• Herrlaget laddar inför Eken Cup

    Nu har herrlaget kommit in i den sista träningsveckan inför Eken Cup och laget får testa alla sorters väderlekar också så det är ju bara positivt inför helgens drabbningar på Gubbängsfältet. En träning kvar och sedan blir det avslutning på vårterminen med en massa handbollsmatcher på Eken Cup innan laget tar sommaruppehåll. Herr 15 jun 2011 0kommentarer
  • Sommarbrev från Sebastian

    Vi har skickat ett brev via mail till alla i laget idag. Har något inte fått sommarbrevet så vill jag att du kontaktar mig så sätter vi upp en E-Post adress och skickar till dig som nu saknar Sebastians kloka tankar. Bästa hälsningar Kjelle Dam 13 jun 2011 0kommentarer
  • Eken Cup och Träning

    Här är spelschemat för VHK dam på Eken Cup. SW06 2011-06-18 10:40 Eastcon AG Vilnius-Vallentuna HK Bana 23 SW06 2011-06-18 13:10 Vallentuna HK-Sthlmpolisen IF Bana 24 SW06 2011-06-18 15:40 Vallentuna HK-BK Sol Bana 24 Var och en tar sig till Gubbängsfältet på egen hand och vi samlas i vårt tält 1 TIMME innan matchstart, 09:40. De som inte kan delta hör av sig till Sebastian så snart som möjligt. Träningen på Torsdag, den 9 Juni är inställd p.g.a. mycket få¨deltagare idag tisdag. Vänligen, hör av dig till Sebastian om du inte kan komma på träningen. Tisdag , den 14 räknar vi i leadarteamet att alla som ska vara med och spela Eken Cup kommer för att träna. Kjelle Dam 7 jun 2011 0kommentarer
  • Spelschema Eken Cup

    Nu har spelschemat för årets Eken Cup kommit upp. Vallentuna spelar sina matcher 18/6 på plan 19. 09:50 VHK - Handens SK 12:20 AIK - VHK 14:50 VHK - GT Söder 16:30 Jakobsbergs GOIF - VHK Här kan du gå in på Eken Cups hemsida: Spelschema Eken Cup 2011 Herr 4 jun 2011 0kommentarer
  • Utomhus

    I och med gårdagens träning så tog innesäsongen slut för denna gång. Från och med tisdag 7/6 och fram till Eken Cup så kommer Vallentunas herrlag att träna ute på Vallentuna flygfält. Träningsdagara och tider är desamma som vanligt: Tisdagar 18:30-20:30 Torsdagar 20:00-22:00 Alla som ska delta i Eken Cup uppmanas att delta i dessa träningar men även övriga i herrtruppen är så klart välkomna ner och träna dessa sista veckor innan sommaruppehållet! Herr 1 jun 2011 0kommentarer
  • Gräsplanen

    Målen skall vara nedkörda, men vi får den inte kritad förrän i morgon onsdag. Jag kommer dock att åka förbi och förankra ett av målen i backen med "märlor" samma som Rolle gjorde förra året. Så om ni är där använd bara det målet så att inga olyckor händer, kolla först så att jag vekligen hållit ord oxå :-) //B Skratta eller gråta men när jag kom dit så är det minimålen de kört dit!!??!! Fan tro´t men det är utlovat vara check okey i morgon onsdag Vallentuna HK 31 maj 2011 0kommentarer
  • Ingen träningsmatch

    Denna vecka skulle Vallentunas herrlag eventuellt ha spelat träningsmatch men motståndarna kunde inte så matchen är inställd. Eventuellt tas diskussionen upp igen efter sommaruppehållet. Nu tränar laget vidare med två innetider (idag torsdag 26/5 och på tisdag 31/5) och sedan kommer man att träna ute fram till Eken Cup. Herr 26 maj 2011 0kommentarer
  • Träning på Torsdag inställd

    Träningen den 26 maj inställd. A-flickorna har match Kjelle Dam 25 maj 2011 0kommentarer
  • Ändrade träningar

    Idag upptäckte Vallentunas herrar att hallen var stängd när de kom dit för att träna. Laget löste det genom att ta sig upp till Vallentuna IP och där körde man ett riktigt bra fyspass istället. Lagledare Roland har pratat med kommunen och nu har man fått till att få träna på torsdag denna vecka och tisdag nästa vecka i hallen. Förutsättningarna är alltså att laget tränar som vanligt torsdag 26/5 och tisdag 31/5 och efter det kommer man att träna utomhus fram till Eken Cup. Kalendern är uppdaterad så följ ändringarna i planeringen på hemsidan. Herr 24 maj 2011 0kommentarer
  • Egen träning

    Nu har försäsongen inför säsongen 2011/2012 dragit igång på allvar med två tempofyllda och hårda träningar förra veckan. Nu fortsätter herrlaget att träna kollektivt på det sättet ända fram till Eken Cup då man tar ett break fram till augusti. Redan nu förväntas samtliga spelare köra ett konditionspass och ett styrkepass på egen hand förutom de kollektiva träningspassen. Inför sommaruppehållet kommer alla spelare få träningsgprogram som de förväntas sköta själva fram till augusti. Ut och rör på er nu i det fina vädret! Herr 10 maj 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter