• Verksamhetsberättelse

    Hög tid för lagen att skriva sin verksamhetsberättelse Skicka den sedan till katarina at vhk.nu Vallentuna HK 7 maj 2011 0kommentarer
  • Träning torsdag 5/5 kl. 20:00

    Ikväll spelar damlaget sin första match i sommarserien med start 19:30 på deras träningstid. Herrlaget tränar ändå så laget träffas 20:00 vid ingången till hallen för fysträning fram tills att dammatchen är slut. Vi ses ikväll! Herr 5 maj 2011 0kommentarer
  • Träning tisdag 3/5

    Idag drar Vallentunas herrlag igång med de kollektiva träningarna igen efter uppehållet i april. Idag träffas laget 18:30 utanför Vallentuna Sporthall med löparskor och träningskläder för utomhusbruk och kör en halvtimmes fys innan man går in i hallen mellan 19:00-20:30. Vi ses ikväll! Herr 3 maj 2011 0kommentarer
  • Nu kör vi!

    Imorgon tisdag 3/5 kl. 18:30 samlas Vallentunas herrlag utanför Vallentuna Sporthall iförda löparskor och kläder för utomhusträning för att inleda kommande säsongs försäsongsträning och förberedelserna för Eken Cup. Fram till Eken Cup som spelas 18-19 juni kommer herrlaget att träna två gånger i veckan kollektivt: -Tisdagar 18:30-20:30 - Torsdagar 20:00-22:00 Första halvtimmen kommer att vara vikt åt kondition och styrka och övriga en och en halv timme kommer att vara en blandning av fys och handboll. Vi ses på tisdag! Herr 2 maj 2011 0kommentarer
  • En vecka kvar

    Idag börjar damlaget träna inför sommarserien. Herrlaget ska inte delta i sommarserien så man väntar ytterligare en vecka med att dra igång de kollektiva träningarna. Målet med dessa träningar är som sagt att börja bygga en bra grund inför säsongen 2011/2012 med delmålet Eken Cup i mitten av juni. Vi ses nästa vecka! Herr 26 apr 2011 0kommentarer
  • Glad Påsk!

    Vallentunas herrlag önskar alla en riktigt solig och trevlig Påsk! Herr 23 apr 2011 0kommentarer
  • Formen?!

    Ja nu är det bara en dryg vecka kvar tills herrlaget börjar träna kollektivt igen. Tränare Magnus har så klart stora förhoppningar om att alla har sett till att röra på sig under uppehållet, särskilt nu när det har varit så fint väder på sistone. Har man inte kört på så kommer man säkert känna av det för som vanligt så kommer laget att köra igång med fullt blås från början och man börjar med detta tisdag 3/5 kl. 18:30. Målet med den träningen som kommer att genomföras fram till Eken Cup i juni är så klart i första hand att bygga/ bibehålla styrka och kondition inför den kommande säsongen men samtidigt för att kunna genomföra en bra turnering på Gubbängen som ett delmål så träningarna kommer att innehålla en hel del bollövningar. För de som inte känner att de har skött sin träning sedan serien tog slut så är det dags att snöra på sig löpardojorna och ge sig ut nu! Herr 21 apr 2011 0kommentarer
  • Nya tag efter påsk

    Nu hoppas vi att alla i laget får en skön påskhelg med mycket sol och inspiration inför framtiden. Sebastian står startklar för att se till att vi kommer väl förberedda till seriestarten i september. Vi börjar träningen på Tisdag den 26 April och då ska vi lufta oss ute på en löprunda innan träningen i hallen som börjar kl 20:30. Samling, ombytta och klara , kl 20:00 i Sporthallen Glad Påsk! Önskar Sebastian och Kjelle Dam 19 apr 2011 0kommentarer
  • ÅRSMÖTE

    Kallelse till årsmöte Vallentuna HK håller årsmöte den 26 maj kl 1900 i Gymnasiets matsal Ur Dagordningen: Val av ordförande och ledamöter Beslut om ansvarsfrihet för styrelsen I övrigt sedvanliga årsmötesförhandlingar Motioner skall vara styrelsen tillhanda senast den 11 maj Vallentuna HK 19 apr 2011 0kommentarer
  • Avslutning

    torsdag 21 april sista dag för säsongens "boll lekis" tack för denna gång, om höstens äventyr återkommer vi Vallentuna HK 19 apr 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter