Träning idag, torsdag 6/1
Idag är det Trettondagen men Vallentunas herrlag tränar ändå eftersom serien drar igång igen på söndag då laget möter Enköping på hemmaplan. Träningstiden är som vanligt 20:00-22:00 i Vallentuna Sporthall.
Herr
6 jan 2011
0kommentarer
Träning Torsdag, Annandagen, 6 Jan !
God fortsättning på 2011 ! Jag hoppas alla laddat upp under helgerna och är sugna på handboll ! Vi behöver ett träningstillfälle till innan matchen mot Enköping på söndag den 9 Januari. Vi hoppas alla att 2011 ska bli bättre resultatmässigt. Vi har en bra chans att vinna hemma mot Enköping med den inställning och intensitet som fanns i senaste bortamatchen mot Rimbo. Träningen på Torsdag kommer Magnus Elmgren att hålla, ett intensivt pass på 1 timme från 19.00. Herrarnas träning på plan startar 20.00 . Kom i tid och värm upp innan träningen börjar ! Första matchen 2011 på söndag 9 Januari 16:45 mot Enköping. Laguttagning efter träningen. Kjelle
Dam
5 jan 2011
0kommentarer
Inför Vallentuna - Enköping
På söndag tar Vallentunas herrlag emot Enköping i Vallentuna Sporthall kl. 15:00. Sist lagen möttes var den 28:e november och Enköping hade initiativet hela matchen ända tills det skulle avgöras då de drog på sig en onödig 2+2 vilken Vallentuna utnyttjade maximalt och vände och vann matchen med 33-32. Sedan dess har Vallentuna spelat mot Team Rimbo två ggr vara en blev vinst och Enköping har förlorat klart mot Vassunda två ggr. Detta har lett till att Vallentuna ligger kvar på sin femteplats och Enköping ligger precis efter på sjätteplats, fyra poäng efter. Detta är en i raden av viktiga matcher för Vallentuna nu när vårsäsongen drar igång om man ska kunna hålla sig kvar i toppskiktet av serien och inte låta den absoluta toppen sak få rycka ifrån allt för mycket. Enköping är ett bra lag som förra säsongen spelade div2 och Vallentuna måste spela sitt absolut bästa spel för att kunna vinna denna svåra match. Laget har kört på hyfsat under uppehållet så förhoppningsvis kan man komma ut på plan taggade och förberedda på att ge Enköping en ännu bättre fight än förra gången. Välkomna ner och heja fram erat herrlag på söndag 9/1 kl. 15:00 i Vallentuna Sporthall för vårens första hemmamatch!
Herr
5 jan 2011
0kommentarer
Nytt År
Under söndagen så hade Vallentunas herrlag träningsläger på hemmaplan där man fick ett par välbehövliga extra träningspass i benen så här i mellandagarnas tider. Nu börjar vårsäsongen och redan på söndag tar man emot Enköping på hemmaplan så nu gäller det att alla de spelare som har varit borta över julen kommer ner och tränar ordentligt denna vecka så att man kan ställa upp med bästa möjliga lag för det kommer alldeles säkert blir en jämn tuff match. Om Vallentuna ska fortsätta att aspirera på en topplacering i tabellen så måste man fortsätta att vinna viktiga matcher och vara med direkt nu när vårsäsongen drar igång. Nu kör vi hela vägen så får vi se hur långt det räcker!
Herr
3 jan 2011
0kommentarer
Match mot Westermalm Inställd!!
Westermalm fick tyvärr inte ihop ett tillräckligt slagkraftigt lag för att kunna ställa upp i söndagens träningsmatch så Vallentuna utnyttjar det tillfället som en extra träning med extra mycket spel på istället. Tråkigt men sådant som händer särskilt runt helger som den här. Vi ser fram emot något annat möte under 2011 kanske.
Herr
31 dec 2010
0kommentarer
Gott Nytt År
Vallentunas herrlag önskar sina supporters och motståndare Ett Gott Nytt handbollsår!
Herr
31 dec 2010
0kommentarer
Match mot Westermalm 2/1
Vallentunas herrlag inleder 2011 med ett träningsläger på hemmaplan där man tar emot div2-laget Westermalm på eftermiddagen 14:30. I Westermalm finns det ett par gamla Vallentunabekantingar i tränaren Mikael Schild och utespelaren Simon Bergkvist. Det är genom dessa kontakter som man har fått till denna träningsmatch som var på gång redan i början av hösten innan serien skulle dra igång. Eftersom detta är en träningsmatch så ska varken spelare eller publik bli överaskade om man får se ett par oväntade ansikten på banan eller om lagen provar spel som är ovana. En träningsmatch är ju ett ypperligt tillfälle att testa nya saker samt att få chans att få ett extra bra träningspass som blir väldigt matchlikt. Ni är hjärtligt välkomna ner och skapa lite stämning på läktaren under denna match som spelas i Vallentuna Sporthall söndag 2/1 kl. 14:30.
Herr
31 dec 2010
0kommentarer
Träningsläger söndag 2/1
På söndag 2/1 har Vallentunas herrlag träningsläger på hemmaplan i Vallentuna Sporthall. På förmiddagen mellan 10:00-12:00 är det handbollsträning och teori. Det blir lunchpaus mellan 12:00-14:00. 14:00-16:00 är det dags för träningsmatch mot div2-laget Westermalm. Detta är ett viktigt träningsläger i herrlagets satsning mot en bra vårsäsong. Alla spelare förväntas att prioritera detta denna dag. Gott Nytt År så ses vi söndagen 2/1 2011!
Herr
30 dec 2010
0kommentarer
Årets sista träning ikväll
Ikväll, torsdag 30/12, har Vallentunas herrlag sin sista träning 2010. Träningen börjar 20:00 och sluter 22:00 som vanligt. Vi ses i hallen! På söndag har laget träningsläger på hemmaplan med träning på förmiddagen mellan 10-12 och match mot Westermalm på eftermiddagen mellan 14-16.
Herr
30 dec 2010
0kommentarer
Summering HT 2010
Vi drog igång första veckan i augusti med inställningen att alla hade skött sin sommarträning så det blev ingen uppstartsvecka utan vi körde fullt fräs från början. Det märktes direkt att alla inte hade skött sommarträningen men folk kom ganska snabbt in i det ändå så när vi åkte till Falun två veckor efter uppstarten så vara alla åtminstone igång. I Falun genomförde vi tre träningspass, ett par teoripass och en match. Spelarna körde på bra under träningspassen och vi vann vår träningsmatch mot div4-laget Falu IK planenligt. Några nya ansikten visade sig under detta läger men ett par hade även försvunnit från förra säsongen. Sedan körde vi på ett par veckor till fram tills vårt träningsläger på "hemlig ort" som nog de flesta hade listat ut vart det var. Under den perioden spelade vi träningsmatch mot Djurgårdshof som vi förlorade knappt så det kändes ganska bra inför träningslägrets matcher. Träningslägret var i Sundsvall och de hade arrangerat boende och halltider åt oss så det blev en träning och två matcher där vi vann var sin match. I den andra matchen var spelarna helt enkelt för slitna för att kunna genomföra en hel match i fullt tempo efter en tuff helg. Två veckor senare drog serien igång. Vi inledde borta mot Åkersberga. De hade spelat cup innan serien där det hade gått bra för dem så vi var riktigt taggade till denna match och trodde att det skulle bli en helt annan matchbild än sist vi mötte dem. Det blev det också. Matchen var aldrig spännande utan vi vann stort med 29-16. Helgen efter väntade Sif hemma. Detta är vår bästa prestation i serien hittills och vi vann den med hela 31-23 men de kan ha saknat ett par spelare efter tufft spelschema för främst deras juniorer så det kommer alldeles säkert bli en helt annan match i Märsta till våren. Nästa motståndare var Avesta brovallen och där vi av någon anledning fick en hel bunt med återbud från spelare så vi fick åka dit med kraftigt decimerat lag. De som åkte dit kämpade på bra men orkade inte hela vägen in i mål och säsongens första, och oberäknade, förlust var ett faktum. Vallentuna förlorade matchen med 27-24 och man hoppas att detta inte kommer att bli avgörande för om man ska uppfylla sitt mål eller inte. Nästa motståndare var Borlänge som dittills hade kört över alla sina motståndare. Här gör Vallentuna en nästan lika bra insats som mot SIF men tappar tyvärr spelet lite under den andra halvleken vilket gör att Borlänge får äta upp det femmålsförsprång som Vallentuna har haft och matchen slutar 28-28. På förhand ett ok resultat men som matchen var så var man besvikna. Nu var det dags för bortamatch mot Strand som man hade det svårt mot uppe i Hudik förra säsongen. Vallentuna gör en riktigt dålig match men lyckas till slut ändå vinna den med 32-25 efter ett ryck i den andra halvleken där man tar Strandspelarna på kondition. Helgen efter kom Lidingölaget och hälsade på. Vallentuna tog genast tag i matchen och vann med hela 41-19. Bra för målskillnaden. Nu väntade Ludvika som kom på besök och även denna match vann Vallentuna relativt enkelt trots en ganska dålig match och slutresultatet stannar vid 31-19. Det visade sig att dessa lite enklare matcher där man inte behövde prestera bra för att vinna skulle straffa sig och när man nästa helg mötte tunga Vassunda på bortaplan så fick man nog sig en chock för Vallentuna lyckades inte med mycket alls. Vassunda ångade på och Vallentuna hade trots dåligt spel ganska många bra lägen som man pga av stress och rådvillhet missar och man får åka hem utan poäng och förlust med 23-27. Nästa hemmamatch var mot det ojämna laget HK71 som kämpade på föredömligt hela matchen och lyckades pressa Vallentuna så hårt så att matchen slutar oavgjort, 24-24. Helgen därpå satte vi oss och körde till Enköping i vinterkylan för en riktigt tuff bortamatch och dessutom väldigt viktig nu när vi hade förlorat tre poäng av fyra på slutet. Matchen är jämn rakt igenom men Enköping har hela tiden fördel men på slutet så tar de en onödig två plus två utvisning som ger oss en chans som vi utnyttjar fullt ut och gör 4-1 under och vinner matchen med 33-32. Säsongens största kämparinsats dittills. Nu var det dags för torsdagsmatch och serietvåan Team Rimbo kom på besök och nu gällde det att ta ytterligare två poäng mot dem om vi skulle ha något med toppen att göra. Vallentuna gör en grym första halvlek där Team Rimbo faktiskt är de som inte pallar tempot. Tyvärr lyckas de komma tillbaka under den andra halvleken men Vallentuna visar även denna gång en bra kämparglöd när det ska avgöras och vinner matchen med 35-34. Torsdagen efter var det dags för retur i Rimbo och hemmalaget spelade exakt likadant som de hade gjort matchen innan problemet vara bara att Vallentuna inte alls fick till det. Det var segt framåt men man presterar ändå 27 mål. Det stora problemet är bakåt där man inte alls får tag i de kvicka småkillarna i Team Rimbo och därmed släpper in många bollar och skapar inte de enkla målen framåt genom kontringar. Vallentuna förlorar med 27-33. Summering I år har Vallentuna en högra målsättning än förra säsongen så just nu är man inte nöjd med den femteplacering man har skaffat sig. Prestationerna har varit lite för svajiga hittills för att man ska vara i den absoluta toppen och just nu är det fem poäng upp till förstaplatsen. Matcherna mot SIF, Borlänge, Enköping och hemmamatchen mot Team Rimbo är riktigt bra men sedan har man några snöpliga poängförluster som har gjort att man inte ligger bättre till. Halva säsongen är kvar och topplagen kommer säkert att slå varandra så än är det inte kört att klättra i tabellen. Nu gäller det att träna ordentligt under juluppehållet och inleda våren med att besegra Enköping på hemmaplan. Sedan kan vad som helst hända. Jag ser fram emot en rolig vårsäsong så får vi se hur långt det räcker! Gott Nytt År!
Herr
29 dec 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter