• Laget mot Alfta på lördag

    Bra fart på träningen idag bådar gott inför lördagens match mot Alfta. Vi har en full trupp på 14 spelare och det kommer att vara full fart i 60 minuter. Målvakter: Lovisa och Sarah Mitt 6: Emma och Maria Kant 6: Jennie,Kicki och Jennifer 9 meter: Alex, Mirre ,Tinna och Linnea. Anna, Tone och Katarina. Samling i Sporthallen kl 15.45. Martchstart kl 16.45. Viktig match för oss och jag hoppas alla kommer laddade till uppvärmningen. Kjelle Dam 24 feb 2011 0kommentarer
  • Säsongsavslutning 19/3

    Nu är det bara tre omgångar kvar av säsongen 2010/2011. Som sig bör ska herrlaget ha en säsongsavslutning hemma hos tränare Magnus med familj. Lördag 19/3 kl. 19:00 är hela herrlagstruppen hembjudan på avslutningsfest till dem. Mer detaljer kommer senare. Meddela Magnus eller Elisabeth senast den 15/3 om du kommer eller inte. Herr 23 feb 2011 0kommentarer
  • Poängliga uppdaterad

    Om det råkar vara så att någon har känt sig orättvist behandlad när de har tittat på poängligan så är den nu uppdaterad utifrån Rolands facit. Herr 23 feb 2011 0kommentarer
  • Inför VHK - Avesta Brovallen

    På lördag 26/2 tar Vallentunas herrlag emot Avesta Brovallen hemma i Vallentuna Sporthall 15:00. Sist lagen möttes hade Vallentuna väldigt ont om folk och fick åka till Avesta med ett väldigt decimerat lag. Matchen var jämn med viss fördel för Avesta Brovallen och på slutet orkade Vallentunakillarna helt enkelt inte och det blev hemmaseger med 27-24. Nu är Vallentuna revanchsugna och man ska göra allt för att visa sin hemmapublik att detta var en engångshändelse. Avesta Brovallen ligger för närvarande åtta i tabellen och har blandat och gett lite under säsongen, liksom Vallentuna. De åker aldeles säkert inte till Vallentuna för att vika ner sig i första laget så det kommer nog att bli en fartfylld match som förhoppningsvis slutar med hemmaseger. Välkomna ner till Vallentuna Sporthall på lördag och heja fram erat herrlag! Herr 23 feb 2011 0kommentarer
  • Kyligt i Borlänge !

    -25 graders kyla gjorde att min bil inte satartade utan hjälp med startkablar och mera kräm från en annan bil uppe i dalaskogarna. Lite så var det med lite fruset lag idag. Starten blev tuff och 10 baljor i baken efter 10 minuter. Timeout och underläge 13 -3 efter 15:30 ! Resten av halvleken blev i alla fall försvarsmässigt bätter och vi kunde gå till pausvila med underläge 19-5. 2:a helvlek blev betydligt bättre och vi fick hål på Borländes målvakt. Lovisa fick också briljera med en hel del fina räddninga vilket var glädjande. Timeot efter 24 minuter och uderläge 33-12 där vi bestämde oss för att avsluta snyggt. Vi fick ett bra go och alla kämpade ända in i kaklet. Slutresultatet 35-15 mot ett lag som var oss övermäktiga. men vi lyckade i alla fall vinna sista 5 med 3 -2 ! Vi lämnar den matchen ute i kyla någonstans i Hedemora och blickar framåt ! Strand och HK71 gjorde sitt i helgen och vann över Täby och Rosersberg. Vi har forfarande chansen att klättra över strecket. Vår målskillnad försämrades givetvis i helgen , men Täby har Borlänge hemma nästa match och vi har Alfta hemma på lördag. Rosersberg möter Vassunda borta vilket normalt sett inte ska vara några problem för Vassunda, men man vet inte. Båda är ju kusiner till Skånela. Vi måste helt enkelt ladda för 2 poäng på Lördag och nu är det upprop till alla tjejer att finnas på plats och kämpa ! Motorn ska vara lättstartad och ska spinna som en katt från första minuten på lördag ! Kjelle Dam 20 feb 2011 0kommentarer
  • Stark lagseger borta mot Borlänge

    Vallentunas herrlag åkte denna söndag helt förutsättningslöst till Borlänge för en riktigt svår bortamatch. Serietrean Borlänge kämpar för att gå upp och Vallentuna ska se till att placera sig så bra som möjligt och få en bra avslutning på säsongen. Vallentuna gick in i matchen med en inställning att gjorde man bara allt man kunde och precis som sist spelade tufft bakåt och tryckte upp bollen hela matchen så hade man en teoretisk chans. Matchen börjar med två raka mål från Borlänge och Vallentuna får precis den starten de inte vill ha. Snabbt lyckas man komma igen och efter fyra raka mål leder Vallentuna plötsligt med 4-2. Lagen följs åt i matchprotokollet med viss fördel för bortalaget under hela den första halvleken och halvtidsresultatet stannar vid oavgjort, 16-16. Under halvtidsvilan pratar Vallentuna om att försvaret är bra men att man måste fortsätta att trycka upp bollen hela tiden för då får man Borlänge i gungning. Vallentuna inleder den andra halvleken med att göra 17-16 och sedan byter lagen mål och ledning med varann med uddamålet fram till mitten av halvleken då Borlänge gör ett ryck fram till 27-23. Vallentuna ser ut att ha tappat matchen men kämpar sig tillbaka men ligger hela tiden under med ett par bollar fram till den 26:e minuten då man äntligen har kommit ikapp och ställningen är 29-29. Matchen står och väger och Borlänge gör 30-29 innan Vallentuna gör 30-30 och 31-30. Under de två sista minuterna byter lagen chanser och det hinner dessutom med varsin time out men slutresultatet slutar med Vallentunaseger 31-30. Analys Även denna match spelar Vallentuna som ett lag hela matchen och det betalar sig även denna gång. Segerkonceptet är ett tätt, intensivt försvarsspel och att trycka upp bollen i fart under hela matchen. Det är så här man måste fortsätta att spela under de sista tre omgångarna och då får vi se hur långt det räcker. Vallentuna har hittat tillbaka till det man inledde serien med: Vi ska vinna för att vi har kul inte ha kul för att vi vinner! Herr 20 feb 2011 0kommentarer
  • Borlänge på söndag !

    Ta med yllemössa ! Det blir kallt ! Samling vid Vallentuna Sporthall kl 10:30. Ta med matsäck så ni kan vara fullt fit för match när väl bussen svänger in mot Maserhallen i Borlänge vid 14 tiden. Matchen börjar 15.00 och är flyttad framåt 1 timme från det ursprungliga schemat. Laget: Bra träning i Torsdags enligt utsago och de flesta som var där kan ställa upp. Jag var i Skåne så jag hoppas att allt stämmer: Målvakter: Sarah och Lovisa 9-Meter : Alex, Anna, Katarina, Jenny K, Carro och Mirre Kant 6:or: Kicki och Tiffany Mitt 6 : Tinna och Maria Hemresan: Jag åker bil och har 4 platser. 2 är tingade av Carro och Mirre . Är det någon som har lite brådis hem så kan du åka med mig . Vi stannar inte och ser herrmatchen. Kjelle Dam 18 feb 2011 0kommentarer
  • Laget söndag 20/2

    På söndag möter Vallentunas herrlag Borlänge borta. Matchen börjar kl. 17.00. Samling utanför Vallentuna Sporthall där bussen åker 10.30. De som ska spela är: mv Marcus Schaerström 9m Oskar Ånnegård Patrik Friberg Felix Hytte Joel Samfors Fredrik Sundblad Magnus Byström 6m Erik Altin Patrik Sandin Lars Gustafsson Robert Jurell Alexander Jansson Herr 17 feb 2011 0kommentarer
  • Inför Borlänge - VHK

    På söndag åker Vallentunas herrlag till Borlänge för säsongens näst sista bortamatch. Sist lagen möttes så slutade det oavgjort efter det att Vallentuna hade en betryggande ledning i halvlek. De två största anledningarna till det raset var Borlänges spelförsörelse som av någon anledning gjorde att Vallentunagrabbarna slutade trycka upp bollen. Sedan dess har Borlänge varit ett mycket stabilare lag än Vallentuna rent resultatmässigt och ligger för närvarande på en tredjeplats i tabellen som man säkert vill förbättra. Borlänge låg länge i topp men har efter Jul haft en lite tyngre trend och har därför tappat initiativet i tabelltoppen. Båda lagen kommer förmodligen vara väldigt taggade inför denna match som kan bli riktigt bra och båda lagen får till det. Nyckeln för Vallentuna är att fortsätta spela försvar på det sätt som man har gjort här på slutet och trycka upp bollen lika mycket som man gjorde mot Strand. Då kan detta sluta lyckligt. Herr 16 feb 2011 0kommentarer
  • Läget i damlaget

    Ny organisation klar för damlaget nästa säsong Vallentuna HK 13 feb 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter