 0kommentarer
  • VHK föll borta mot Team Rimbo

    Då var det dags för retur mot Team Rimbo och Vallentunas herrlag trotsade snövädret och åkte norrut till nya Sparbanken Arena denna torsdagskväll. Förra mötet inledde Vallentuna starkast, kontrollerade den första halvleken för att tappa lite under den andra men lyckades ändå hålla hela vägen ut och vinna med ett mål. Denna match började precis tvärtom och Team Rimbo tog initiativet direkt. Hemmalaget hinner göra fyra raka mål innan Vallentuna lyckas göra sitt första mål efter fem och en halv minut. Sedan håller lagen denna distans och byter mål fram till den tjugonde minuten då Vallentuna äntligen börjar komma igång lite och kryper närmre och närmre i målprotokollet. Med sekunder kvar av den första halvleken får Team Rimbo in ett mål som gör att halvtidsresultatet stannar vid ledning för hemmalaget med 15-13. Under halvtidsvilan pratar Vallentuna om att man nu äntligen har kommit in i matchen och nu gäller det bara att fortsätta så. Man måste jobba bättre i fötterna bakåt och inte falla in i Team Rimbos spel samtidigt som man måste ha fler små samarbeten då Rimbo kör sitt utgrupperade/punktspel försvar eftersom de inte klarar av Vallentunaspelarna i uppställt spel. Vallentuna är laget som inleder bäst när lagen kommer ut och efter drygt tre minuter har man utjämnat till 15-15. Nu är Vallentuna på gång men kommer tyvärr av sig då man åker på en dubbelutvisning och hamnar på så sätt åter i underläge med fyra mål. Halvleken fortsätter på liknande sätt. Vallentuna åker på allt för många utvisningar för att riktigt få ordning på sitt spel och Team Rimbo håller på så sätt ledningen ända in i mål och matchen slutar med hemmavinst med 33-27. Analys Tyvärr kommer Vallentuna aldrig upp i rätt nivå i försvaret denna match. Den tryggheten man hade bakåt i förra mötet fanns inte alls på samma sätt under denna match och således fick man inte så många kontringschanser. Framåt jobbar man helt ok då Team Rimbo gör allt för att förstöra spelet så det blir inte någon publikfriande match direkt då Vallentuna får satsa på att stega för varann och försöka få till små samarbeten för att få till bra lägen. Detta lyckas man bra med i och med att försvarsspel inte direkt är Team Rimbos starkaste sida men dels så missar man lite för mycket och sedan får man många gånger jobba med en man mindre pga av alla utvisningar. Team Rimbo spelar idag mer taktiskt rätt och lyckas med fler saker än vad Vallentuna gör och det är det som avgör matchen. Vallentuna får ta med sig de läxor man kan lära av denna match och jobba vidare mot nästa match hemma mot Enköping. Herr 16 dec 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter